S
slootje
Guest
Graag jullie advies over het volgende. Ik heb afgelopen week mijn eerste nitro-auto gekocht. Nu heb ik daarbij de volgende extra's gekocht:
- LRP HV VTEC 1600EC Extra Capacity RX-Pack 6.0V - 1600mAh - Hump
- Gloeiplugstarter C-batterij NiMH 4500mAh Spanning: 1.2 V
- 230V stekkerlader 4-in-1
Met deze oplader is het mogelijk gloeibougiestekkers, afstandsbedieningsystemen die gebruik maken van een laadbus, ontvangeraccu’s én raceaccu’s te laden.
Laadstroom:
- Gloeibougiestekker (150 mA),
- Afstandsbediening (8 oplaadbare batterijen van 150 mA),
- Ontvangeraccu’s (4 cellen bij 150 mA met één aansluiting en 75 mA met beide aansluitingen),
- Racingpacks (6 tot 8 cellen van 400 mA incl. delta-V-afschakeling)
Mijn humppack staat na 12 uur nog steeds te laden en ik denk dat de 4500mAh C-batterij er helemaal lang over gaat doen voordat deze compleet is opgeladen.
Mijn eerste vraag: Nu heb ik de volgende gloeipluglader van Carson gevonden. Hier staat dat de charging current 600 mAh is. Klopt het dat de C-batterij 4x sneller volgeladen zal zijn ipv mijn eigen lader?
Mijn tweede vraag: Zijn er ook laders die mijn humppack sneller kunnen laden?
Mijn derde vraag: Bestaan er ook laders die zowel mijn gloeiplugbatterij als mijn humppack een heel stuk sneller kunnen laden dan mijn eigen lader zodat ik maar 1 lader nodig heb ipv 2?
- LRP HV VTEC 1600EC Extra Capacity RX-Pack 6.0V - 1600mAh - Hump
- Gloeiplugstarter C-batterij NiMH 4500mAh Spanning: 1.2 V
- 230V stekkerlader 4-in-1
Met deze oplader is het mogelijk gloeibougiestekkers, afstandsbedieningsystemen die gebruik maken van een laadbus, ontvangeraccu’s én raceaccu’s te laden.
Laadstroom:
- Gloeibougiestekker (150 mA),
- Afstandsbediening (8 oplaadbare batterijen van 150 mA),
- Ontvangeraccu’s (4 cellen bij 150 mA met één aansluiting en 75 mA met beide aansluitingen),
- Racingpacks (6 tot 8 cellen van 400 mA incl. delta-V-afschakeling)
Mijn humppack staat na 12 uur nog steeds te laden en ik denk dat de 4500mAh C-batterij er helemaal lang over gaat doen voordat deze compleet is opgeladen.
Mijn eerste vraag: Nu heb ik de volgende gloeipluglader van Carson gevonden. Hier staat dat de charging current 600 mAh is. Klopt het dat de C-batterij 4x sneller volgeladen zal zijn ipv mijn eigen lader?
Mijn tweede vraag: Zijn er ook laders die mijn humppack sneller kunnen laden?
Mijn derde vraag: Bestaan er ook laders die zowel mijn gloeiplugbatterij als mijn humppack een heel stuk sneller kunnen laden dan mijn eigen lader zodat ik maar 1 lader nodig heb ipv 2?