Aeromodelling in India

ik denk dat er inderdaad beperkingen zijn vooral door armoede en taal denk ik, een avontuur is het wel, of ik het nou leuk zou vinden......

Skyhigh

Mijn realflight setje ontvangen en direct aan het oefenen geslagen natuurlijk. Vliegtuig gaat eigenlijk vanzelf al is het inschatten van de afstand tot de baan in een 2D vlak niet erg gemakkelijk. :rolleyes:

Heli vliegen was erg lastig maar ik begin het nu onder de knie te krijgen al kom ik soms in een duikvlucht, zie dan alleen lucht en plots een knal zoals op het laatste screenshot. Mooie simulator zeg!

Morgen weer naar Jaikur maar nu op de scooter!. Mijn vrouw heeft een scooter gekregen voor haar verjaardag (600 euro nieuw, 90cc) dus die kunnen we mooi even testen. We zijn al een paar keer erop uit geweest en ik moet zeggen....het is wel een avontuur hier in het verkeer. ;) Net zoals India een groot avontuur is. Maar wie niet waagt.die niet ..enfin..u vat hem al.

ScreenShot1202570045.jpg

ScreenShot1202570034.jpg

ScreenShot1202570054.jpg

ScreenShot1202569870.jpg

ScreenShot1202569888.jpg

ScreenShot1202572621.jpg

ScreenShot1202572555.jpg

Laatst bewerkt:
Moet je een lokale taal leren, of kun je je redden in het Engels? Hoe zit het met medische voorzieningen? Wat als je blinde darmontsteking krijgt. Lijkt me een prachtig avontuur om voor je werk zo met het hele gezin naar een ver land te gaan.

groet,
Alex

ik denk dat er inderdaad beperkingen zijn vooral door armoede en taal denk ik, een avontuur is het wel, of ik het nou leuk zou vinden......

Skyhigh

Het schoolsysteem is in het Engels dus 80% van de mensen spreekt engels. Men kent in India 14 officiële talen waar Hindi de grootste van is. Echter Hindi is de taal van het noorden, van de regering en is dus in het zuiden niet populair. Slechts 40% van de Indiërs spreekt Hindi. Taal is dus geen enkel probleem hier in tegenstelling tot bijvoorbeeld China waar je snel in een sociaal isolement komt als buitenlander.

Medische voorzieningen zijn ronduit goed. Artsen krijgen hun opleiding in US of UK en zijn van hoog niveau. Vaak zijn de ziekenhuizen als bij ons in de jaren `50 maar ze hebben meestal wel een afdeling die richting onze standaard komt. Ze zijn echter niet gewend dat zoals in het westen de patient ook een zekere basiskennis bezit dus ze zijn altijd erg verrast als je in overleg gaat over een diagnose... Ze zijn dus gewend om de mensen met praatjes naar huis te sturen en dat werkt bij ons natuurlijk niet.

Laatst bewerkt:
wauw, mooi die simulator, over die taal, dat begrijp ik nu ook (wel heel anders dan bij AK)
vertel ons (mij) zoveel mogelijk, ik vind dit trouwens een bijzonder interessant onderwerp

Skyhigh

Zo deze morgen voor het eerst RC gevlogen! Wel met een lekkere Indiër als rugridder om me te assisteren maar het resultaat mocht er zijn. :hammer: De eigenaar van het toestel was nonchalant met het opladen van zenderbatterijen dus jullie raden hem al....

Ik vlieg cirkeltjes en ineens vliegt hij ondersteboven en krult omlaag...Ik vraag hem nog waarom hij gaat stunten tijdens mijn eerste les. :confused:. Hij antwoordt met heze stem.. " I don`t!". Oftewel we waren controle kwijt met een crash in het hoge gras als gevolg. Enkel wat hout schade en een kapotte prop dus het viel allemaal erg mee. tja... leuk zo`n eerste vlucht! :( Het stukje waar we controle verliezen staat erop en begint bij 5:36 min.

Later moest er nog een heli in stukjes van de grond worden geraapt. Ook crashte er een vliegtuigje net naast ons en je hoort de 'plok' bij 3:52 min. Dat was welgeteld 5 meter van Lies vandaan. :worship:
Adarsh gaf weer een indrukwekkende 3D-demo met de heli.

