Aerofly ghost

Hallo,
Ik heb (de legale) Aerofly Pro Deluxe, de versie zonder dongle, (updated naar versie 1.9.5.9) maar zit met een vreemd fenomeen. Ten eerste kan ik mijn Graupner MX-12 maar niet goed aansluiten. De stekker van de bijgeleverde kabel moet half(?!) in het leerling aansluiting worden gestoken anders vindt het programma hem niet ( 3 maanden oud). Vervolgens kan ik maar enkele modellen gebruiken. Bij de meeste modellen start ineens mijn pc opnieuw op. Mijn pc is een Alternate Helicom, 1mb werkgeheugen en een nvidia GeForce 7300 GT 512 mb videokaart ( 3 weken oud). Ben met de pc naar de leverancier terug gegaan, die hebben hem doorgemeten en daar is niets mee aan de hand. De zender is ook doorgemeten en ook die is in orde. Volgens Alternate is de zender gewoonweg niet geschikt om in combinatie met een pc te werken, maar dat geloof ik niet. Ook mijn videokaart en Windows zijn met de nieuwste drivers ingesteld. Wat ik helemaal vreemd vind is dat de zender op een andere pc, met een illegale kopie van AFPD wel werkt!!! :evil: Heeft er iemand een idee of oplossing?

Gezien het feit dat je hem er half in moet doen lijkt aan te geven dat je een stereo jack hebt.
graupnerst.jpg

Terwijl de MX een mono stekker moet hebben.
http://www.reflex-sim.de/reflex-sim/shop/catalog/faqdesk_index.php?faqPath=15_35_71
widerstand2.jpg

Dat de combinatie niet werkt is bull.
GForce is prima voor Aerofly PD

Walter, je slaat de spijker op z'n kop. Inmiddels heb ik via de site van
ipacs begrepen dat ik idd een mono moet hebben. Deze is ook via de site te bestellen, dus één probleempje minder. Wat ik nog steeds heel bijzonder vind is het rebooten van m'n pc bij sommige modellen. Er zit waarschijnlijk in elk model een stukje programmatuur wat op de zenuwen van m'n pc werkt. Ik vraag me af of ik de enige ben bij wie dit voorkomt. Inmiddels toch maar ff een mailtje richting Ipacs gestuurd, dus ik ben benieuwd. Bedankt voor je snelle en zinvolle reactie. :worship:

Groeten,

Leen

Oh, ja, en die "niet zo legale" pc had een MPX kabel. Daar zat natuurlijk een mono aan. Maar Wartexx, ook daarbij werd niet gezogen hoor. :lol:

Oh ja,

Nu schiet me nog wat te binnen qua reboots.
Bij een collega piloot leverde de virusscanner problemen op.
Welke dit was weet ik helaas niet meer.
De scanner kon ik niet makkelijk stoppen via de iconen dus heb ik de service gestopt van de scanner.
Een batchfile gemaakt voor hem om hem te stoppen en één om het te starten.

Zet die eens gewoon uit als test.
En Microsoft Sidewinder apparaten kunnen problemen opleveren.
Haal deze ook eens los voor de test.

Tja Walter, daar had ik al aan gedacht. Batch file maken is niet nodig hoor, bij xp zit dos in het umb. Maar ik gebruik Norton en deze heeft dus geen invloed op het rebooten. Met of zonder Norton, met of zonder usb aansluiting, met of zonder enige aansluiting, hij blijft gewoon z'n best doen. Vooral bij helicopters wordt het snel teveel. Aerofly is trouwens wel het enige programma waarbij die dit doet. :roll: Ook een ander videodriver helpt niet. Het vervelende is dat ik Windows media edition gebruik en ik ben bang dat daar de schoen wringt. Maar ik heb geen zin om er een paar uur voor uit te trekken om een ander Window's versie op te gaan zetten. Zal je zien, doet ie het nog. :evil: Maar ff het antwoord van Ipacs afwachten, als ik dat überhaubt krijg. :| Maar goed dat je er nog ff mee bezig was. Thanx.

Groeten,
Leen

Leen zei:
Tja Walter, daar had ik al aan gedacht. Batch file maken is niet nodig hoor, bij xp zit dos in het umb
Leen,
Ik bedoelde batchfiles met:
NET STOP [servicenaam]
En de tegenhanger
NET START [servicenaam]
Dit heeft niets te maken met upper memory blocks btw.

Maar bij een collega draait hij overigens prima op Media Center op zijn Laptop.
Maar volgens mij had de piloot, die ook problemen had, ook Norton :|
Probeer toch eens te kijken of de Norton service wel gestopt is als je de scanner de-activeert.
Probeer zo veel mogelijk processen via de taskmanager te stoppen en kijk of hij het dan wel doet.

Ohhh, ok. :oops: Sorry. Ik dacht dat je Norton zelf op deze manier wilde onderbreken. :oops: Ik ben op dit moment bezig om dit te testen. Wat ik alleen niet snap is dat na de reboot de melding "Het systeem is hersteld van een ernstige fout"verschijnt. Dit houdt meestal in dat er ergens een aansturing van een driver ontbreekt, of verkeerd is ingesteld, of een onbekend apparaat is aangesloten, maar bij versturing van deze fout kan Microsoft ook niet achterhalen wat er fout is gegaan en ik had voor dat ik Aerofly had geïnstalleerd nooit ergens last van. Ik weet dat Norton tot vorig jaar ook moeite met de nieuwste MSM versie had, dus is het dus het proberen waard. Ik hou je op de hoogte hoor.

Greetz,
Leen

Hier ben ik weer. Norton verwijderd(!) Aerofly opgestart en........ Ja hoor, weer een reboot. Ik ben blij dat er geen bakstenen in de buurt liggen. Norton weer geïnstalleerd, Aerofly opgestart en.... Pffffff.
je raad het al. Ook nog maar een keer Bootvis gedraaid, je weet maar nooit, Aerofly starten en booten. Ik ga naar bed......... :evil:

Back