Advies walkera / blade

Welke is de betere. Zoek een goede mini rc fp met betaalbare spare parts

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe groot wil je? Voor in de huiskamer, dus Blade MSR of CB100, of groter? Voor de huiskamer is de Solo Pro trouwens ook een zeer betaalbare optie.

ik ben als complete beginner gegaan voor een solo pro. Beste prijs/kwaliteit en toen ik uiteindelijk iets stuk had (featheringshaft en een linkje) bleek het toch zeer makkelijk en goedkoop te vervangen. Sindsdien nog altijd niets stuk gehad en toch al meer dan 100 vluchten erop zitten.

ik heb deze gekocht als Robbe nano arrow in een hobbyshop in de buurt, maar het is letterlijk knal dezelfde als de solo pro, er staat zelfs "Nine Eagles" op het printplaatje, misschien zijn er nog andere merken die hun naam op de solo pro plakken die verkrijgbaar zijn in jouw LHS.

PS: woops was nog aan't typen en de vorige 2 reacties stonden er eerst nog niet.

Zoals eerder gemeld Eflite Blade 120SR. Is goedkoper dan het Walkera equivalent (V120D01). Heb zelf de Walkera 4#6S (voorloper V120D01) en vind deze wat "underpowered" zelfs na optimaliseren stroomaansluitingen. Voor binnen leuk om te leren vliegen met een 90 graden FP en mooie techniek (shaftdriven tail). Voor buiten niet echt geschikt volgens mij.

Heb zelf de Walkera 4#6S gekocht ipv de Eflite Blade120SR omdat ik de BNF uitvoering voor de helft van wat een Blade me zou kosten kon kopen.

Wat mijn volgende heli wordt weet ik nog niet.
Eisen weet ik wel:
- CP
- klein genoeg voor binnen
- flybarless
- tail-driven shaft

Zie wel wat het aanbod is tegen de tijd dat ik er aan toe ben. Voorlopig nog de handjes vol met FP heli's leren beheersen :rolleyes:

Aangezien je behoorlijk loopt te draaien wat te kopen is mijn advies als je binnenshuis kan en mag vliegen toch een kleine heli aan te schaffen om de wintermaanden wat speelgoed te hebben.

Grote voor buiten kan altijd nog.

Leuk spul voor binnen zijn de Walkera CB100 / V100D01, Nine Eagles Solo Pro en Eflight Blade mSR. Allemaal rond de 20 cm rotordiameter. Groter geeft minder pret binnenshuis.

Advies is dan ook om er meteen 2 op 1 zender te kopen, kan je doorvliegen als er 1 op onderdelen wacht. Blade mSR levert standaard BNF versie's, Nine eagles en Walkera niet. Alledrie zijn pretheli's om mee te racen door de huiskamer of serieus smalle doorgangen mee te nemen.

Redbull racen om de hanglamp of verkennings-missies uitvoeren door je woning, het kan allemaal met zo'n kleine rakker. Ga een paar cm groter en het wordt al moeilijker.

Aangezien je behoorlijk loopt te draaien wat te kopen is mijn advies als je binnenshuis kan en mag vliegen toch een kleine heli aan te schaffen om de wintermaanden wat speelgoed te hebben.

Grote voor buiten kan altijd nog.

Leuk spul voor binnen zijn de Walkera CB100 / V100D01, Nine Eagles Solo Pro en Eflight Blade mSR. Allemaal rond de 20 cm rotordiameter. Groter geeft minder pret binnenshuis.

Advies is dan ook om er meteen 2 op 1 zender te kopen, kan je doorvliegen als er 1 op onderdelen wacht. Blade mSR levert standaard BNF versie's, Nine eagles en Walkera niet. Alledrie zijn pretheli's om mee te racen door de huiskamer of serieus smalle doorgangen mee te nemen.

Redbull racen om de hanglamp of verkennings-missies uitvoeren door je woning, het kan allemaal met zo'n kleine rakker. Ga een paar cm groter en het wordt al moeilijker.

De Solo Pro is wel degelijk als BnF te bestellen tegenwoordig, krijg je alleen de heli zonder accu en zender, in een mooi klein doosje. Een tijd terug betekende BnF inderdaad dat je dezelfde doos kreeg maar de zender en accu eruit waren gehaald, maar sinds halverwege dit jaar heeft de Bnf een eigen verpakking.

Back