Advies lader/balancer 6s lipo's?

Ik overweeg een grotere electroheli aan te schaffen die op 6 of 7s lipo's gaat vliegen. Mijn huidige Simprop gaat maar tot 5 cellen.
Heeft iemand advies over een goede lader/balancer combi voor de grotere lipo's die ook nog een beetje te betalen is?

Graupner Ultra Duo Plus 30, 1-10 cellen LiPo voor ongeveer 130euro, een aparte balancer ongeveer 24euro.

Meeste balancers gaan maar tot 5 cellen.
Uitzondering hierop zijn balancers van schulze alleen die zijn net zo duur als een beetje leuke lader.
Nieuw op de markt zijn de Hyperion LBA10 en de Flightpower V-Balance, deze zijn beide geschikt voor 6 cellen. Maar kunnen daarnaast ook nogeens aan elkaar gekoppeld worden zodat ze tot 12 cellen echt kunnen balanceren.
Van beide is nog weinig info of gebruikers-ervaring beschikbaar omdat ze resp. net leverbaar zijn of binnenkort geleverd worden.
Uit de handleiding van de Hyperion lijkt het er wel op dat als je boven de 6S wilt balanceren dat je pack dan uit 2 delen moet bestaan, elke balancer heeft de 'echte' + en - nodig van een sub-pack.
Ik verwacht dat Flightpower dit anders heeft opgelost, aangezien zij zelf wel 10S1P en 12S1P paketten leveren.

Ultra Duo Plus is inderdaad een zeer geschikte lader voor dergelijke paketten. Met 150-160W laadvermogen zijn nog hoge laadstromen mogelijk bij dergelijke paketten. Bediening is ook makkelijk.

Rick

kijk eens op de site van orbit, ik geloof dat die wel grotere balancers hebben die meer cellen aankunnen.

Die Graupner Ultra Duo Plus ziet er inderdaad goed uit voor het geld. Misschien moet ik nog even wachten. Gezien de ontwikkelingen op electro gebied zullen er binnenkort wel meer laders komen die op de grotere lipo's zijn ingesteld, hopelijk met ingebouwde balancer.....

Back