AE Pro .28 Engine op een kyosho

Hoi,

Ik heb sinds kort een nitro auto. Namelijk een Kyosho inferno NEO. Best een geinig ding al zeg ik het zelf.. Echter is er een ding waar ik me aan erg en dat is de trekstarter.. Die pakt zeer moeilijk. al een aantal keren de on way lager schoon gemaakt, maar volgens mij is het niet de bedoeling dat je dit elke keer moet doen. Nu kwam ik op MP een team associated AE Pro .28 Engine tegen met een rotor starter.. Ik kan die nu kopen voor ongeveer 60 euro..Nu is mijn vraag kan deze zo op een Kyosho 1:8 gebouwd worden? of moet ik daar allerlei rare dingen voor doen? Mocht dit niet kunnen kan ik dan evt de start inrichting overzetten?

alvast bedankt!

Omdat de Kyosho motor ook (als het goed is) niet met motorsteunen vast zit moet je ook een set motorsteunen kopen. Een startbox is makkelijker.

Overigens heeft een rotorstart ook een oneway bearing dus is dat ook niet heilig....

Je kunt natuurlijk ook een nieuw oneway lager kopen.

Omdat de Kyosho motor ook (als het goed is) niet met motorsteunen vast zit moet je ook een set motorsteunen kopen. Een startbox is makkelijker.

Overigens heeft een rotorstart ook een oneway bearing dus is dat ook niet heilig....

Je kunt natuurlijk ook een nieuw oneway lager kopen.

Ik heb mijn oneway lager nu pas drie of vier keer gebruikt... Plus al twee keer goed schoongemaakt! Een startbox lijkt me alleen weer zo'n gesjouw.. Plus heb ik gelezen dat je je auto ook sneller kunt slopen? allen weet ik niet wat hier waar van is..?

Op de kyosho zou ik gewoon een .21 motor zetten.
Die auto's zijn niet gemaakt voor een .28 motor.

Op de wedstrijden worden alleen maar startboxen gebruikt. Zou niet weten waarom die een auto zouden slopen ?

Kijk eens naar een alpha clubracer.. advies verkoop € 145 euro en heb je een top motor !

Een .28 RTR motor is nu niet zo een powerbeest dat ineens alles aan gort rijdt. Hij weegt wel meer en verbruikt meer dan een .21, maar of dat de TS dat allemaal gaat merken is een 2de.

En met juist gebruik sloop je met een startbox idd niets. Je moet idd wel wat extra meenemen maar het is zo een gemak dat het de moeite waard is :D.

Zeker als je zo'n Hudy pox hebt, ding is amper iets in formaat.

En met juist gebruik sloop je met een startbox idd niets. Je moet idd wel wat extra meenemen maar het is zo een gemak dat het de moeite waard is :D.

is zeker zo'n groot gemak dat het "meeslepen" te verwaarlozen is. het gemak en comfort dat je van een startbox hebt is een grote plus ten opzichte van een trekstarter.
iig een pluspunt is, dat je je motor vele malen makkelijker start en slaat ie weer af is het ff opnieuw op het wieltje drukken en de motor loopt weer.

Waar zou ik een goede startbox kunnen kopen voor een kyosho inferno neo? of is dat allemaal universeel? ik denk dat ik beide ga.. en een extra motor met rotor start en een startbox... Wat zijn redelijke prijzen voor een startbox?

Je mag ook zelf tot onderzoek overgaan.....

Je hebt een 1:8 offroad startbox nodig, daar zijn er 1001 van te krijgen. Alle hebben verstelbare stootblokjes om de auto uit te lijnen boven het startwiel.

De best betaalbare vind je bij de Conrad maar zijn wel wat groot. Hou er rekening mee dat er ook een startaccu bij komt en bijbehorende lader mocht je nog niet iets knaps hebben. De kleinere startboxen werken veelal met stickpacks, simpele NiCad accu's 7.2v tot 2000mAh voldoen en zijn soms voor weinig te vinden.

Maar even marktplaats afstruinen kan ook lucratief zijn.

