Advies Nodig...

• Topicstarter Topicstarter XyRoS
  • Startdatum Startdatum
X

XyRoS

Guest
Ik wil een buggy kopen maar ik ben een beginner en weet niet welke, hij moet:

- In NL en in FR straatlegaal zijn
- Aardig hoog kunnen jumpen
- Niet te duur zijn
- Readyset zijn
- Op de straat kunnen rijden (dit lijkt me eigenlijk wel logisch met een offroad :P)

Kan iemand me advies geven welke ik moet kopen?

een buggy....
ik ken juist een buggy van mijn eigen rijmerk en dat is protech
de protech phaser 4 :
http://www.protech.be/html/c6.html
lijkt me een verzorgde , goede beginnerswagen
voor andere merken zullen de mede -modelbouwers je wel helpen
veel succes

Alle vier kan niet hoor

1 NL is 30, 35 en 40 MHz voor modelbouw (35 voor vliegen) in frankrijk 41 MHz, wel kan de 27 MHz maar dat is meer voor speelgoed (zit ook vaak in die readysets en hebben dan een bereik van niks).
2 hoog op schaal of echt?? (1:10 10 cm is dus werkelijk een meter daar kan een echte auto ook niet tegen hoor)
3 Goedkoop en punt 2 gaan niet samen
4 Readyset en punt 2 en 3 gaan niet samen.

Ik denk dat je wish list niet helemaal kan, of punten laten vallen of je zoekt het onmogelijke

Gr Remco

Streetlegal bestaat niet....
Hoog kunnen jumpen is een kwestie van snelheid maar geeft ook veel onkosten...
RTR mogelijk wel te vinden maar zelf bouwen is beter !
Goedkoop is moeilijk in deze hobby

Maar.....
http://members.home.nl/elmo/fuji2800z/carson.jpg

Er zijn er een paar die niet te spreken zijn over Carson maar dit lijkt mij toch wel geschikt....

Oke ik laat optie 1 & 3 vallen, maar hij moet niet veel duurder dan 400 euro worden. Kunnen jullie de prijzen er ook bij zetten?

bijmuco heb je voor 398 een phaser 4wd, met "exra sterke" servo terwaarde van 30 euro :roll: , en een protech engima voor 399, deze zijn bijde niet rtr, maar dat is niet zo moeilijk te maken :wink:

Maar dan ben je er nog niet he, de zender ook minimaal 50 euro, start toebehoren ook snel 40 euro. Enz

Kijk rustig rond en doe geen overhaast inkopen, ga ook eens in buitenland (internet winkels).

De winter komt er toch aan dus nog tijd zat

Ik denk voor een goede 4wd je die 400 euro best een eind moet kunnen komen, ook zou ik niet kiezen voor zo'n readyset. Vaak kan je de electronica niet voor een ander model gebruiken.

gr Remco

Roelof zei:
Streetlegal bestaat niet....
Hoog kunnen jumpen is een kwestie van snelheid maar geeft ook veel onkosten...
RTR mogelijk wel te vinden maar zelf bouwen is beter !
Goedkoop is moeilijk in deze hobby

Maar.....
http://members.home.nl/elmo/fuji2800z/carson.jpg

Er zijn er een paar die niet te spreken zijn over Carson maar dit lijkt mij toch wel geschikt....

als ik eerlijk moet zijn vindt ik dit geen goeie keuze wel leuk om te zien of zo maar het is echt frut spul vindt ik. ik heb er namelijk zelf ook een maar er is om de have klap wat meei dan koppeling dan tandwiel versleten als ik jou was zou ik deze niet kiezen. :nooo:

Is de Kyosho Inferno MP-7.5 Sports readyset goed? En hoe duur is die?

Waarschijnlijk heeft Mobfigure het op het model van de buggy :wink:
Persoonlijk vind ik het ook niets speciaal, maarja, das dan ook persoonlijk.
Is voor €300 er alles bij ? (brandstof, gloeiplug, glowshot, laders,batterijen, zender,servo's,ontvanger....)

Nee dat niet, heb al afstandsbediening van me *RIP* zweefvliegtuig (LAAT NOOIT! IEMAND ANDERS ERMEE!) dus totaal op zo'n 380 euro

XyRoS zei:
Nee dat niet, heb al afstandsbediening van me *RIP* zweefvliegtuig (LAAT NOOIT! IEMAND ANDERS ERMEE!) dus totaal op zo'n 380 euro

Is die zender is toch niet op 35 MHz want dan mag je geen auto mee rijden. 40 en 27 MHz wel.

Gr Remco

Op de 35 zijn er een aantal frequenties legaal voor de auto's....

Maar ga er maar van uit dat waar de meeste mensen rijden er niet gevlogen wordt :wink:

Helaas niet Roelof de 35 Mhz is alleen om te vliegen en geen enkel kanaal op de 35 Mhz is vrijgegeven voor andere modelbouwactieviteiten. Kijk ook maar eens hier in deze draad en vooral het bericht van Ernst Grundman http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=52865#52865
In deze draad staat nog een link waarin alle info te vinden is en naar de officieele regels wordt verwezen.

Ernst Grundman zei:
Ik vind het spijtig voor alle andere gebruikers van de 35MHz maar met het oog op de veiligheid wil ik iedereen op het hart drukken zich aan de regels te houden. Lees de aangehaalde draad nog maar eens na hoe een klein elektromodelletje een kind op slechts een meter miste waarna het de spiegel van een auto aan gruzels vloog en een deuk van 5cm in de deur maakte! Daar wordt je echt niet vrolijk van!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik kreeg gelijk weer de koude rillingen over mijn lijf, dat kind was mijn zoontje en die auto was van een andere modelvlieger.

Back