Advies Quad-copter gevraagd

Heb in de loop der tijd al heel wat draadjes gelezen over quadro-copters en de vele leuke dingen die je er mee kan doen, tevens vliegt er iemand bij ons op het veld met een Quad-copter FPV en Autonoom. Dit is waarschijnlijk voor mij de bron van besmetting geweest :p.

De componenten die ik wil gaan gebruiken om mijn eigen en eerste Qaudro-Copter te gaan bouwen:

Frame: KK MK X525 V3 QuadCopter Folding Frame Friber Glass MultiCoptor Red/Balck $41.94 Free Shipping @GoodLuckBuy.com
Motoren: HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 2205 34turn 1500kv 8A Outrunner Of is er een beter alternatief?
Regelaars: HobbyKing R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 12amp (2A BEC) BESC of HobbyKing R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 10amp 9gram Speed Controller
Bordje om de stroom te verdelen: 100A MultiCopter Multi-Quad Copter Power Battery to 16 ESC Connection Board $4.99 Free Shipping @GoodLuckBuy.com
Lipo: 3s 2200mah 30c of 3s 4000mah 30c

Welk board om alles aan te sturen raden jullie mij aan? Heb veel gelezen over KK boards maar er zijn vast nog velen alternatieven.

Alle tips zijn welkom zeker met betrekking tot de aandrijving :rainbow1:

Heb in de loop der tijd al heel wat draadjes gelezen over quadro-copters en de vele leuke dingen die je er mee kan doen, tevens vliegt er iemand bij ons op het veld met een Quad-copter FPV en Autonoom. Dit is waarschijnlijk voor mij de bron van besmetting geweest :p.

De componenten die ik wil gaan gebruiken om mijn eigen en eerste Qaudro-Copter te gaan bouwen:

Frame: KK MK X525 V3 QuadCopter Folding Frame Friber Glass MultiCoptor Red/Balck $41.94 Free Shipping @GoodLuckBuy.com
Motoren: HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 2205 34turn 1500kv 8A Outrunner Of is er een beter alternatief?
Regelaars: HobbyKing R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 12amp (2A BEC) BESC of HobbyKing R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 10amp 9gram Speed Controller
Bordje om de stroom te verdelen: 100A MultiCopter Multi-Quad Copter Power Battery to 16 ESC Connection Board $4.99 Free Shipping @GoodLuckBuy.com
Lipo: 3s 2200mah 30c of 3s 4000mah 30c

Welk board om alles aan te sturen raden jullie mij aan? Heb veel gelezen over KK boards maar er zijn vast nog velen alternatieven.

Alle tips zijn welkom zeker met betrekking tot de aandrijving :rainbow1:

Lees het forum door waar je in hebt gepost en je zult vele alternatieven vinden.

Succes.

Lees het forum door waar je in hebt gepost en je zult vele alternatieven vinden.

Succes.

Er zijn altijd veel alternatieven, waarvan de meeste niet het proberen waard zijn. Als je mijn bericht goed had gelezen is het voornaamste punt het board die de motoren moet aansturen met de daarbij behorende gyro's.

Maar bedankt voor je hulp! Je hebt me voorzien van een zeer waardevol advies, echter ben ik meer gebaat bij een antwoord op mijn vraag.

Ik ben mij zelf ook aan het orienteren op een bordje. Er is al veel keuze, en ze komen er in rap tempo bij. De keuze hangt er vanaf wat je ermee wilt gaan doen.

Hier heb ik al veel nuttige informatie gevonden. Ook over een aantal nieuwe goedkope bordjes van goodluckbuy: Multi Rotor Helis - RC Groups

zoek eens naar openpilot het is wel ff kijken waneer ze er weer aan komen en meteen kopen want die bort je lopen storm.
goed dit zijn naar mij id de beste multirotor bortjes voor gewoon gebruik al je meer wild dan moet je naar arducopter gaan kijken kost ook meer.

zoek eens naar openpilot het is wel ff kijken waneer ze er weer aan komen en meteen kopen want die bort je lopen storm.
goed dit zijn naar mij id de beste multirotor bortjes voor gewoon gebruik al je meer wild dan moet je naar arducopter gaan kijken kost ook meer.

Dank je, ik ga meteen even kijken.

Moet ik dit bordje zelf nog programmeren of is dit plug en play?

