advies gevraagd over electro aandrijving

• Topicstarter Topicstarter ultim@te
  • Startdatum Startdatum
U

ultim@te

Guest
ik speel met de gedachte om dit kistje aan te schaffen over een poosje en dan uitrusten met een hk electro setup .

2rbz48o.jpg

de vraag is nu welke spullen ik nodig heb kwa motor/regelaar/lipo/prop .
uiteraard moet de setup dusdanig zijn dat hij lekker vlot van zijn plek komt .
hieronder de specificaties .

* Wing Span: 51 in / 1300 mm
* Wing Area: 666.5 sq in / 43 sq dm
* Flying Weight: 5.5 lbs / 2500g
* Fuselage Length: 60 in / 1525 mm
* Engine Required: 2c 0.46-0.60 cu in or 4c 0.52 - 0.70 cu in
* Radio Required: 4-Channels, 8 Servos (rudder 2pcs ; elevator 2pcs; aileron 2pcs; engine 1pc; steering front-wheel 1pc)

ik had graag wat advies gewilt als 1 van jullie weet wat ik nodig heb .

alvast bedankt .

cheers !

Laatst bewerkt door een moderator:
Motor: 580kv 329gram

HobbyKing Online R/C Hobby Store : TGY AerodriveXp 46 SK Series 50-55 580Kv / 1580w

Accu 6s4000 ofzo

Toerental prop zit dan rond 10.200 rpm

Prop: Geschat op basis van wat reviews : 11x9 á 11x10. Zou je dan ook rond de 80A moeten zitten.
Propspeed á 150km/h

Regelaar 100A

Zou voor zo een modelletje liever iets hoger in het toerental gaan zitten maar grote motoren hebben meestal allemaal lage kv's of je moet nog meer lipo cellen gaan draaien maar dan wordt het allemaal weer zo zwaar.

reviews

I have only good things to say about this motor. I mounted it in the nose of a Kyosho Kelly F1 Racer and coupled with an 11x10 prop and powered by a 6S Turnigy pack the plane easily radar's at over 100mph.

Overall not a bad motor. Had the can come loose which I simply removed and then used loctite to secure again, no problems since. Here's a video showing it with a 14x10 APC 2blade (op 4s dan wel)

[media=youtube]QyaSSXwDGfo[/media]

On a Evolution 12x8 2 blade - 6S/3000 30c
1365 watts @ 61a

Superb motor ... Flying on 6S & 12x12 APC in my Nitroplanes Spitfire .50 (glow to gas conversion).

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk daar heb ik wat aan !!!

thanx man , ik heb wat kleinere electra delta`s maar het berekenen van iets als die bobcat dat werd me even te lastig .
beter goed gestolen dan slecht verzonnen nietwaar :D

nogmaals bedankt .

mvg eric

Dat motortje denk ik over het hoofd gezien.

Ben snel uitgegaan van 400w/Kg en dus zit je met die ook wel goed en dat is al meer dan zat.
Toerental op 5s zal niet heel veel verschillen met de eerder genoemde motor die dan op 6s draait.

Blijft toch altijd een beetje gokken wat het in de praktijk doet en gewicht is inderdaad wel een puntje.

Probeer eens je ledig gewicht te schatten dan kan je zelf narekenen op welk gewicht je uit gaat komen.

700kv 300g motor op 6s 5000mAh werkt heel goed met een 80A regelaar weet ik uit ervaring. Prop was een 11x10 apc e dacht ik. Zo leuk vermogen en vliegt erg netjes. 1500W is erg leuk op dit toestel, minder dan 1000W zou ik niet doen.

Back