advies Traxxas Rustler of Slash

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een offroad electro auto. Nu is mijn oog gevallen op een traxxas rustler vxl of slash 4x4 vxl. Ik wil met de auto lekker offroad rijden op gras, in het bos maar ook zeker met andere op een offroad baan. Graag lees ik jullie advies welke auto hiervoor het meest geschikt is. Misschien zijn er nog mensen in de omgeving van Apeldoorn welke ergens rijden zodat ik ook eens kan komen kijken.

Zie jullie reacties en ervaringen graag.

Er zijn al veel zulke topics voorbij gekomen;
Gebruik even de zoekfunctie van het forum,daar is het voor ;)
Maar in grote lijnen:

4x4: stuurt makkelijker en komt makkelijker overal doorheen zoals gras enz.
Veel meer draaiende delen in de transmissie dus meer onderhoud en kans op slijtage.Iets duurder.

2x4: rijd wat moeilijker maar zeker ook niet verkeerd,veel simpeler in onderhoud en sleutelen.Goedkoper.

Ik zou voor de Slash 4x4 gaan aangezien je op gras, in het bos m.a.w offroad wilt gaan rijden. De Rustler is wat dat betreft echt waardeloos in offroad omdat hij achterwielaangedreven is, maar op asfalt en 3s echt een beest. Zelf heb ik geen Slash 4x4 gehad maar ik denk dat de Rustler veel gaver is op asfalt. Ik heb namelijk wel een Rustler VXL gehad maar die reed ik eigenlijk alleen maar onroad.

De Rustler zal wel makkelijker in onderhoud en sleutelen zijn zoals anthem2 al zei. Alleen aan elektro hoef je sowieso niet heel veel te onderhouden, en het sleutelen komt wel goed. Is niet zo moeilijk, daarnaast heb je een exploded view (kan je kijken wel onderdeel waar moet, precies, en met het productnummer erbij zodat je hem direct kan bestellen als hij kapot is)

Succes met je keuze.

Back