AEROFLY professional DEluxe werkt niet?

hallo,

Ik heb de orginele aerfly pro deluxe ,dus met usb interface.

Ik heb het programma geinstalleerd maar het programma herkend mijn zender niet Robbe/futaba Skysport 4.

dit is de melding:

Aerofly prof has located the USB interface cable,but was unable to either vind a transmitter connected to the USB interface or a joystick to the gameport

echter zit de zender gewoon aangesloten en de zender staat aan.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik hoor graag van jullie.

mvg Maurits

Het kan zijn dat je de zender op leeraar of leerling moet zetten..

En anders, je hebt het pakket officieel, bel ze gewoon ;)

Bedankt voor jullie reactie's

Echter heb ik het probleem nog niet gevonden.

Heb net mijn zender open gehad en zag dat aan de aansluiting voor de trainer optie, 2 draadjes naar een drukknopje gaan op mijn zender.

Maar ik kan denk ik drukken tot dat ik een ons weeg want er gebeurt niks!!

Ik heb de sim trouwens 2e hands gekocht!!

ik weet niet wat ik nu het beste kan doen.

mvg maurits

Maurits,

Omdat je de zender officieel hebt nam iedereen aan dat je deze speciaal voor de zender had gekocht. Dus niet.

Er zijn veel aansluitmogelijkheden bij verschillende merken.
Kijk hierin of je de juiste hebt voor jou zender:
http://www.jupiter-venlo.nl/Algemeen/Interface/Zender-interface voor simulator V2.9.pdf

Kijk alleen naar de connectors, de rest is voor jou bla.
Vergelijk of jouw kabel wel geschikt is voor jouw zender.

Welke zender heb je?
Het knopje is waarschijnlijk voor de leraar functie, om te simmen heb je de leerling functie nodig, daar staan de meeste standaard in.

de zender had ik al robbe/futaba skysport 4.
Ik heb alleen de sim aerofly pro deluxe 2hand's aangeschaft.

bij de sim zit een Y-adapter meegeleverd voor multiplex en robbe/futaba zenders.

de adapter past gewoon in mijn zender ,maar mijn pc en de sim zien niet dat ie op de usb interface is aangesloten!!

maurits.

hey, ik dacht dat men pc ook men zender niet vond bij AFPD, toen ik plots merkte dat je zender niet mag aanstaan, misschien bij jou ook het geval, dat je de zender aanzet? dus niet aanzetten als je de kabel er insteek en vliegen met een zender die uit staat :lol:

greets!

strange sam,, bij mij moet ie juist aanstaan om hem te herkennen.eerst vond ie em ook niet maar het kan zijn dat je onder spelbesturing hem nog moet kalibreren! of wat ook veelal fout gaat is onder controls(in het spel) moet het op joystick staan!

greetzz

He Maurits, al een oplossing gevonden?
Ben heel benieuwd aangezien ik exact hetzelfde probleem tegenkom.
De hiervoor reeds genoemde tips heb ik allemaal uitgeprobeerd, maar helaas.
Ik kan alleen nog eens met een andere zender proberen, maar deze zender (MX-16s) doet het wel op FMS (via "gewone" pc kabel dus niet via de speciale kabel met dongle van de AFPD).
Zou het ook in een defect aan die AFPD kabel kunnen liggen? (iemand ervaring mee?)
Sim gisteren gekocht, stond dus in de startblokken om te proberen.....sh%&$!!!
Anders morgen maar eens terug naar de winkel.
Grtz, Hans

Inmiddels heeft een nadere speurtocht op dit forum toch tot het gewenste resultaat geleid!
Voor de Graupner/JR zenders blijkt het nodig te zijn om één kabeltje in de kabelkonnektor om te solderen.
Zie topic "AFPD op een MX-12" voor de oplossing.

Grtz, Hans

Back