aerofly pro de luxe

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door tondenhaan, 22 jan 2009.

  1. tondenhaan

    tondenhaan

    Lid geworden:
    5 jul 2008
    Berichten:
    13
    Heb altijd dit programma geinstaleerd zonder problemen, nu heb ik een orginele versie van windows en bij het opstarten van het spel krijg ik de melding.
    In AeroFly Professional Deluxe main executable is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak.
    Hoe krijg ik dit weg zodat het gewoon weer werkt.

    Gr. Ton :proost:
     
  2. viper_l

    viper_l

    Lid geworden:
    30 jul 2008
    Berichten:
    234
    Locatie:
    Waanrode
    Je zegt niet welke windows het is(XP-Vista-98-Me)
    Indien Vista vrees ik gewoon dat APD niet compatibel is.(zoals zoveel software)Je kan eens proberen(indien vista)om APD op te starten in WinXP-compatibiliteitsmodus.
    Eens opnieuw installeren helpt ook soms.
    Als dat niet helpt bekijk ook eens dat je de laaste drivers draaien hebt voor je grafische kaart.Kijk ook eens naar de DirectX versie.
     
  3. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Jawel hoor, werkt prima in vista.
    En de DirectX versie is minder belangrijk. Je moet wel open gl ondersteund hebben (iets wat een tijd terug in vista lastig was).
     
  4. hezik

    hezik Guest

    Installeer alle windowsupdates en servicepacks, download van de fabrikant van je grafische kaart de drivers en installeer deze, en start dan aerofly op met de restore default settings optie.
     
  5. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Ik heb zelf nogal lopen tobben met mijn ATI kaart. Er zijn driver-versies (elke maand kan je een nieuwe driver update downloaden) geweest waarmee Aerofly niet werkte, terwijl met de driver van een andere maand hij het wel deed.
     
  6. ghost19

    ghost19

    Lid geworden:
    19 jun 2007
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Oostende
    afpd

    Afpd is wel degelijk compatible met windows vista, maar de meeste mensen maken de fout door de "bijgeleverde" directx versie 9 te installeren....Fout!
    Standaard draait vista op directx 10.
    Installeer directx 10 en je probleem is opgelost.

    mvg

    Danny
     
  7. br@m

    br@m

    Lid geworden:
    19 apr 2006
    Berichten:
    1.088
    AFPD werkt bij mij prima onder Vista.

    Ik gebruik de DirectX van Vista.

    Ik heb óók een ATI kaart, met OpenGL, géén problemen totnutoe daarmee.

    Wel is het volgende belangrijk:

    Onder Vista moet je AFPD niet in C:\Program Files\IPACS\ installeren maar ergens anders, bij voorkeur in je eigen user directory of op een D-drive als je die hebt.

    Dit in verband met User Account Control van Vista.

    Je kunt ook UAC uitzetten

    Er is een FAQ over op de site van IPACS.
     
  8. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    Hebben jullie ook dat de weergave van vliegtuigen in het main menu niet helemaal vlekkeloos is? BIj mij worden bepaalde delen van vliegtuig niet goed weergegeven, tijdens vliegen heb ik nergens last van

    Ik heb een Club3d ATI 3650HD kaart. Mijn vriend had met de 4870HD ook hetzelfde effect in het main menu
     
  9. arnold remkes

    arnold remkes

    Lid geworden:
    23 feb 2006
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Het mooiste dorp in Brabant: EERSEL
    Gaat het over werken onder Vista of Windows XP?

    Mijn AFPD draait onder XP met een GeForce 6600GT. Ik heb geen enkel probleem.
     
  10. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    ik draai onder windows xp. Het lijkt wel alsof de club 3d ATI kaarten niet lekker overweg kunnen met iets in aerofly, en dan krijg je dus zogenaamde "artifacts", geen probleem, maar valt wel op:)
     
  11. xyz

    xyz

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    1.642
    Locatie:
    Eindhoven
    >Hebben jullie ook dat de weergave van vliegtuigen in het main menu niet >helemaal vlekkeloos is? BIj mij worden bepaalde delen van vliegtuig niet goed
    >weergegeven, tijdens vliegen heb ik nergens last van

    Hier zelfde probleem met een ATI 1950 pro

    heb er verder geen last van,zal wel iets mt opengl en ATI drivers

    Bart,
     
  12. br@m

    br@m

    Lid geworden:
    19 apr 2006
    Berichten:
    1.088
    Heb ik ook ja. Zwarte stukjes op het vliegtuig in het main menu. Verder geen probleem. Ook een ATI kaart, met Vista.
     
  13. hezik

    hezik Guest

    Ik heb het alleen bij de shockyak.. de bij Aerofly horende toestellen kloppen wel. Eveneens ATI/Vista.

    Het is een driver issue. Als je terugstapt naar een oudere driver, is het weg.. maar wat maakt het uit?
     
  14. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
  15. tondenhaan

    tondenhaan

    Lid geworden:
    5 jul 2008
    Berichten:
    13
    re aereofly

    Heb windows xp met een nvidia fx5200 kaart, zal de oude driver nog eens draaien. Heeft het overigens zeker al 3 jaar zeer goed gedaan, maar bij het opnieuw instaleren windows xp blijft de fout melding bestaan .
     
  16. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    dit topic is nog niet zo vol, dus hier maar even snel mijn vraagje.

    Ik heb aerofly pro deluxe geinstalleerd onder vista. Als programma werkt hij gewoon prima.

    Alleen... ik heb een usb>COM converter, waaraan mijn COM-kabel zit die ik op mijn MX-12 aansluit. In Aerofly kan ik alleen een joystick of USB ding aanklikken en op beide krijgt hij geen enkel signaal binnen. Is dit met PPJoy op te lossen? Ik dacht dat dat voor andere problemen was...
     
  17. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    had nog niet lang genoeg geknoeid... na wat geklooi werkt het nu!
     
  18. wilbert.v/d.berg

    wilbert.v/d.berg

    Lid geworden:
    16 mrt 2009
    Berichten:
    1.658
    Locatie:
    Barneveld
    ik heb precies hetzelvde probleem:
    main executable.
    ik heb direct X 10 gedownload maar het probleem stopt nog niet.
     
  19. van nyen

    van nyen

    Lid geworden:
    5 apr 2009
    Berichten:
    46
    Locatie:
    geel (antwerpen) belgie
    hallo, welke is een geschikte dummy zender voor de aerofly professional deluxe?
    of raden jullie aan mijn ff7 te gegruiken maar ik wil niet steeds mijn batterijen opladen voor het simmen. ik heb nog de dummy zender liggen die erbij was maar deze is stuk gegaan tijdens mijn verhuis. heb op de site van ikarus al gezocht maar een nieuwe gamecomander kost 65€ dacht ik is me wat veel...

    groeten
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2009
  20. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ik zou absoluut altijd met m'n eigen zender vliegen. Stickgevoel is gewoon altijd anders bij een andere zender.

    Maar de meningen verschillen hierover...

    Accu gaat tijdens simmen wel langer mee, de veel zenders zenden niet als je de simkabel aansluit. Ik denk dat de ff7 dat ook doet (maar weer het niet zeker). Anders kun je het moduul eruit halen, zelfde effect.
     

Deel Deze Pagina