Advies voor nieuw aan te schaffen lader

Meer lipos is de eenvoudigste oplossing je moet wel vaak vliegen en anders niet te veel lipos op voorraad leggen.
Je laad apparatuur moet dan alleen voldoende snel al je lipos kunnen opladen.
Helaas kan je dan niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.
Een groupner lader is bv beter(nauwkeuriger balanceren) als een.Imax maar is aanzienlijk duurder.
De optie in post 15 lijkt me zo gek nog niet.
Geen voeding nodig.
Goede kwaliteit nauwkeurig balanceren.
Ik heb er zelf ook een en dat is geen verkopers praatje.
Je kunt er 1 kopen en later nog een als dat nodig is of een voeding er bij.
Garantie zal beter zijn als bij HK laders maar die heb ik niet nodig gehad.;)
 
Laatst bewerkt:
Ik werk zelf met een Imax en 6 x 4 cel 2200mah icm een Quad.
Ja het duurt wat langer om ze op te laden maar de Imax doet wat hij moet doen prima.
 
ik heb de Graupner ultramat 18,
die gaat met voeding tot max. 500 watt,
ik heb hem met een PC voeding op 375 watt gelimiteerd,
en mijn 6s lipos laad ik nu in 20 tot 25 minuten.

groetjes,
Uwe
 
Maar volgens mij laadt niemand de lipos op in de auto tijdens het rijden?
Hallo Binnetie,

In een vorige auto heb ik door het willen laden via de sigarettenaansteker de boel laten smelten; het betrof hier een lader die slechts 2A laadde in een NiMH pack van 7 cellen.
Eenmaal op de plek van bestemming bleek het pack amper half vol..., que passo?

De permanente stroom van 2A was niet te hoog, zodat de zekering heel bleef, de slechte contacten van de stekker in de sigarettenaansteker lieten de boel echter dusdanig heet worden, dat het veertje in de stekker de punt gewoon uit het zacht geworden plastic had gedrukt, waardoor het contact verbroken werd.

Pure mazzel dat er geen brand ontstaan is.

In geval van nood laadt ik wel vanaf de startaccu, maar dan is de motorkap open en zit de lader rechtstreeks op de accu aangesloten met de bijgeleverde krokodillenklemmen.

Groeten, Jan.
 
Ik heb ook rechtstreeks mijn lader aan de accu van mijn auto gehangen
(het is niet de accu voor starten van de motor, extra accu bij een camper dus)
en toen een 5000 mAh pak (6s) vol was en ik het tweede wilde laden,
verteld mijn lader: accu leeg !

en de accu is een 72 Ah , zou die kapot zijn,
wie kan ik dat testen ?

groetjes,
Uwe
 
Kijk eens naar de Dynamite Passport ultra duo.
2x200 watt laders met ingebouwde 500watt voeding!
En ook met de mogelijkheid om op 12V te laden.
 
Die ziet er mooi uit.
Omgerekend naar euros, invoerrechten enzo zou hij rond de 250 euro kosten. Opzich niks mis mee, maar helaas heb ik nu al de Robbe besteld. Mocht dit echt parten spelen dan kan ik deze overwegen. Dit is precies wat ik zoek.
 
Ik ben er inmiddels op de dure manier achter gekomen dat een eenvoudige lader niet werkt.

1e lader Imax B6AX, ging vrij snel stuk (om maar te zwijgen van de onbalans tussen cellen)
2e lader Graupner Ultramat 14 Plus, geen store stand en daarom altijd moeilijk doen met opslaan.
3e lader Graupner Ultramat 18, prima lader, maar op den duur te weinig vermogen voor mijn toepassing.

Nu: Hyperion 1420 Super Duo 3 (€250) en 2 Servervoedingen voor 24V (€75).
Nu kan ik laden met 20A per pack (2x5S en in de toekomst 2x 6S 5000mAh).
Maar ook alle andere accu's die ik heb en altijd 2 packs tegelijk, dat is een hele openbaring :)

Je mag zelf invullen wat het gekost heeft, maar als ik een tip mag geven...?
Schaal niet te laag in, uit eindelijk heb je vaak meer nodig en dan kan je dus weer in een nieuwe lader investeren, de losse voeding ontkom je bij flinke vermogens niet aan.
(maar zijn wel netjes qua kabels en geluid weg te werken)

Doe hier je voordeel mee zou ik zeggen.
 
Ik heb ook rechtstreeks mijn lader aan de accu van mijn auto gehangen
(het is niet de accu voor starten van de motor, extra accu bij een camper dus)
en toen een 5000 mAh pak (6s) vol was en ik het tweede wilde laden,
verteld mijn lader: accu leeg !

en de accu is een 72 Ah , zou die kapot zijn,
wie kan ik dat testen ?

groetjes,
Uwe
Die hoeft dan niet kapot of leeg te zijn maar als de spanning onder belasting zakt tot onder de minimum voedingsspanning van de lader dan is het over en uit.;)
 
Niet wat de topic starter voor ogen heeft denki ik maar ik heb een Thunderpower TP820CD duo lader met afzonderlijke 1200W voeding. Tot 8 cellen en 400W per poort.
Ik zit dus nooit beperkt qua laadcapaciteit.
Is ook aan te sluiten op de autobatterij uiteraard.
Het was een investering maar hij is het dubbel en dik waard.
 
Die hoeft dan niet kapot of leeg te zijn maar als de spanning onder belasting zakt tot onder de minimum voedingsspanning van de lader dan is het over en uit.;)

thanks,
je hebt helemaal gelijk,

ik was net de accu laten proven in de garage,
en hij is wel o.k.,
maar niet gemaakt voor deze activiteiten,
maar als staart-accu voor een auto,

dus ik ben verder op zoek naar een GEL-accu en een druppel-lader,
om vervolgens de Graupner ultramat 18 te gebruiken (tot 12s en 500 Watt)

Groet
Uwe
 
mijn over-buurman heeft een zaak voor auto's en booten,
die gaat maar wat uitzoeken voor mij,
ik heb hem precies vertelt, wat ik nodig heb,

een aggregaat is wel fijn,
benzine in en klaar,

maar kijken, bedankt

Groet
Uwe
 
Benzine motor erin en je bent het hele laad circus ook kwijt ;)

Geintje hoor, maar ik ben daar zelf net toevallig mee bezig.
 
nee nee, geen geintje ..

ik heb nog 2 benzine heli's en 2 nitro heli's, dat is het niet,

maar als je zonder geluidskeuring op de club wil vliegen,
of je wil gewoon genieten van de kracht van elektro,
dan ben je gauw klaar met je lipos ...

en meer lipos kopen, phhh
voor mijn X7 kost een 6s ronde 150 € en 2 heb ik nodig voor 5 minuten

groetjes, Uwe
 
vandaag kwam ik deze tegen voor 125 €
"Swiss kraft SK1800 GRATIS VERZENDEN"
:halfrobot:

maakt ook niet zo veel herrie,
alleen staat niks over garantie,
maar da kan ik altijd nog bellen,

zou dat wat zijn ?

groetjes, Uwe
 
Back
Top