[URL="
[/URL]

Mijn eigen Calmato ligt bij de douane dus ik moet eerst een weekje papierwerk doorworstelen en wat 'briben' om dat pakje los te krijgen.:hammer:

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag dus op de scooter naar het vliegveld geweest en mijn vrouw heeft op de terugweg gefilmd terwijl ze achterop zat.

Krijg je een aardige indruk van 'rustig' verkeer. :rolleyes:

[URL="
- Traffic Bangalore[/URL]
Dat valt niet te vergelijken met NL, nja af en toe heb je hier ook wel is is zo'n mongool (ach ja ramen zijn weer schoon:rolleyes:) maar daar rijden ze allemaal zo :eek:

Wat heb je trouwens schattige hondjes:lol::puppydogeyes:

Ps. wel blijven schrijven/filmen voor ons:thumbsup:

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat is er mis met dit draadje?
Gisteren zondag werd het tot tweemaal toe vermeld in de lijst "nieuwe berichten", als had de O/P er een reactie aan toegevoegd. Maar er was niks van te zien. De reactie van Wezze komt er nu wel op slag door?

Wat is er mis met dit draadje?
Gisteren zondag werd het tot tweemaal toe vermeld in de lijst "nieuwe berichten", als had de O/P er een reactie aan toegevoegd. Maar er was niks van te zien. De reactie van Wezze komt er nu wel op slag door?

Ja inderdaad! zag ik ook.. hij stond ineens als active topic zonder nieuwe post. :confused:

the forum is haunted? :D

@jpjedi, je moet echt een boek schrijven vind ik! dit intresseerd me echt met volle teugen, echt wijs :cool: looking out for more! :p

moet je dit nou toch zien

Model Engineers

Kreeg ik op de mail via de Bangalore RC yahoo group.

Ben nog niet erg ervaren maar dit ziet er in mijn opinie uit als 'crap' :nooo:

Laatst bewerkt:
he verrek..toen ik het postte stond er een mooie foto. :confused:

nou het is iig de foto op de website..van die 2 motorige bak.

Tja, als het vlieget?!?!?!?!?

Maar het schept niet echt veel vertrouwen :noo:

Vooral die vierkante motorgondels. :rolleyes:

Sinds ik zo eens in de mogelijkheden en de techniek ben gedoken is er eigenlijk wel een gedachte bij me opgekomen. Ik lees zo vaak over bertje, jantje en klaasje van een of andere shop die de mensen weer op weg helpt bij net dat ene defect of juist de beginner een mooi advies meegeeft en de zaak netjes afhandelt bij garantie.

Dat is nu eigenlijk wel een gemis hier in India. Natuurlijk heb ik regelmatig contact met die gasten van de club maar zoals gezegd..ze kunnen zelf helemaal niets en hebben zelden kennis over wat ze aan techniek in huis hebben. Hoe fijn moet het zijn om met hobbyisten in clubverband over de technische ontwikkelingen te keuvelen of om op zaterdagochtend een bakkie te doen bij de modelshop.

Ik heb zelf oude legervoertuigen opgeknapt en ging regelmatig door het land bij mijn vaste adresjes om iets te halen. Deze dagen werden volledig gevuld met de verhalen uit de oude doos of het relaas van een meeting van keep-them-roling.

Dus als ik ooit terug geplaatst word naar Nederland dan zoek ik een mooi clubje en een vriendelijke modelzaak om al mijn ervaringen in India mee te delen.

Voorlopig doe ik het met forum, mail en anonieme webshops die moeilijk doen over een NL creditcard/paypal account in combinatie met een adres in India. :cool:

Nou dat was dus de maiden..Wat een lelijk ding.. alles was krom en scheef. Hij was erg trots dat alles exact schaal was maar volgens mij is die vleugel veel te klein. Ding kwam na lange aanloop net omhoog en crashte direct in de berm.

Hier is het nog heel:
DSC_2209.jpg

Hier is het dus net misgegaan:
DSC_2330.jpg

Op zeg wel een zielig verhaal want hij was er bere trots op.

Back