Aerocat elektronica

• Topicstarter Topicstarter eddy
  • Startdatum Startdatum
E

eddy

Guest
Hallo,

Ik ben nieuw in het vliegwereldje dus vandaar mijn vragen.
Ik ben een Aerocat aan het bouwen van 6mm depron.
Nu vroeg ik me af welke electronica erin moet. Ik heb wat informatie verzameld en ben alvast uitgekomen op dit bij rctechnics.nl :

normal_naamloos.JPG

[EDIT] motor is: BM2409-12 Brushless Outrunner 1570KV (fietsbel) voor de mensen die het moeilijk kunnen zien [EDIT]

Hoe kan ik die prop goed op de motor zetten? Asje van motor is 3mm, de prop is 2.3 mm. Een prop montage voor specfiek die afmetingen staan er niet? prop montage is 5mm?

Van ontvangers/regelaars/Lipo's weet ik erg weinig van dus dit laat ik graag aan jullie over :wink:

Ik ga niet voor de snelheid! goed controleerbaar is voor mij de key.

Groeten Eddy

Denk wel dat dit een goede setup is.

Ik heb ook een motoras van 3mm op mijn aerocat en die propellors passen er ook niet op. Deze heb ik mooi uitgeboord tot 3mm (met de dremel van den aldi) :)

Een duw prop is goed maar je kan ook een gewone prop gebruiken. Aangezien je de prop kan omdraaien en draairichting van motor ook kan veranderen.

Ben al bezig aan mijn 3de aerocat, mijne gaat ook niet zo snel maar is goed te besturen. Meer snelheid hoeft ook niet echt voor mij.
Een goede tip is een klein beetje gewicht aan beide vleugeluiteindes aanbrengen, daar wordt hij veel stabieler door. Dit heb ik gedaan door aan beide kanten een stukje ducktape aan te brengen met daaronder een dun stukje ijzerstaaf (2mm geloof ik).
Heb mijn laatste aerocat ook 130% vergroot waardoor hij nog wat stabieler is.

De bouwplannen van de 130% versie kan je hier downloaden:
http://www.rawmeat.be/aerocat130.pdf
Hou er wel rekening mee dat ik het totaal 130% vergroot heb en dus ook de uitsparingen iets te groot zijn op de tekening. Deze moeten dus terug naar 6mm gebracht worden.

Hallo,