Hallo,
Mijn naam is Jim en ik ben een Volvo Ocean racer aan het bouwen.
De romp heb ik jaren geleden al gebouwd, toen is de drang om verder te gaan een beetje weggezakt maar deze heb ik nu weer teruggevonden.
Ik ben nu bezig met het ontwerpen van de mast en de tuigage. Nu vraag ik mij af hoe de meeste mensen hun verstaging maken. Ik ben nu opzoek naar dunne staalkabel en toebehoren. Is dit de gebruikelijke manier of wordt er een ander materiaal gebruikt. Ook ben ik op zoek naar winkels waar dit soort spullen met betrekking tot modelbouw wordt verkocht.
Als achtergrond info even wat ik nu heb:
De romp is gebouwd van dun multiplex met een epoxy/glasvezel laag er overheen.
Het dek moet nog gemaakt worden, deze zal van balsa hout worden.
De kiel is gemaakt van zink en het zwaard is ook al klaar.
Binnenwerks zal ik de onderdelen gaan printen op mijn 3d printer.
Ook de mast zal uit de 3d printer komen met een aluminium profiel er binnen in voor de stevigheid.
Ik hoop hiermee genoeg info te hebben gegeven voor wat waardevol advies
Jim
Mijn naam is Jim en ik ben een Volvo Ocean racer aan het bouwen.
De romp heb ik jaren geleden al gebouwd, toen is de drang om verder te gaan een beetje weggezakt maar deze heb ik nu weer teruggevonden.
Ik ben nu bezig met het ontwerpen van de mast en de tuigage. Nu vraag ik mij af hoe de meeste mensen hun verstaging maken. Ik ben nu opzoek naar dunne staalkabel en toebehoren. Is dit de gebruikelijke manier of wordt er een ander materiaal gebruikt. Ook ben ik op zoek naar winkels waar dit soort spullen met betrekking tot modelbouw wordt verkocht.
Als achtergrond info even wat ik nu heb:
De romp is gebouwd van dun multiplex met een epoxy/glasvezel laag er overheen.
Het dek moet nog gemaakt worden, deze zal van balsa hout worden.
De kiel is gemaakt van zink en het zwaard is ook al klaar.
Binnenwerks zal ik de onderdelen gaan printen op mijn 3d printer.
Ook de mast zal uit de 3d printer komen met een aluminium profiel er binnen in voor de stevigheid.
Ik hoop hiermee genoeg info te hebben gegeven voor wat waardevol advies
Jim