Advies voor aankoop lader gevraagd

Oscar

verslagschrijvers
Ik heb een snelle lader nodig,
met die 3300 NIMH accus is laden met 500 Ma een drama.

Ik heb de volgende lader gezien en dat lijkt me wel wat.

Graag wat voor en nadelen zodat ik voor mijn aankoop kan beslissen.
Als er gelijkwaardige alternatieven zijn hoor ik dat ook graag.

Deze lader kan op 220 en 12 V !

exproblue.jpg

CHARGER WITH DISPLAY,1-8 CELLS, 220V, 220V blue
SPECIALE AANBIEDING: EEN VAN DE BESTE LADERS VOOR EEN FANTASTISCHE PRIJS:( € 129.95 ) PKRACING>NL

Automatische Snellader (blauw) met ingebouwde schakelende voeding. Laadt NiCad's en MiNh accu's met 4 tot 8 cellen, laadstroom instelbaar van 0.5 tot 5.5 Amp. Groot display, waar laad- en ontlaad capaciteit, stroomsterkte en spanning op getoond wordt. Deze lader is voorzien van een akku tester, d.w.z. hij kan zowel tijdens het laden als tijden het ontladen de capaciteit meten, dus zowel de opgenomen capaciteit tijdens het laden wordt getoond, maar ook kan met de ingebouwde ontlaad functie een accu getest worden op afgegeven capaciteit. Hij heeft een ingebouwde schakelende voeding, waarmee deze lader dus vanuit het lichtnet (220-230V) werkt. Een schakelende voeding zet met electronica de netspanning om in de benodigde laadspanning, en is dus veel lichter dan een transformator die uit een stalen kern met een hoop koperdraad bestaat, waardoor de totale lader incl. voeding toch maar slechts 800 gram weegt. Met een extra meegeleverd snoer kan deze lader ook zo op een 12V auto accu aangesloten worden, dus als er geen netstroom voorhanden is, maar wel b.v een auto, kun je de lader volledig gebruiken. De afmetingen zijn 130 x 150 x 50mm, hij past dus in een laatje van een poly butler koffer.

Ik zelf zou deze lader niet kopen. Je kunt er namelijk maar maximaal 8 cellen mee laden. Als je dus ooit meer cellen wil gebruiken is dit helemaal niet geschikt, dan zou ik de Robbe infinity 2 (t/m 30 cellen laden/ontladen) kopen of de robbe POWER PEAK ULTIMATE(t/m 22 cellen laden/ontladen kan ook lipo's laden).
http://www.zwaluwmodelbouw.com/nieuwladers.htm Hier kun je de prijzen bekijken. Als je een auto racer ben hoef je waarschijnlijk nooit meer dan 6 cellen te laden, dan zou ik de Power Peak Ultimate kiezen die is even duur maar die kan ook lipo's laden wil je daar ooit mee expirimenteren.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groeten Maarten.

Deze is al een stuk voordeliger:

b_249.jpg

Lader X-Peak 5
Lader voor thuis en op het veld/circuit
voeding 12 V en 220 V
1 tot 8 cellen NiCd/NiMh
1 tot 5 ampere laadstroom (3 ampere op 220 v) in stappen van 0,1 A

85,00 euro (4rc.nl)

Heb nog wat gevonden :

227640_LB_00_FB.EPS.jpg

Met de processorgestuurde snellader DigiPeak krijgt u een perfect verzorgingsstation voor accu's voor thuis en onderweg. Want deze oplader voor 1 - 14 accucellen kunt u naar keuze voeden via het lichtnet of met een auto-accu. Met een draairegelaar kunt u de gewenste laadstroom snel en gemakkelijk instellen. Voor het laadproces met daaropvolgende onderhoudslading kunnen de aangesloten accu's zo nodig ook worden ontladen. Op het overzichtelijke LC-display worden de actuele waarden voor stroom, spanning en vermogen aangegeven.
Technische spec.: Voedingsspanning 230 V~ of 12 V= • Voor accu's met 1 - 14 cellen • Voor NiCd en NiMH accu's• Laadstroom 0,2 - 5 A • Operationele statusweergave via LED's • Omschakelbaar LC-display • Digitale analyse van accuspanning • Afm. 150 x 145 x 80 mm.
Omvang levering: Oplader met aansluitkabel voor laagspanning incl. krokodilklemmen, voedingskabel, laadkabel voor Tamiya racingpacks en Futaba-, J/R- en BEC-accu's voor ontvangers. Nederlandstalige gebruiksaanwijzing.

Snellader met 12 V- en 230 V-aansluiting
Voor NiCd- en NiMH-accu's

Bij Conrad voor 99,95

oscar kijk naar wat je nodig bent en ga daar van uit kopen het verschil is 14.95 exc verzend kosten
en die conrad lader kan 14 cellem max aan en de x-peak 8 cellen maar het scheeltje weer 14.95 en dan heb je ook een bekend systeem

op die X-peak 5 had ik m'n oog ook al laten vallen...
enige wat ik er niet over vind is je er ook mee kan ontladen?
iemand die dit weet?

maar die x-peak laad maar 3A op 220V ik haal die tlp lader bij de bordor voor 95 euro

Heb nog een uitstekende Orbit Microlader Race computerlader te koop. Laadt ALLE soorten accu's met 8amp max vanaf een 12V stroombron,
Mag weg voor 120 euri incl verzendkosten :)
Dus ook lipo (tot 5 amp) en 12 cellen Nicad/NiMh pakketten ook ontladen en formeren etc....Ook loodaccu's

Peter

Pjotrrr zei:
Heb nog een uitstekende Orbit Microlader Race computerlader te koop. Laadt ALLE soorten accu's met 8amp max vanaf een 12V stroombron,
Mag weg voor 120 euri incl verzendkosten :)
Dus ook lipo (tot 5 amp) en 12 cellen Nicad/NiMh pakketten ook ontladen en formeren etc....Ook loodaccu's

Peter
Heb je een plaatje lint of specs ??

Oscar

Thuis laad ik altijd vanaf een voeding van een paar tientjes.....
Vrijwel alle uitgebreide computerladers zijn 12 Volt...
Overigens is een 3300 mA NiMh/NiCad accu met 3,3 amp in een uur vol; met 6,6 amp in een half uur en met 8 amp.......:)

Peter

maar je zei die conrad accu's dan wel vol maar straks wil je miss wel betere accu's en wedstrijden rijden miss dan heb je toch snellere lader nodig

Back