Advies over aanschaf model gevraagd

• Topicstarter Topicstarter Leffe
  • Startdatum Startdatum
L

Leffe

Guest
Hallo, ik ben nieuw hier en wil beginnen met modelvliegen. Heb hier de beginners faq even doorgelezen, en aan de hand daarvan heb ik een model gevonden wat me wel leuk lijkt. Dus of jullie er je mening over zouden willen geven? Of de prijs een beetje in orde is ed. Mocht het echt nodig zijn, ik heb nog wel een kennis die fanatiek bezig is met model vliegen en eventueel mee zou kunnen gaan, maar liever niet.

Het gaat om dit model. Mocht de adv. het niet meer doen:

Graupner rolroer trainer met motor
De trainer is inclusief 4 Servo's.
In de vleugel zit een Acoms IC AS-11 Servo voor de rolroeren.
In het vliegtuig zelf :
Gas : Acoms IC AS-12 Servo
Richtingsroer : Acoms IC AS-11 Servo
Hoogteroer : Graupner Servo C512
Met multiplex Micro 7 ontvanger.
Spanwijdte is 1.52m en lengte van het vliegtuig is 1.05m .
Voor de rest zit er nog een tankje in, en een batterij houder
Dus alleen nog een zender/kristal nodig en vliegen maar !

En ik had nog een paar vraagjes. Ik lees op meerdere plekken dat handig is om een model te nemen met rolroeren, deze ev. eerst vast te plakken en eenmaal onder de knie met rolroeren gaan vliegen.

Heb verder geen ervaring met vliegen, maar wat ik niet snap: Wanneer je geen rolroeren hebt, dan is het toch onmogelijk om een vliegtuig om zijn lengte as te laten rollen? Hoe kan je zo'n ding dan in godsnaam recht houden?

Ook viel het me op dat de zenders vrij prijzig zijn? (€100+)

Ga me trouwens aanmelden bij de lokale vliegclub hier, maar voor die tijd wil ik graag eerst wat informatie winnen, model uit elkaar halen ed, wat lezen etc.

Bvd.

Het beste is toch gewoon eerst naar die club te gaan (en nee we hebben geen aandelen in de clubs :wink: )

Als je net begint heb je te veel vragen om hier op het forum te stellen.
En (nog erger) niet alle vragen, die je ook zou moeten stellen, komen zo maar bij je op.

Dus laat je nu eerst gewoon op de club adviseren voor het model en alle bijbehorende zaken.

Dat je rolroeren nodig hebt is niet zomaar waar.
Een leerkist heeft een V-stelling in de vleugel, waardoor als je richting geeft één vleugel etc etc. en met een beetje up kom je dan prima door de bocht. En.....

Snap je wat ik bedoel?
Op de club kunnen ze je prima uitleggen hoe dat werkt met een vliegtuig er bij. Als ze daarna laten zien hoe dat in de lucht werkt snap je dat al snel, waarna je kunt oefenen met een "leraar".
Zo op afstand, met wat tekst is dat niet te doen.

Dus ... gewoon gezellig naar de club. :D

Als je een beginnerskist koopt, koop dan de Calamato van Kyosho. Zet er een 6.5 cc of een 7.5 cc op en je hebt er een perfect beginnerstoestel aan.

Ik zie het dagelijks bij ons op de club hoe snel leerlingen dit vliegtuig onder de knie krijgen. Kun je eenmaal vliegen dan is het ook nog een leuk toestel om je verder voor te bereiden op een laagdekker.

De Calmato staat echt op nummer 1

Als je na het bezoek aan de club besluit dat vliegtuig te kopen, neem dan iemand van de club mee als je hem gaat halen, die kan kijken of het een goede koop is. Bij onze club heeft ook een jonge een vliegtuig 2ehands gekocht, maar de motor was niet super, de zender was oud en de accus kappot, het was veel te zwaar en toch had hij er veel voor betaald.
Nu heeft hij een skystar van protech gekocht omdat dat andere vliegtuig te zwaar was, en hij zit met spul wat het net niet helemaal is. dat van die zender gaat bij jouw niet op.

groeten robert

Back