Aerofly deluxe heli settings.

Hoi,

zo heel af en toe durf ik in de zaal met mijn HK450 te oefenen, maar meestal zit ik achter de AeroFly sim. Helaas komt die HK heli daar niet in voor, maar met de Eco8 brushless en de gevoeligheid van de zender op140% kom je een heel eind. Alleen de 'richting' functie is absoluut irreëel. Op de sim heeft'ie namelijk een perfecte headlock. Ik hoover diverse minuten zonder de richtingknuppel ook maar te bewegen. En in het echt werk het helaas niet zo! Ik kan alleen niet vinden of en hoe dat in Aerofly af te stellen is. Ik wil dus dat mijn staart wegdrift, en dat ik dat moet corrigeren, zoals in het echt.

Dank voor input,

Hugo

als in het echt je staart wegdrift dan is je heli niet goed afgesteld...
kan je de weersomstandigheden niet wijzigen in aerofly?
In phoenix etc wel.
grootste verschil in sim tov real life is de stress....
no stress no fear...
succes!

Dat zou uiteraard ook nog een optie zijn, misschien de gain eens iets verhogen. Ik heb inderdaad wat schuine wind en windstoten aangezet op de sim, maar de staart blijft verdacht stabiel. Ik heb nu een goedkope gyro, ik weet dat de Turnigy Mini Mems (die staat op de verlanglijst). Maar zo perfect als op de sim lijkt me onrealistisch. Ik zal eens met de gain van deze gaan stoeien, maar als iemand ondertussen nog tips heeft over de Aerofly, graag.

Hugo

Welke standaard instellingen??

als in het echt je staart wegdrift dan is je heli niet goed afgesteld...
kan je de weersomstandigheden niet wijzigen in aerofly?
In phoenix etc wel.
grootste verschil in sim tov real life is de stress....
no stress no fear...
succes!

Ik heb ook AeroFly de Luxe.

Ik vlieg met vliegtuigen, dat is met AFPD ook geen probleem.

Op een of ander manier ben ik de instellingen voor heli kwijt.
Ik vlieg zelf geen heli maar ik vind (vond) het leuk om af en toe eens met een heli te simmen.

Heb je wat gegevens voor me om in het controll menu weer de juiste instellingen te plaatsen??

Alvast bedankt.

Gr. Arnold

In AFPD kun je de heading lock uitschakelen: In het "vliegscherm" ga je naar edit aircraft, (je moet nu verplicht opslaan onder een andere naam zodat het originele model blijft bestaan) objects en hier kies je tail. Links onder in het scherm kun je het vinkje heading hold uitzetten. Verder moet je wat expirimenteren met de piro rate anders vliegt het erg sompig.

Succes

Dank voor jullie input;

@ketnet: inderdaad, er is nog wel wat te verbeteren aan de gyro setting van het echte ding, blijkt. Ik snap er weinig van, maar al doende leert men! Ik ben vooral met de procenten instelling vanaf de zender bezig, verder valt er weinig aan af te stellen.

@arnold remkes: ik zal proberen dit weekend een screendumpje te posten van de settings. Is niet erg lastig.

@Roop: dank, dat ga ik dit weekend eens proberen.

Hugo

@arnold remkes: ik zal proberen dit weekend een screendumpje te posten van de settings. Is niet erg lastig.

Hugo

Hoi Hugo,

Dat zou fijn zijn. Ik heb al het een en ander kunnen instellen, maar nu trekt hij achterover bij het opstijgen. Nogmaals, helivliegen is een kunst en op de sim is het leuk om eens te proberen!!

Bedankt alvast.

Gr. Arnold

Laatst bewerkt:
Heb je hier wat aan?

AFPD.GIF

Ik vlieg zo:
Hoogte / gas op rechter knuppel voor-achter.
Rollen links-rechts op rechter knuppel links-rechts.
Voor- en achteruit op linker knuppel voor-achter.
Richting (staart) op linker knuppel links-rechts.

@Roop; heading hold uit is inderdaad veel realistischer met hoe mijn echte heli vliegt. Dank voor de tip!

Hugo

Laatst bewerkt:
Heli settings

Hoi Hugo,

Bedankt voor de instellingen. Ik kan inderdaad weer vliegen. Proberen althans
Ik heb nu een Raptor als model op de sim en ik kom ook nog een aantal andere settings tegen.

- Rotor
gear ratio1 9,56
pitch min/max -100 deg/100 deg
cycle pitch 8.0 deg

-Tailrotor
gear ratio1 2,10
pitch min/max -6,0/6,0
gain 50
range 99
headinghold X (moet dus uit staan)

-engine
torque 0%

op de "zender"
gear/pit met draaischakelaar
MIX schakelaar on/off

Staat dat zo goed en waar dient het allemaal voor.

Bedankt alvast,
Arnold

Back