Advies welke trekker/dieplader combinatie

Hallo allemaal

Sinds kort ben ik door mijn schoonvader geinteresseerd geraakt in rc tanks en rc vrachtwagens en diepladers.
Mijn schoonvader heeft net de bouw van een tamiya leopard tank schaal 1:16 afgerond. Nu is het idee ontstaan om daar een passende trekker/dieplader combinatie bij te gaan bouwen.
Na wat speurwerk op het internet ben ik erachter gekomen dat defensie in nederland gebruik maakt van de combinatie Daf 95 met achter 2 assen en een 4-assige dieplader.

Is deze kombinatie verkrijgbaar? Bij Carson en wedico heb ik al het e.e.a. gezien als het gaat om diepladers(helaas niet meer als 3 assen). De daf 95 trekker ben ik nog niet tegen gekomen.

Wellicht dat ik niet op de juiste plaatsen zoek en iemand mij veel meer kan vertellen of adviseren.

Mvg Maurice

Hallo Maurice,

Over de Daf cabine kan ik je helaas niets vertellen maar er bestaan wel degelijk vier-assige diepladers.

Degene die ik heb komt uit Duitsland en is ooit een keer op bestelling voor iemand gemaakt, daarna heb ik hem overgekocht en aangepast.

Voordat je al te ver gaat zoeken kun je beter zo'n ding zelf bouwen want het is niet moeilijk en een stuk goedkoper.

Ik zal een paar foto's bijvoegen zodat je kunt zien of het model wat is of niet, mocht je nog vragen hebben waar ik mee kan helpen weet je me te vinden.

Groetjes en veel bouwplezier, Marcel.

De eerste foto is van mijn eigen Volvo FH-12 met 4-assige dieplader :

Pouw%20dieplader%2001.jpg

De rest van de foto's waren gewoon op voorraad in mijn fotomap en zijn van en door anderen gebouwd :

Truck%20met%20dieplader%20aanhanger%2001.jpg

Carson%20dieplader%2001.jpg

Dieplader%20in%20aanbouw%2001.jpg

Meesturende%20achterassen%2001.jpg

Bedankt Marcel

Ik moet alleen bekennen dat ik weliswaar ervaring heb met modelbouw als het gaat om rc racewagens, maar zelf een dieplader bouwen met evt. meegestuurde assen dat is voor mij een geheel nieuw verhaal. Daarom ben ik op zoek naar iets wat al werkend is of wat vanuit een bouwpakket in elkaar gezet moet worden. Wellicht dat iemand een dergelijke dieplader heeft staan die hij of zij wil verkopen.

Gezien het bovenstaande wil ik mezelf graag informeren over de mogelijkheden die er zijn middels meetings en/of beurzen. Wellicht kan ik hier via het forum datum's ontvangen wanneer er het e.e.a. te zien is.

Mvg Maurice

Back