Hallo Forumleden,
Ik ben in het bezit van een plm. 7 jaar oude 10cellen hotliner.
Ooit is in Dortund gekocht geschikt voor speed 700 turbo en 10 cellen.
Alleen rolroeren en hoogte roer en uiteraard gas.
Spanwijdte: 1,8 meter type: DISCO, bouwer???
Gewicht: 1,75kg met nicad nu met lipo 1.6kg.
Motorisering: feigao 1365KV brushless heli motor direct drive met 11*7 klapprop (zat al op de speed 700) ook een 80A bami esc.
Accu: 4cellen lipo 3700mAh.
Vleugel profiel vlg. overlevering: HQ15
Vleugel vorm: achterlijsten recht, voorlijst naar achteren gepijld in 2 trappen.
Vleugel voorkant is bijna scherp te noemen.
Vleugel met Cfk rovings versterkt.
T staart.
Met de speed 700 was het een snelle kist omlaag en naarboven een vlotte slak, speed stall zovaak je er om vroeg en naar een 20 vluchten en radslag op zolder beland.
Nu ca. 5 jaar later had ik een heli setup over en deze pastte, en het vlieggewicht kwam 100 gr. lager uit.
die 100 gr lijkt het te doen haast geen speed stall meer (maar gaat daarmee niet haaks de hoek om verre van dat), power zat, vliegduur zat (accu 50% ontladen na 10-12 loodrechte starts naar zichtgrens 30 min totaal gevlogen met windkracht 3)
motor koud regelaar en accu evenzo.
Gewoon m'n zoon leren vliegen, het ging verdraait goed (die simulators tegenwoordig ook).
Alles hallelujah?
nee ik heb moeite met binnenhalen voor de landing (oud probleem.
HQ 15 wil snel vliegen (je hoort de zwever continue fluiten, op zich mooi).
Aan de voet landen is wel een kunst op zich en veroordeelt mij nu tot weilanden om te vliegen.
Nu de vraag;
bij het landen doe ik de ailerons omhoog en geef een tikkie down om een veilige snelheid te garanderen, is dit juist? of moeten de ailerons juist omlaag?
Mijn doel is een zo steil mogelijk landings hoek te realiseren die af te vangen is zonder stall.
Voorheen (speed 700) deed ik met de motor ook remmen maar de bami regelaar loopt minimaal net te hard.
Graag jullie commentaar
Ik ben in het bezit van een plm. 7 jaar oude 10cellen hotliner.
Ooit is in Dortund gekocht geschikt voor speed 700 turbo en 10 cellen.
Alleen rolroeren en hoogte roer en uiteraard gas.
Spanwijdte: 1,8 meter type: DISCO, bouwer???
Gewicht: 1,75kg met nicad nu met lipo 1.6kg.
Motorisering: feigao 1365KV brushless heli motor direct drive met 11*7 klapprop (zat al op de speed 700) ook een 80A bami esc.
Accu: 4cellen lipo 3700mAh.
Vleugel profiel vlg. overlevering: HQ15
Vleugel vorm: achterlijsten recht, voorlijst naar achteren gepijld in 2 trappen.
Vleugel voorkant is bijna scherp te noemen.
Vleugel met Cfk rovings versterkt.
T staart.
Met de speed 700 was het een snelle kist omlaag en naarboven een vlotte slak, speed stall zovaak je er om vroeg en naar een 20 vluchten en radslag op zolder beland.
Nu ca. 5 jaar later had ik een heli setup over en deze pastte, en het vlieggewicht kwam 100 gr. lager uit.
die 100 gr lijkt het te doen haast geen speed stall meer (maar gaat daarmee niet haaks de hoek om verre van dat), power zat, vliegduur zat (accu 50% ontladen na 10-12 loodrechte starts naar zichtgrens 30 min totaal gevlogen met windkracht 3)
motor koud regelaar en accu evenzo.
Gewoon m'n zoon leren vliegen, het ging verdraait goed (die simulators tegenwoordig ook).
Alles hallelujah?
nee ik heb moeite met binnenhalen voor de landing (oud probleem.
HQ 15 wil snel vliegen (je hoort de zwever continue fluiten, op zich mooi).
Aan de voet landen is wel een kunst op zich en veroordeelt mij nu tot weilanden om te vliegen.
Nu de vraag;
bij het landen doe ik de ailerons omhoog en geef een tikkie down om een veilige snelheid te garanderen, is dit juist? of moeten de ailerons juist omlaag?
Mijn doel is een zo steil mogelijk landings hoek te realiseren die af te vangen is zonder stall.
Voorheen (speed 700) deed ik met de motor ook remmen maar de bami regelaar loopt minimaal net te hard.
Graag jullie commentaar