Advies ivm turbine voor Sting Evo

GJVO

In Memoriam
Forum veteraan
Heren specialisten,

ik zou graag jullie mening vragen over een turbine voor een PAF Sting EVO.
Peter Adolfs zegt dat een 40 Nm turbine voldoet maar dat lijkt me wat underpowered om te starten vanaf gras.
Een Jetcat P60 lijkt mij het minimum, weegt 845 gr.
Nu is een P80 goedkoper maar ook veel zwaarder (1450 gr).
Ik ben dus op zoek naar een lichte maar sterke turbine.
Zou een P100 te veel van het goede zijn, deze is vrij licht in gewicht, 1080 gr.

Mijn voorkeur gaat uit naar Jetcat maar sta open voor andere merken.
Moet wel kerostart zijn.

GJ
 
Je maximum toerental is vrij naar beneden te halen met de GSU zodat je de stuwkracht naar wens naar beneden kan halen om je model niet gevaarlijk te overpoweren. Dit word algemeen toegepast in de modeljetwereld, heel veel mensen die ik ken doen dit. Een P100 zou dus prima kunnen. Wat andere merken betreft heb ik buiten wren niet zoveel ervaring, maar de service van jetcat is gewoon onevenaarbaar. Uit mijn vriendenkring kan ik meteen een vijftal voorbeelden geven van herstellingen en vervangonderdelen die free off charge uitgevoerd werden, zelfs de verzendkosten werden voor hun rekening genomen.

Grtz A
 
Uit mijn vriendenkring kan ik meteen een vijftal voorbeelden geven van herstellingen en vervangonderdelen die free off charge uitgevoerd werden, zelfs de verzendkosten werden voor hun rekening genomen

zegt dit dan misschien, dat Jetcat de motoren te snel verkoopt en niet goed test?

Als je als fabrikant fouten maakt, kan je dit niet zomaar factureren naar de klant. Vervangen ze de onderdelen kostenloos, om de rust te bewaren, zodat deze fouten niet openbaar worden?
 
Ik denk dat de meest verkopende leverancier JetCat is.
Dat is dan ook de reden dat er meer dingen gebeuren.
Als dat dan zo netjes opgelost wordt zie ik geen probleem, zolang je model niet brandend naar beneden komt natuurlijk.

Ik heb inmiddels al de RX100 besteld, over een week of 3 ga ik hem ophalen.
Wren reageert totaal niet op emails dus dan ben ik er al snel klaar mee.

Nu nog e-retracts bij Behotec bestellen en dan flink doorbouwen.

Denk dat de kleur oranje / zwart gaat worden...

GJ
 
zegt dit dan misschien, dat Jetcat de motoren te snel verkoopt en niet goed test?

Als je als fabrikant fouten maakt, kan je dit niet zomaar factureren naar de klant. Vervangen ze de onderdelen kostenloos, om de rust te bewaren, zodat deze fouten niet openbaar worden?

Niet te snel conclusies trekken.
Enkele van die voorbeelden:
De tucano van een goede vriend moest landen met mankerende retracts en brak zo nogal hard de prop van zijn spt5 met schade aan de gearbox tot gevolg. Opgestuurd naar jetcat en gratis teruggekregen " free of charge deu to honesty"

Ons funjetje met P20 op ging volgas de grond in, zat vol met rommel en miste de themperatuursensor. Opgestuurd naar jetcat, zelfde verhaal.

Ik had per ongeluk met een schroevendraaier een kortsluiting gemaakt vooraan bij mijn P160 waardoor rook uit mijn ECU kwam. Opgestuurd naar jetcat, zelfde verhaal.

Alles werd steeds kosteloos hersteld en gratis teruggestuurd, hoewel het steeds duidelijk onze eigen schuld was

Grtz A
 
Back
Top