Advies nodig slowstick lipo

• Topicstarter Topicstarter DasModel
  • Startdatum Startdatum
D

DasModel

Guest
1) Ik zou een lipo van 1000mAh gebruiken maar twijfel tussen 2s of 3s want ik weet niet of de motor die
standaard bij mijn slowstick zat 3s wel aankan

2) Ik heb de ultramat 14 lader. Weet iemand hoe je daar aan een laadstroom van 0.1A mee kunt laden?
En of daar een lipobalancer bij zit?

3) Hoe kun je cel per cel kijken hoeveel volt het is?

ik zou echt een 2200 2c 10c lipo kopen
een 3c lipo te hoge stroom
ik heb zelf een 370 motor die gaat wel op 3c
denk goed om het zwaarte punt
je zal de vleugel meer naar het midden moeten scheuven als mij
er moet standaard gewone accu in die is veel zwaarder als lipo accu
en je hoogte roer kleine uitslag

voor je andere vragen gebruik effe de zoek funktie

maar ik had een lipo met 11.1V en die werkte op de motor ( wel maar min getest of zo )

als het goed is zit er een 300 motor 6 v bij die draait top op op 7,2
ik dacht dat i het niet lang uit houd op 11 a 12 volt
als i het doet is i gauw versleten

kijk of er een naam of zo op staat en gebruik de zoek funktie op dit forum
of kijk het super lange draadje over slowstick
heb je veel lees plezier

van 3 van de 4 berichten in deze draad kan ik niet veel maken. Zijn er meer forum gebruikers die er niets van kunnen maken????? of is er iemand die deze vreemde taal kan omzetten naar ABN of de Limburgse taal????????

via PB enkele dingen al opgelost.

Als het een slowstick is van GWS dan zal er zeer waarschijnlijk een soort speed 300 opzitten die zit tussen de 6 volt versie en de 7,2 volt versie. Die motor kan op 3s lipo draaien maar dan moet de prop ook goed zijn en het geheel niet boven de 7 a 8 ampere verbruik komen.

Wat Robot probeert te zeggen over het zwaartepunt klopt wel. Het model is bedoelt voor een 6 cellen pakket Nimh en met lipo's zal het zwaartepunt niet direct haalbaar zijn zonder gewicht toe te voegen aan de neus. Je kan soms ook de vleugel naar achteren brengen, maar dat hangt van het model af.

Met de vragen over je lader kan ik je niet helpen want die heb ik niet in het gebruik.

heb je het boekje wat bij jou slow stick hoort
daar staat het in

als ik het uit mijn hoofd doe is het 9 cm van af voorkant vleugel terug meten
dus als de aluminium stok in balans op je vinger rust moet je vinger op 9 cm uit voorkant vleugel zijn
dat doe je als alles is gemonteerd,, accu prop motor regelaar helemaal vlieg klaar
om dat goed te krijgen moet je vleugel in zijn geheel naar voren of naar achteren tot i in balans is

En heeft iemand nog een antwoord op mijn 2 vragen over de ultramat 14

ja,ik heb de ultramat 14 ook,het laadvermogen stel je in door op de + en - knop te drukken (wel eerst instellen op nicd of LI (lipo) door de enter toets 2 seconden in te houden)

dus eerst instellen op lipo of nicd (ook voor nimh)

en dan zie je rechts boven in de hoek die cijfertjes flikkeren,dat is het laadvermogen,dat je kan aanpassen door op de + en - knop te drukken
dan de kabeltjes van de accu aansluiten aan de lader,dan verschijnt er automatisch het aantal cellen en het aantal v waarop hij geladen word,dit is al standaard ingesteld en hier moet je dus vanaf blijven,hij 'vind' automatisch het aantal cellen van de accu,dan nog eens op enter drukken,en je ziet chg staan links boven,hij is dus aan het laden

dit is de methode voor lipo's,voor nimh is het ongeveer hetzelfde

dus als ik 0.1A wil laden moet ik 100mAh intoetsen?
Daarbij, vorige keer is mijn lipo afgebrand. Ik vermoed dat dit komt doordat de cellen ongebalanceerd waren geraakt. Kan ik daar met de Ultramat iets aan doen?

ja 0.1A is 100mah

die vraag van die lipo kan ik jammer genoeg niet beantwoorden,maar als je bedoelt ofdat de ultramat 14 ook een balancer is,nee dat is hij niet,maar dat maakt op zich niet(zo) veel uit,alleen met 4 of 5 cellen zou ik toch voor een balancer kijken

0.1A = 100mA, niet 100mAh :wink:

100mA is de stroom die er op een bepaald moment loopt, 100mAh is een hoeveelheid energie (capaciteit).

maar mijn batterij met 3 cellen 11.1V is wel mooi de fik in gegaan en nu zeggen jullie dat een balancer niet nodig is. Hoe kan je dan dat afbranden verklaren? De lader gaf 12.6V aan dus dat moest toch goed zijn?

overbalast,te ver leeg,kortsluiting,...

het ontploffen van een lipo ligt niet aan de lader hoor,op de ultramat 14 zit een beveiliging voor dit soort dingen,word de lipo te leeg,schakelt hij uit,overladen,schakelt uit,lipo kapot,schakelt uit,...

een balancer is in princiepe niet nodig,het is alleen wel beter voor je accu's

Back