Aerofly pro deluxe met originele dongle

vraagje:
ik heb aerofly pro deluxe met originele dongle gekocht.
Dit werkt maar ik heb geen kabel op mijn zender aan de computer te koppelen.
hierbij de vraag: kan ik deze dummyzender gebruiken RCtechnics Internet Store
mits gebruik van de originele dongle.

alvast bedankt!

Idd, zoon dummie zender zal werken maar het is veel prettiger met je eigen zender te simmen.
Daarnaast zijn die dummie zenders geen kwaliteit, vaak stroef en gewoon niet fijn.
Ik weet van zenders die het prima doen en ook waar gewoon niet fatsoenlijk mee te oevenen is.

@tandango
ik heb wel een aansluiting op me mx-12 maar geen kabel.
ik heb al geprobeerd met een audiokabel met smart propo plus en ppjoy + FMS dat werkte perfect. maar afpd wil niet lukken.
hoe kan ik dan zo'n kabel maken? zoals je zei.
@nando
je hebt gelijk die dummiezenders zijn idd niet veel waard daarom kosten ze ook niks.
maar als ik dan helicopter wil vliegen op de sim of 4D dan gaat dat niet of moeilijk want ik heb geen pot. meters of schakelaars. Flaps, Gear, Smoke zou dan altijd op het toetsenbord moeten zitten.

Als je fms kan vliegen moet afpd ook lukken. Wel de dongle erin laten natuurlijk.

In windows (xp of vista) Configuratiescherm-> spelbesturingen. Als je daar die metertjes heen en weer kan laten gaan kun je er in afpd mee vliegen.

ja bij spelbesturing heb ik hem gekalibreerd en hij werkt daar alleen werkt het niet in afpd ik heb al bij CONTROLS een nieuwe joystick gemaakt maar afpd reageert niet op mijn mx-12

Ik ben nu thuis achter een laptop waar afpd (nog) niet op staat, anders had ik je er zeker doorheen gepraat. Nu is het gokken wat waar staat en hoe het precies heet.

In controls, dubbelklikken op je nieuw aangemaakte zender dan zijn er 2 schermen die kunnen openen, 1 makkelijk en 1 moeilijk. Die moeilijke ben ik niet mee bekend, maar als je een nieuwe aanmaakt en nergens op hebt geklikt moet je de makkelijke zien.

Staat het vinkje (ergens links onder in die window) bij analoge joystick of een ander? bij het vinkje op de ene plek moet niks het doen en op een andere plek moeten die rode balkjes rechts/midden onder met je stickbewegingen mee bewegen.
Dan instellen welke waar bij hoort en waar nodig reversen, en je kunt vliegen.

Hoop dat dit helpt.

printscreen.jpg

zo ziet het er bij mij uit
dat vinkje onderaan staat op analoge joystick 1 en kan ik niet verzetten als ik een nieuwe aanmaak kan ik dat wel en reageert afpd bij geen enkele van de vier op mijn mx-12

Beste,

je moet ook op calibreren drukken (calibrate), via een nieuwe keuzeknop (eigenschappen), kom je dan in een nieuw venster terecht en daar druk je op kalibreren, kijk goed naar de vragen die men je steld en je komt er beslist uit.

Mvg

Gust

Je hebt het de hele tijd over je MX12.
Terwijl je aan geeft dat je hiervoor geen kabel hebt.

- Haal alle joysticks uit je PC.
- Prik de E-sky zender (joystick er in)
- Kijk of dit nu de ENIGE joystick is in Windows
- Prik de dongle er in zodat AFPD op start

Gooi alle joystick dingen weg onder "Controls" behalve de originele USB interface.
Maak een nieuwe "zender" aan gekoppeld aan Joystick 1.
Nu zou het moeten werken.
Dan calibreren, kanalen toewijzen, vliegen MET de ESKY zender.

@ Gust Heli

ik heb gedrukt op kalibreren maar het probleem zit eigenlijk dat de balkjes niet verschuiven.

@ Wrobijns

Ik heb de ESKY zender niet, ik vroeg gewoon of ik daarmee kon simmen mits de originele dongle erin zat maar er werd me gesugerreerd om me mx-12 te gebruiken met de mic. kabel.
Dus ik heb me mx-12 met de mic. kabel ingeplugd en hij werkt perfect onder windows maar als ik naar afpd ga bij 'controls' of 'calibrate' schuift er geen enkel balkje heen en weer.
Ben er dus nog niet uit.

Beste,

zolang je niet op eigenschappen drukt zullen de balkjes niet bewegen. Je moet het systeem eerst de grenzen van je sticks leren en bij eigenschappen kan je dat.

Gust

Hmmm.....
Als hij onder Windows werkt dan gebruik je niet de originele kabel.
Die meldt zich volgens mij niet aan als Joystick....
Als het onder Windows werkt dan meldt hij zich aan als Joystck.
Start AFPD op EN je joystick werkt, dan moet het kunnen werken.

Dan moet je toch dit doen:
- Haal alle joysticks uit je PC.
- Prik de MX12 met kabel er in.
- Kijk of dit nu de ENIGE joystick is in Windows
- Start AFPD
- Gooi alle interfaces wel behalve de (originele) USB interface
Hierdoor weet je zeker dat geen andere interface op Joystick 1 zit te spelen.
- Maak een nieuwe interface aan op Joystick 1
- Wijs de kanalen toe, nu moeten de balkjes bewegen.

Nu zou het moeten werken.
Dan calibreren, kanalen toewijzen, vliegen MET de MX12

dag iedereen.
ik heb een vraagje :
hoe moet je je smoke installeren?
ik heb al alles geprobeerd maar ik heb nog geen oplossing gevonden.

Ik wil ook met mijn Futaba F7C simmen met aerofly maar het gaat echt niet lukken. Alle beschreven handelingen gedaan maar er gebeurt echt helemaal niets.

Moet ik iets in de zender aanpassen? ik heb al een nieuw model in de zender aangemaakt maar helaas het blijft erg stil op het scherm.

Ik gebruik Aeroflight in combinatie met de zender van esky met de daarbij geleverde dongle. Werkt uitstekend.

groet

Ik heb ook een MX-12 met interface kabel, is gekalibreerd en werkt perfect op microsoft FSX, maar niet op aerofly pro deluxe, er komt steeds op dat hij geen USB interface kan vinden, dan klik ik op search, maar dan gebeurt er niks...

Mvg.

Back