.
Bouwverslag van een Aerographics kit Fairey Firefly.
Rubber Power Free Flight Scale Model
Wingspan 24.8" = 630 mm
Stick & Tissue constructie
.
Een behoorlijke tijd geleden kwam ik deze foto tegen op het internet:
Zoals waarschijnlijk/misschien bekend ben ik erg gecharmeerd van de Marine Luchtvaart.
Onze Marine Luchtvaartdienst vloog ook met de prachtige Fairey Firefly.
Het model heeft een in verhouding groot vleugeloppervlak en stabilo wat voor vrije vlucht fijn is.
Ik heb lang gezocht naar deze Aerographics kit, maar helaas onvindbaar...
Recent heb ik mijn vraag naar deze kit op Facebook gezet in diverse FF groepen.
Daar kreeg ik de tip om The Vintage Model Company te contacten, zij hebben de rechten van Aerographics kits.
Ik heb een mailtje gestuurd en kreeg het antwoord dat hij niet de volledige kit kan leveren.
Maar wel de bouwtekeningen, vacuüm gevormde wielen, kin van de motorkap, canopy en spinner
Ik heb de tekeningen gescand en in photoshop zelf de files voor het printwood gemaakt.
Deze met de laserprinter geprint, klaar om op het hout over gestreken te worden:
Deze onderdelen uitgesneden en de Aerographics Fairy Firefly is klaar voor de bouw:
Versie wordt uiteraard een MLD uitvoering.
Groeten, Ramses
.
Bouwverslag van een Aerographics kit Fairey Firefly.
Rubber Power Free Flight Scale Model
Wingspan 24.8" = 630 mm
Stick & Tissue constructie
.
Een behoorlijke tijd geleden kwam ik deze foto tegen op het internet:
Zoals waarschijnlijk/misschien bekend ben ik erg gecharmeerd van de Marine Luchtvaart.
Onze Marine Luchtvaartdienst vloog ook met de prachtige Fairey Firefly.
Het model heeft een in verhouding groot vleugeloppervlak en stabilo wat voor vrije vlucht fijn is.
Ik heb lang gezocht naar deze Aerographics kit, maar helaas onvindbaar...
Recent heb ik mijn vraag naar deze kit op Facebook gezet in diverse FF groepen.
Daar kreeg ik de tip om The Vintage Model Company te contacten, zij hebben de rechten van Aerographics kits.
Ik heb een mailtje gestuurd en kreeg het antwoord dat hij niet de volledige kit kan leveren.
Maar wel de bouwtekeningen, vacuüm gevormde wielen, kin van de motorkap, canopy en spinner

Ik heb de tekeningen gescand en in photoshop zelf de files voor het printwood gemaakt.
Deze met de laserprinter geprint, klaar om op het hout over gestreken te worden:
Deze onderdelen uitgesneden en de Aerographics Fairy Firefly is klaar voor de bouw:
Versie wordt uiteraard een MLD uitvoering.
Groeten, Ramses
.