De belangrijkste vereisten zijn:
1 goed functionerende giro's
2 mogelijkheden om lekker te kunnen raggen in de toekomst
3 eventueel een auto hoogte functie indien dit niet al te kostbaar is

Of een ander goedkoop bordje met auto-level:

Auto-level is wel een fijne functie, welke bordjes hebben nog meer deze functie? Gelieve niet al te duur aangezien dit de eerste quadro voor mij gaat worden, ik verwacht dat ik nog wel een keer een nieuwe moet gaan kopen na een crash of dergelijk :p

Is er een mogelijkheid om ook een gps functie op je bordje te hebben om hem automatisch terug te laten vliegen waar je bent begonnen? Zo ja, welk bordje heb je dan nodig?

Haha die wookong zooi. :roll: Schreeuwerig duur, en waarom eigenlijk.

Die X525 v3 is inmiddels mijn favoriete rag frame (niets kopen bij goodluckbuy trouwens! Die zaak bedonderd te kluit en doet NIETS met aftersales problemen. Op ebay heb je ze voor 30 dollar inc. gratis verzenden), hij is echt van beton, maar voor FPV is het allicht iet wat krap voor alle onderdelen die daar nog bij moeten.

Als je autonoom GPS wil, moet je eens zoeken naar "microkopter alternative", die schijnt het best goed te doen. Verder zijn ze met de multiwii ook al flink in de weer met GPS bediening, de "RTH" functie schijnt al (bijna) af te zijn. Dan ben je echt klaar voor 6 tientjes.

Voor gewoon FPV vliegen ben je overigens al klaar met gewoon een GPS OSD denk ik. Voor mij is dat al voldoende, maar GPS geleid vliegen lijkt me ook wel spannend. ;)

Is er een mogelijkheid om ook een gps functie op je bordje te hebben om hem automatisch terug te laten vliegen waar je bent begonnen? Zo ja, welk bordje heb je dan nodig?

kijk eens naar de DJI Naza, hiervoor is ook een gps gepland alleen niet bekend wanneer die komt.

Haha die wookong zooi. :roll: Schreeuwerig duur, en waarom eigenlijk.

Die X525 v3 is inmiddels mijn favoriete rag frame (niets kopen bij goodluckbuy trouwens! Die zaak bedonderd te kluit en doet NIETS met aftersales problemen. Op ebay heb je ze voor 30 dollar inc. gratis verzenden), hij is echt van beton, maar voor FPV is het allicht iet wat krap voor alle onderdelen die daar nog bij moeten.

Als je autonoom GPS wil, moet je eens zoeken naar "microkopter alternative", die schijnt het best goed te doen. Verder zijn ze met de multiwii ook al flink in de weer met GPS bediening, de "RTH" functie schijnt al (bijna) af te zijn. Dan ben je echt klaar voor 6 tientjes.

Voor gewoon FPV vliegen ben je overigens al klaar met gewoon een GPS OSD denk ik. Voor mij is dat al voldoende, maar GPS geleid vliegen lijkt me ook wel spannend. ;)

Dank voor je info, was ook niet meer van plan om bij glb te bestellen, lees alleen maar negatieve verhalen over de service. Ik wil de gps voornamelijk gebruiken om hem zelf terug te kunnen laten vliegen naar het vertrek punt. Hopen dat ze een beetje opschieten met de GPS functie! ;)

Welke props wil je gebruiken, 8x4.5?

Heb nog geen idee wat ik precies ga bouwen, ik heb ook nog een aantal opties voor motoren openstaan.

kijk eens naar de DJI Naza, hiervoor is ook een gps gepland alleen niet bekend wanneer die komt.

Dit ga ik bijhouden!

Is er wellicht nog een ander bordje dan de multiwii met return to home functie, de multi wil namelijk niet echt goed terugkomen zoals ik heb gelezen en gezien. Mijn voorkeur heeft niet een bordje van 600+, mag lekker goedkoop zijn

Of de MultiWii, zeer veel mogeliijkheden en zeer stabiel.
En dit is ook zeer betaalbaar.
Compleet bordje: IOI MultiWii Copter Controller Board Arduino 328P WiiCopter | eBay

Hallo Kees, ik had mijn oog ook al eerder laten vallen op dit bordje, maar was aan het zoeken gegaan naar meer info, met betrekking tot de aansluitingen van de drukmeter, magnetometer etc. daar staat weinig over. De rest is duidelijk voor wat betreft de ontvanger en regelaars. Weet jij misschien een link, waar ze een en ander uit de doeken doen?

groeten, Dick

Back