Advies gevraagd

• Topicstarter Topicstarter Boof
  • Startdatum Startdatum
B

Boof

Guest
Graag wil ik van jullie wat advies hebben.

Mijn zoon (8 jaar) krijgt altijd 100euro aan het einde van het jaar , en heeft nu bedacht dat hij een rc auto wil hebben.
Nu heb ik zelf met de tt-01 gereden, maar vindt dit niet het juiste model voor hem.
Heb zelf alles verkocht dus helaas niets meer voor hem om te oefenen.

Wil eigenlijk een off road voor hem kopen, maar geen bartsmit model.
Wat is nu de juiste keuze, ondanks dat het bedrag niet zo groot is.

Dus zoek een off road, RTR (compleet), mag tweedehands zijn, en evt de mogelijkheid om wat onderdelen te vervangen als er iets breekt.

Wie heeft een tip , of evt nog iets staan.

BVD

Deze had ik al gelezen.
Blijkbaar jij niet want hier hebben ze het over hele andere bedragen.
Dus vandaar mijn nieuwe topic.

Hmm 100 euro wordt wel lastig. Vooral voor een rtr, ik neem aan dat je ook geen accu of lader meer hebt?
Dan ben ik toch bang dat je marktplaats in de gaten moet gaan houden of er uberhaupt eentje langs komt voor 100 euro. Maar dat zal wel een brushed versie zijn, of een hele kleine 1/24 schaal brushless.
Losi maakt die kleintjes wel maar zijn nog steeds duurder dan 100 euro. Misschien dat iemand er eentje op mp verkoopt. Kijk daar maar es.

Bedankt Wen,

Heb inderdaad toendertijd alles verkocht op 1 body en een set wielen na die erbij horen.
Was inmiddels een hele verzameling geworden, maarja als je alles van te voren weet......

100euro is inderdaad niet zo heel ruim, hij zou er evt zelf nog wat "zakgeld" bij kunnen leggen.
Maar wil ook niet al teveel , want voor hetzelfde staat hij over een paar weken weer stof te happen omdat het toch niet zo leuk is.

Nieuw gaat waarschijnlijk niet lukken, als je nog een kwalitatief goede auto wil. Ik denk dat je dan toch bij een gebruikte wagen gaat uitkomen.

Je kan ook eens kijken naar een LRP Twister of iets dergelijks. Worden ook vaak als eerste auto aangeschaft, en na een paar accu's weer verkocht, in nieuwstaat, wanneer de hobby niet aanslaat. Prima auto verder, onderdelen zijn goed verkrijgbaar, en ook veel sneller te maken en te upgraden indien gewenst.

Je kan ook eens kijken naar een LRP Twister of iets dergelijks. Worden ook vaak als eerste auto aangeschaft, en na een paar accu's weer verkocht, in nieuwstaat, wanneer de hobby niet aanslaat. Prima auto verder, onderdelen zijn goed verkrijgbaar, en ook veel sneller te maken en te upgraden indien gewenst.

Dat is wel een goede tip, nieuw zijn ze net wat boven de 100, ca 130 to 140 meestal, maar licht gebruikt, kun je er een leuke eerste auto aan hebben. En met de standaard motor en accu zul je echt je best moeten doen om schade te rijden. Alleen de meegeleverde lader is niet echt super, zoals wel vaker bij een RTR.

Bestel de GT-2 zender bij Conrad of Hobby King. Dan ga je iets over budget, maar heb je waarschijnlijk wel wat beters dan Himoto. En zijn er wel onderdelen voor te krijgen? Sommige webshops verkopen alleen complete auto's, voor onderdelen moet je zelf op jacht, wat vaak op bestellen in China neer zal komen, dus weken wachten op je onderdelen.

@boof

Ha Boof..

Weet U wat U kunt doen , in Utrecht heb je een vereniging SUL , die organiseren een beurs , elke 3rde zaterdag van de maand, van 9.00 uur - 12.00 uur .
Met een beetje mazzel slaag je daar.

Allemaal bedankt voor de reactie's!
Ga MP in de gaten houden voor wat leuks.
En @Andy ..... hij is echt voor me zoon, maar zal hem zeker af en toe pakken (-:

Misschien even kijken bij hobbyking kijken? Ik zou wel willen posten welke maar ben bang dat ze hier niet zo blij met hobbyking zijn :P

Back