Waar zou ik een goede startbox kunnen kopen voor een kyosho inferno neo? of is dat allemaal universeel? ik denk dat ik beide ga.. en een extra motor met rotor start en een startbox... Wat zijn redelijke prijzen voor een startbox?

hoezo zou je beide doen? als je een startbox gebruikt heb je geen rotostart nodig of als je een rotostart gebruikt heb je geen startbox nodig.

let alleen wel op, als je met een startbox gaat werken heb je ook andere motorsteunen nodig om het vliegwiel bereikbaar te maken voor het wiel van de startbox. en ik denk ook een ander carterdeksel omdat het deksel van de rotostart te groot is zodat de motor niet kan zakken.

groet Efrem

Die motorsteunen heb je niet per definitie nodig om het startwiel je vliegwiel te laten bereiken. Dat doet bv. een Robitronic toch wel met gemak.

Je hebt de motorsteunen nodig om een andere motor dan de standaard Kyosho motor op je chassis te kunnen bevestigen.

Daarnaast heeft de standaard Kyosho motor een minder gebruikt type krukas. Daardoor is de kans groot dat je je vliegwiel + complete koppeling ook kunt vervangen. Linksom of rechtsom krijg je dat gewoon niet goed passend wanneer je vliegwiel + complete koppeling wilt overzetten.

Wellicht heb je hier iets aan: http://www.daveshobbyhoekje.nl/nieuwe-spierballen/

Gr. Dave

Die motorsteunen heb je niet per definitie nodig om het startwiel je vliegwiel te laten bereiken. Dat doet bv. een Robitronic toch wel met gemak.

Je hebt de motorsteunen nodig om een andere motor dan de standaard Kyosho motor op je chassis te kunnen bevestigen.

Daarnaast heeft de standaard Kyosho motor een minder gebruikt type krukas. Daardoor is de kans groot dat je je vliegwiel + complete koppeling ook kunt vervangen. Linksom of rechtsom krijg je dat gewoon niet goed passend wanneer je vliegwiel + complete koppeling wilt overzetten.

Wellicht heb je hier iets aan: Nieuwe spierballen | Dave's Hobby Hoek

Gr. Dave

Als het goed ik krijg ik er motor steunen bij.. Dat zal als het goed is dus geen probleem zijn.. Het vliegwiel en koppeling.. daar had ik nog niet eens aan gedacht.. Ik ga het motortje zaterdag halen en dan zullen we eens zien.. in het ergste geval ben ik 60 euro armer en zit in nog steeds met een trekstarter... In het beste geval heb ik een tweede motor met rotostarter....8O

Motorsteunen krijg je er bij.... die zijn geschikt voor je Kyosho? Motorsteunen zijn namelijk niet universeel maar auto gerelateerd.

wat een gedoe weer allemaal.

heel simpel.

frees de onderste plaatjes van je motersteunen iets uit en je kunt je moter al veel meer verstellen.
en als je wiel van de startbox je vliegwiel niet kan raken kun je evt. het gat in je auto groter maken.

zal wel je stevigheid iets verzwakken maar waarschijnlijk zul je dat niet eens merken.

en een 26 moter op een inferno is geen enkel probleem, dus een 28 zal ook niet de auto gaan slopen lijkt mij.

Gisteren de motor gehaald en geplaatst! past nog goed ook! heb niet hoeven boren of zagen! Hij maakt wel een heel ander geluid dan mij 21. kyosho motor.. en ook het verbruik schiet omhoog.. Maar gelukkig ook het vermogen.. moest echt even wennen... Maar goed.. hij doet het... Nu alleen een lader kopen voor de rotorstarter..:( die zat er dan weer niet bij....

Ladertje voor weinig (die blauwe is prima voor jouw gebruik):
<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had nog even een vraag... Ik heb vandaag echt het verschil in vermogen gemerkt tussen de .21 en .28 motor! veel meer kracht/wielspin en minder controle heb niet eens vol gas durven geven.. Kan ik iets kapot rijden met mijn buggy? kan ik de motor zo afstellen dat hij juist wat minder vermogen heeft?
Zo ja hoe??

Nog een vraag die hier helemaal niets mee te maken heeft.. We zijn gaan rijden op een baantje in Tilburg... erg leuk... Alleen Heeft mijn buurman zijn eigen nitro in de plomp (water) gereden... Gelijk er achteraan gesprongen en hop naar huis.. Daar alles uit elkaar gehaald.. (Er zat flink wat water in de motor) en op de verwarming gelegd na dat hij een beetje droog was gelijk after run in de motor! Natuurlijk ook alle electronica laten drogen (gelukkig deed die het nog). Zijn er nu dingen die we fout hebben gedaan? is het blokje nog te redden? zijn er nog dingen waar we op moeten letten? (hij heeft ook een kyodho inferno neo).

Back