Jonathan.
Kleine suggestie: als je deze naam in je gebruikersprofiel zet, kan iemand desgewenst je naam zoeken, beter is echter met een (tenminste voor-)naam te ondertekenen, dat kun je ook automatisch laten doen door een "onderschrift" in te vullen in je profiel en dat aanvinken.
De Virage heb ik even bekeken, persoonlijk vind ik 160cm aan de kleine kant, maar ja, ik ben groot gewend.
Het is maar wat je er mee wilt doen, een grotere bak kan meer accu's vervoeren (zonder dat de vleugelbelasting omhoog giert) en in samenwerking met een vertraging tot behoorlijk lange vluchten komen.
Zelf vlieg ik oa met (zo'n typische "floater") de SunWind van CHK en 3100mm. De aandrijving is een Plettenberg 200/25/8 met vertraging 4,4 : 1, Regelaar Kontronic Cybec 50-6-14 GTO, Prop 14 X 9,5, Toerental 4040, Vermogen 10,3 Amp en dat geeft een motorloopduur van 13 minuten op een al wat oudere 8 cellen akku.
OK, het stijgen gaat "bezadigd", typisch een zwever met hulpaandrijving, maar je kunt er meerdere klimvluchten mee maken om aansluiting in de thermiek te zoeken.
Anyway, zoveel modelvliegers, zoveel meningen, succes met je keuze!