Erg leuk, deze verhalen. Ik had in 2006 het genoegen dat mijn werkgever besloot om een paar afdelingen te gaan outsourcen, hetgeen erin resulteerde dat mijn hele afdeling werd ontslagen, maar voor het zover was nog wel even er naar toe mocht om training te gaan geven aan onze 'opvolgers'. Ik ben er 2 maal geweest, en vond het een erg leuke ervaring om de verschillen te zien. Was met het leger in egypte gestationeerd geweest
Ben's M.F.O. Page, was dacht ik wel een beetje gewent aan bepaalde cultuur verschillen, maar kwam er al snel achter dat samenwerken met indiers op zijn zachts lastig is. Aardige mensen, ze spreken vaak goed engels, maar zijn toch anders.
Mijn tweede trip was 4 weken lang, dus enkele weekenden die ingevuld moesten worden, en na wat googlen kwam ik ook uit bij Jakkur airport, zondag ochtend werd er gevlogen. Het was nog wel even zoeken, op dat grote terrein, maar achterin stonden inderdaad een rij auto's. De ontvangst was zeer gast vrij, het was erg interesant om men te leren kennen. Het was een iinteresante gewaarding. Vele draadjes hier op het forum waar de halve natie commentaar heeft op de regelgeving in nederland danwel in vliegclubs, daar trof ik een kompleet andere situatie. Geen regels, en op punten totaal geen inzicht qua veiligheid. Frequentie bewaking kende men niet, alles vliegt en loopt overal, en van 2 bezoeken is de lijst "incidenten" aardig.
- Enkele motor uit situaties, eentje werd midden door publiek en auto's 'binnengebracht'
- Een beginnend helivlieger die wel begreep dat opstijgen gebeurt door de rechter stick naar voren te bewegen, maar de rest van de manual zich nog niet eigen had gemaakt (en dat 10 meter van publiek...

)
- Modelvliegtuig opstijgen terwijl er op 40 meter afstand een paraglider achter een jeep omhoog wordt getrokken, model had moeite om lijn te ontwijken
- een ULV die na een anderhalf uur 8 minuten rondvluchten maakte met een left hand circuit ineens besloot na take of een lage right hand circuit te doen, daarbij op 40 meter dwars over de modelvleigers te vliegen, en dwars door die para sail track...
Er was toen ook nog niet echt sprake van een club, blij te zien dat het er nu wel is. Ik zag wel mogenlijkheden, want men is erg enthousiast.
Hier nog wat meer foto's
Jakkur airfield