Ik ga binnenkort beginnen met FPV. Ik wacht nog op wat onderdelen, dus heb ik ondertussen alvast een schema getekend van hoe ik denk de componenten te plaatsen. Graag zou ik op- of aanmerking er over willen ontvangen.
Dit zijn de kenmerken van de mijn componenten opzet:
Er zijn meerdere punten waar ik zelf mijn twijfels nog over heb:
Alvast bedankt voor het kijken en hopelijk kunnen andere beginners later ook van leren als het eenmaal klopt.
Dit zijn de kenmerken van de mijn componenten opzet:
- Er wordt 1 accu gebruikt voor alles (ivm accu status monitoren via OSD).
- De camera wordt gevoed door een UBEC ipv via de TX (of OSD) V-out.
- De VTX zit ver weg (op de vleugel tip) van de overige componenten.

Er zijn meerdere punten waar ik zelf mijn twijfels nog over heb:
- Op welke punten kan ik het beste ferriet ringen plaatsen?
- Wat voor kabel kan ik het beste gebruiken tussen VTX en camera gezien de afstand? Ik kan kiezen tussen USB of standaard (maar wat zwaarder) AV kabel , of is er wat beters die ik kan bestellen?
- Tussen OSD en VTX lopen 2 GND draden. Kan ik de GND van de AV kabel weglaten?
- Als ik een geschermd kabel gebruik tussen camera en VTX, klopt het dat de shield met de GND ader alleen op 1 kant (maakt niet uit welke) verbonden moet worden?
- Een andere punt is ground loops vermijden. Ik zie 2 in mijn schema:
- EzOSD EzBus -> current sensor -> UBEC -> cam pwr -> cam AV out -> EzOSD AV in. Is dit erg, en zo ja welke GND ader kan ik het beste weglaten?
- RX batt -> UBEC -> ESC -> RX throttle. Dit komt ook in niet-FPV setups voor, maar hier geldt dezelfde vraag.
Alvast bedankt voor het kijken en hopelijk kunnen andere beginners later ook van leren als het eenmaal klopt.
Laatst bewerkt: