sinds vorige week trotse bezitter van een Hpi Racing Vorza Flux en hiermee rijd ik op 6s lipo 4000mah 40C
probleem is : hiervoor reed ik met een REvo VXL 1/16 en op lipo 3s 1600Mah 30C en had hiervoor een oplader welke deze lipos makkelijk kon laden binnen net iets meer als 1 uur.
met deze lader kan ook 6s geladen worden en in eerste instantie dacht ik dat het lekker ging met laden tot de laaste paar volt.
de lader gaat dan terug naar 0.1 -0.3 Amp en voordat de cellen dan 4.20V zijn ben je echt een paar uur verder.
duurt echt uren en uren dan
de lader:
GT power 606D
Operating Voltage Range: DC 10 - 18V, AC in: 100 - 240V, 50/60Hz
Circuit Power: Max. 50W for charging, Max. 5W for discharging
Charge Current Range: 0.1 - 6A
Discharge Current Range: 0.1 - 1A
Current drain for balancing Li-po: 300mAh/cell
NiCd/NiMH battery cell count: 1 - 15 Cells
Li-ion/Polymer Cell Count: 1 - 6 Series
Pb Battery Voltage: 2 - 20V
Dimensions: 135mm x 149mm x 40mm
Packet Includes: Multifuctional Connector
op zich niks mis met de lader maar
ben er inmiddels achter dat de 50w max voor laden niet echt de zoden aan de dijk zet voor lipo 6s 4000mah terwijl lipo 3s 1600mah er prima mee gaat en vrij snel ook nog.
graag zou ik een goed advies van de mensen hier krijgen voor wat nou een leuke lader is voor mij.
Het hoeft niet zo te zijn dat de lipo in een half uur vol moet zijn maar 1 a 2 uur zou leuk zijn ipv 6 uur laden of meer zoals nu.
liefste ook een complete lader dus niet met aparte voeding
er is trouwens nog een lipo onderweg voor me een 6s 5000mah en die wil ik uiteraard ook graag opladen met de nieuwe lader.
ik zie dus graag jullie advies verschijnen masters
alvast bedankt voor de aandacht en het lezen van me vraag

Vriendelijke groeten
Marco
probleem is : hiervoor reed ik met een REvo VXL 1/16 en op lipo 3s 1600Mah 30C en had hiervoor een oplader welke deze lipos makkelijk kon laden binnen net iets meer als 1 uur.
met deze lader kan ook 6s geladen worden en in eerste instantie dacht ik dat het lekker ging met laden tot de laaste paar volt.
de lader gaat dan terug naar 0.1 -0.3 Amp en voordat de cellen dan 4.20V zijn ben je echt een paar uur verder.
duurt echt uren en uren dan
de lader:
GT power 606D

Operating Voltage Range: DC 10 - 18V, AC in: 100 - 240V, 50/60Hz
Circuit Power: Max. 50W for charging, Max. 5W for discharging
Charge Current Range: 0.1 - 6A
Discharge Current Range: 0.1 - 1A
Current drain for balancing Li-po: 300mAh/cell
NiCd/NiMH battery cell count: 1 - 15 Cells
Li-ion/Polymer Cell Count: 1 - 6 Series
Pb Battery Voltage: 2 - 20V
Dimensions: 135mm x 149mm x 40mm
Packet Includes: Multifuctional Connector
op zich niks mis met de lader maar
ben er inmiddels achter dat de 50w max voor laden niet echt de zoden aan de dijk zet voor lipo 6s 4000mah terwijl lipo 3s 1600mah er prima mee gaat en vrij snel ook nog.
graag zou ik een goed advies van de mensen hier krijgen voor wat nou een leuke lader is voor mij.
Het hoeft niet zo te zijn dat de lipo in een half uur vol moet zijn maar 1 a 2 uur zou leuk zijn ipv 6 uur laden of meer zoals nu.
liefste ook een complete lader dus niet met aparte voeding
er is trouwens nog een lipo onderweg voor me een 6s 5000mah en die wil ik uiteraard ook graag opladen met de nieuwe lader.
ik zie dus graag jullie advies verschijnen masters
alvast bedankt voor de aandacht en het lezen van me vraag

Vriendelijke groeten
Marco