AE Pro .28 Engine op een kyosho

Volgens mij kan je beter wd40 in het blok spuiten om het water te verdrijven en dan afrerrun. Maar ben niet zeker.

Wat betreft die .28, vingerbeheersing. Rijker afstellen is namelijk niet de goede manier.

Nadat de motor in het water is geweest deze zo spoedig mogelijk redelijk droog maken en zo snel mogelijk weer aan de praat brengen! Als de motor loopt deze gewoon lekker gebruiken om al het water zo veel mogelijk uit de motor te verdampen. Wel een schoon & droog luchtfilter gebruiken

Elektronica verwijderen en in een pot met rijst stoppen voor 24~48 uur; dat zal al het water uit de elektronica halen

Daarna de auto gewoon lekker gebruiken...

Nadat de motor in het water is geweest deze zo spoedig mogelijk redelijk droog maken en zo snel mogelijk weer aan de praat brengen! Als de motor loopt deze gewoon lekker gebruiken om al het water zo veel mogelijk uit de motor te verdampen. Wel een schoon & droog luchtfilter gebruiken

Elektronica verwijderen en in een pot met rijst stoppen voor 24~48 uur; dat zal al het water uit de elektronica halen

Daarna de auto gewoon lekker gebruiken...

Thanks voor de tip! Heb je nog een PM gestuurd over de lader

Kan ik iets kapot rijden met mijn buggy?

Ja... Er zijn een aantal zaken 'low-budget' uitgevoerd waardoor deze sneller zullen slijten dan normaliter en ik denk nog iets sneller met een krachtigere motor. En dan met name:

- Kunststof spur-gear i.p.v. metaal.
- Standaard chassis is vrij zacht aluminium waardoor deze eerder zal gaan vervormen wat de wegligging niet ten goede komt. Zowel door de kracht van de motor als door de klappen bij het springen.
- Standaard heeft ieder diff 2 spider-gears i.p.v. 4 en zijn deze minimaal gevuld met relatief dunne olie.

En last but not least.. Mijn ervaring is dat de standaard Kyosho banden je om de oren gaan vliegen. Deze laten vrij snel los van de velg en als je dat niet op tijd opmerkt en hersteld, vliegen deze eraf.

Er is ook een racer uitvoering met een .28, ik kan met een grote zekerheid zeggen dat het chassis niet veel anders is maar download de manual eens en vergelijk de bouw en artikel nummers.

Er is ook een racer uitvoering met een .28, ik kan met een grote zekerheid zeggen dat het chassis niet veel anders is maar download de manual eens en vergelijk de bouw en artikel nummers.

Zal ik eens doen! Moet zeggen dat ik het verschil in power wel heb onderschat!!

Een standaard .21 tegenover een .28 is inderdaad aardig wat verschil.. De competitie .21 hebben ongeveer netzoveel power, alleen zijn ze wat vloeiender in hun powerband :)

Hoi,

Nog een vraag over mijn Motortje... Ik heb via marktplaats een Hong Nor gezien waar van de motor kapot is.. De verkoper vraagt 100 euro voor de rest. Ervan uit gaan dat de servo's ontvanger zender en tandwielen oke zijn. Is het dan een goede deal? En zou de .28 motor daar oppassen??

Back