Sinds wanneer staan stenen van een middeleeuws kasteel recht naast- en op elkaar?
Als dit gevoegd en geweathered is lijkt het prachtig.
Let maar op.
Dit is mijn 1:87 straatje in een Amsterdam dio.
Lijkt op het eerste gezicht nergens op.
Dit is al beter.
Eenmaal geweathered en op realistische kijkafstand wordt het door gaans prima.
En dat voegmiddel?
Sommigen gebruiken echt voegmiddel met een kleurstofje.
Anderen gips. (Voordeel daarvan: je kunt het zo dik of dun maken als je wilt. Nadeel én voordeel: het kan een witte waas achterlaten op de stenen.
De witte waas op zich is uiteraard een nadeel, het voordeel is dat je dry-brush daar uitstekend op houdt. En dat is weer fijn voor het weatheren.)
Het ligt een beetje aan de schaal.
Even proberen wat het mooist lijkt.
Mijn voegmiddel?
Niet lachen: witte en zwarte peper met matte vernis van Revell daaroverheen.