Aedes Ars try out

Enige tijd geleden werd ik benaderd door Aedes Ars over mogelijk, nieuwe kits met nieuwe soorten steentjes. Ik en 3 andere modelbouwers in Europa kregen de vraag of wij wilden experimenteren met de nieuwe steentjes. Ik heb een flink pakket ontvangen en heb de volledige vrijheid qua bouwen in +/- 1/87.
20250614_194038.jpg


Ik ga iets middeleeuws maken met torens wat in de vensterbank past in +/- 1/87 en ben begonnen met tunnel onder de toeren door:
20250619_230713.jpg

20250618_235639.jpg


Vervolgens begonnen aan de bouw van de toren:
20250709_111917.jpg


Ik wilde het eenvoudig houden maar kon het niet laten om toch iets van een interieur toe te voegen en een werkend (LED) openhaard. Ook wat sierlijsten gemaakt voor plafond/ vloer. Of het straks te zien is weet ik niet maar het was leuk om te maken:
20250724_225334.jpg
20250803_162107.jpg
20250803_214544.jpg
20250803_214610.jpg
20250814_131157.jpg
20250814_220320.jpg
 
Het kersthuisje is af en kan nu weer verder met dit project. Ik ben gestart met de 2 buitenste torens. Een plan heb ik er niet echt voor. Ik bouw wat er in me opkomt. De verlichting is vrij eenvoudig gedaan met slierten Action kerstverlichting (afgeknipt) en er een weerstand van 1K aangezet om het geschikt te maken voor 12 volt en het iets te dimmen.
20251212_003922.jpg
20251212_003951.jpg
20251212_004022.jpg
 
Maarten, je hebt mij aangestoken en heb gelijk het Château de Chillon gekocht.
Zal proberen er een verslag van te maken als het binnen is.
De projecten van jou zien er goed uit .

Kees
 
Wat leuk Kees! Ik heb die ook gebouwd. Prachtig kasteel en vele uren bouwplezier en mogelijkheden om details toe te voegen. Ik kijk uit naar je verslag.
 
Daken gemaakt maar weet nog niet zeker of ik het zo laat of er steentjes over plak.
De daken zijn ook geweatherd en de rest nog niet maar dat doe ik als laatste.

Ondertussen ook begonnen aan een tussen muur.

20260106_234140.jpg
20260107_204753.jpg
20260108_211108.jpg
20260110_140942.jpg
20260110_140927.jpg
 
De muren staan. Nu kan ik meer aan het detailleren gaan beginnen. De 2 daken laat ik nog even los zodat ik foto's kan maken zonder de daken voor de fabrikant. Ik denk dat zodra het bouwen klaar is, ik nog weathering ga toepassen. De vallejo washes geven een heel mooi effect op de steentjes.

20260117_205306.jpg
20260117_205326.jpg
20260117_205330.jpg
 
Ben benieuwd hoe het washen er uit komt te zien, ik zocht een manier om de muren te voegen misschien kan dat met de wash.
Graag wat foto's er van als je het klaar hebt.
 
Washes zijn voor effecten. In het filmpje is het goed te zien op een plastic model. Op steentjes trekt het heel mooi in.



Voegen heb ik wel eens gedaan met Knauff gips gemixt met pigment poeder. Insmeren en gelijk ook afpoetsen met een natte doek.
 
Het stenen werk is zo'n beetje klaar. Kantelen geplaatst, een schuur erbij, tegels op de grond en een klein experiment met een tuintje. Ik heb voor het tuintje wat bloemen van Aliexpress en een hele mooie starter kit met gras van Scenery Workshop.
De foto's:
20260131_145620.jpg
20260131_145630.jpg
20260131_145647.jpg
20260201_223018.jpg
20260201_222952.jpg
20260201_223127.jpg
 
Weer het e.e.a. gedaan. Begonnen met de begroeiing en (noten) houten balken aanbrengen. Qua begroeiing is het deels van aliexpress en Gamers Grass, Woodland Scenics en ben vooral onder de indruk geraakt van de planten van Gamers Grass die zo fijn en gedetailleerd zijn in vergelijking met die van Aliexpress. De witte bloemen zijn van Gamers Grass (starter box) en de overige van aliexpress.

20260212_235843.jpg
20260212_235854.jpg
20260212_235912.jpg
 
Ziet er strak uit Maarten
 
Het diorama is klaar en past perfect in de vensterbank. 's Avonds geeft het ook gezellig licht. Ik hoop dat er bouwpakketten van deze nieuwe steentjes gaan komen. Het werkt prima met deze mini steentjes.

De foto's

20260222_132843.jpg
20260222_132932.jpg
20260222_132903.jpg
20260222_132914.jpg
20260222_133550.jpg
20260222_133626.jpg
20260222_133557.jpg
20260222_132854.jpg
20260221_193813.jpg
 
Back
Top