Advies walkera / blade

Welke is de betere. Zoek een goede mini rc fp met betaalbare spare parts

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe groot wil je? Voor in de huiskamer, dus Blade MSR of CB100, of groter? Voor de huiskamer is de Solo Pro trouwens ook een zeer betaalbare optie.

ik ben als complete beginner gegaan voor een solo pro. Beste prijs/kwaliteit en toen ik uiteindelijk iets stuk had (featheringshaft en een linkje) bleek het toch zeer makkelijk en goedkoop te vervangen. Sindsdien nog altijd niets stuk gehad en toch al meer dan 100 vluchten erop zitten.

ik heb deze gekocht als Robbe nano arrow in een hobbyshop in de buurt, maar het is letterlijk knal dezelfde als de solo pro, er staat zelfs "Nine Eagles" op het printplaatje, misschien zijn er nog andere merken die hun naam op de solo pro plakken die verkrijgbaar zijn in jouw LHS.

PS: woops was nog aan't typen en de vorige 2 reacties stonden er eerst nog niet.

Zoals eerder gemeld Eflite Blade 120SR. Is goedkoper dan het Walkera equivalent (V120D01). Heb zelf de Walkera 4#6S (voorloper V120D01) en vind deze wat "underpowered" zelfs na optimaliseren stroomaansluitingen. Voor binnen leuk om te leren vliegen met een 90 graden FP en mooie techniek (shaftdriven tail). Voor buiten niet echt geschikt volgens mij.

Heb zelf de Walkera 4#6S gekocht ipv de Eflite Blade120SR omdat ik de BNF uitvoering voor de helft van wat een Blade me zou kosten kon kopen.

Wat mijn volgende heli wordt weet ik nog niet.
Eisen weet ik wel:
- CP
- klein genoeg voor binnen
- flybarless
- tail-driven shaft

Zie wel wat het aanbod is tegen de tijd dat ik er aan toe ben. Voorlopig nog de handjes vol met FP heli's leren beheersen :rolleyes:

Aangezien je behoorlijk loopt te draaien wat te kopen is mijn advies als je binnenshuis kan en mag vliegen toch een kleine heli aan te schaffen om de wintermaanden wat speelgoed te hebben.

Grote voor buiten kan altijd nog.