Advies model

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Erpee, 10 feb 2019.

  1. Erpee

    Erpee

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    96
    Locatie:
    Almelo
    Ik ben op zoek naar een nieuw model.Tot nu toe heb ik gevlogen met schuimmodellen, max wingspan 1400mm. Ik wil graag een groter, balsa, benzinemodel.

    Ik wil graag een FW 190, ben gek op warbirds.

    Mijn oog is gevallen op twee modellen.
    1. SEAGULL FOCKE WULF FW 190A-3 ARF 2033 MM
    2. BLACK HORSE FOCKE WULF FW-190 ARF 1780 MM
    Ik weet niet of ik een link naar de site mag plaatsen maar met deze beschrijving zijn ze zo te vinden.

    Nu wil ik graag advies.
    1. Omdat ik nog niet met grotere modellen heb gevlogen, kan ik beter voor de 1780mm of 2033mm gaan?
    2. Het blackhorse model heeft een Pneumatisch intrekbaar landingsgestel. Ik heb daar geen ervaring mee. Is dat wel aan te raden?
    Ik hoop op een advies en eventueel nog wat tips waar ik aan moet denken. Alvast bedankt.
     
  2. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
    Groter vliegt meestal makkelijker. Maarrr... warbirds zijn niet de makkelijkst vliegende modellen. Het gewicht van de gekozen modellen komt uit op ruim boven de 5 kilo. Je hebt ervaring met schuimpjes. Die zullen zo rond de 1 kg wegen. Dan maak je nogal een stap. Misschien eerst wat ervaring op doen met een wat makkelijker vliegend toestel dat zwaarder is dan je huidige schuimpjes. Geen schuimpje maar een uit hout gebouw toestel. Zo bouw je vliegervaring op voor nog grotere en zwaardere toestellen.
     
  3. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.782
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Dat.... of je moet je er op voorbereiden weer een aantal weken/maanden onder instructie te vliegen...
     
  4. toostbeek

    toostbeek

    Lid geworden:
    6 dec 2014
    Berichten:
    1.403