Advies nodig voor een crawler met een budget van 200-300 euro

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Prodee, 1 mei 2018.

  1. Prodee

    Prodee

    Lid geworden:
    1 mei 2018
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Nijmegen
    Ik ben nieuw in de Rc hobby. Nu heb een een Traxxas Bigfoot maar wil er een crawler bij kopen. Ik weet alleen niet welke goed is om mee te beginnen. Ik heb verschillende zien staan binnen mijn prijsklasse zoals:

    Absima cr2.4
    ftx outback 2
    Carson The beas Crawler/ Sea Racer Crawler

    Heeft iemand ervaring met deze modellen? Welke raden jullie mij aan? Alvast bedankt!
     
  2. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Hoi Prodee, ik heb geen ervaring met dit soort merken/types. Wel zijn het merken/types die weinig voorkomen. Natuurlijk een stuk goedkoper dan Axial's en Traxxas TRx4, maar ik zou toch kijken naar een van de bekende merken/types. Of anders een 2e hands Axial scx10. Het risico bij de types die je opnoemt is leverbaarheid van spullen maar ook weinig mogelijkheden om dingen te upgraden. Stel dat je bijv. betere tandwielen in je tanwielbak wil hebben etc. De nieuwe axial scx10.2 Honcho is nu voor rond de 380 euro te koop rtr. Lees daar goede verhalen over. Je hebt er lang plezier van dus ik zou nog net ffe doorsparen.
     
  3. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Absima (team c) is toch wel een redelijk groot merk.

    Carson (Tamiya) doet ook al heel wat jaar mee.

    Ftx ken ik niet.
     
  4. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Ja maar het zijn geen grote namen in de categorie scalers/crawlers. Dan ga ik persoonlijk voor iets wat meer beproefd is, zeker als je begint met crawlen.
     
  5. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    Voor een goede crawler/ scaler zijn er maar een paar echt goede merken, dat zijn met stip Axial, Traxxas en Rc4wd.
    Daarnaast heb je de Vaterra en nog wat andere merken zoals al zijn genoemd.

    Maar vooral Axial en Traxxas zijn perfect en ook nog eens makkelijk aan onderdelen te komen bij de meeste rc winkels.
    Bij de andere merken wil dat nogal eens verschrikkelijk lang duren.
     

Deel Deze Pagina