Aeromusical aanpassingen

Discussie in 'F3P' gestart door nando, 15 feb 2009.

  1. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Mijn Aeromusical,
    Hier het oude filmpje:
    GIszFycK4hg[/media] - Nando F3P-AM in AFPD
    Hier de (hoe vaker ik er naar kijk, hoe slechter ik het vind) uitvoering in de zaal:
    mBcEL_HytJQ[/media] - Nando Teriele AM Ronde3

    Het einde wou ik schrappen, had ik voor de wedstrijd al min of meer gedaan maar ik had nog niets nieuws ervoor in de plaats.
    Ik heb ondertussen hel wat dingen geprobeerd, en kwam er achter dat het no more tears deel een beter einde was,maar wat komt ervoor...
    Hier al 2 dingen aan aangepast, waar eerst een KE loop was is nu een 1/4 KE loop, met tailslide.(een figuur dat ik er perse in wou).
    En de grote, zo groot als in de zaal past, "barrel rol" is verdubbeld, tijd komt in het echt beter uit, op de sim is dit heel erg haasten met volgas.
    En het einde is een "snap" (aanhalingsteken voor mensen die zeggen dat een shock niet snapt) met motor uit, vlak voor me waarna ik hem vang.
    Mss dat ik daar nog een geluidseffect doe, shotgun, bom, gelag of applaus achteraan is allemaal al gedaan, dus ik zoek nog.

    Na HEEL VEEL geprobeerd te hebben ben ik achter een paar dingen gekomen.
    Tot nu toe zit er geen tekst in, en dat vind ik eigenlijk wel prettig, en wil ik wel zo houden.
    Er moet meer rustig gevlogen dingen in, 1rol 1cirle (1/2rol, 1/2cirle) slowrol, geen 1Rol 1loop maar 1/2 rol 1loop, vind ik een stuk mooier, tallturn, meer van dat soort figuren.

    Ik vlieg Derk z'n AM soms, erg leuk en leerzaam, en het The Good, the Bad and the Ugly stuk met de 1/2 rollen in een cicle die dan 1/4 rollen worden en een rollende loop
    is zo verschrikkelijk leuk om te vliegen, en ziet er ZO goed uit (bij Derk dan) dat ik ook zoiets wil... maar dan anders natuurlijk.
    Nu heb ik een stuk muziek waar ik dat op kan vliegen maar om hem anders te laten lijken een paar aanpassingen.
    2kanten op rollen, hoewel het niet iedereen mss opvalt, is het toch een verschil.
    Ik kan achterin beginnen, minder mooi dat wel
    De loop kan dichtbij gevlogen worden. Heel ander gezicht.
    En/of ik kan stijgen tijdens de 1/4rollen en een negatieve loop doen.
    Ik kan hem vliegen op rammstein - mein teil, Het begin, deze heeft mijn voorkeur.
    En nog wat andere, maar die vink niet zo lekker klinken. En mein teil kan ik daarvoor mooi wat rustig spul doen.

    Ik zal een filmpje plaatsen.

    Het volgend punt is een toestel, Als iemand een SUltimate tekening heeft of foto's die bijna net zo goed zijn... Ik hoor het graag. (of een andere tip)
    Volgende wedstrijd vlieg ik met een Yak55 van Robin. En ik ga van de winter steeds wat aan mijn yak54 veranderen als ik een nieuwe bouw. De volgende krijgt een 9mm voorlijst, grotere ailerons met balans tabs, tikkie langere staart(verticale deel) met vergroot rudder en hoogteroer.

    Trouwens, ik merk nu al dat dit schrijven erg helpt, ik ben al 3keer gestopt met schrijfen omdat ik ff wat moest proberen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. hezik

    hezik Guest

    Volgens mij kom je qua sultimate-achtig al een heel eind als je de gewone yak pakt en dan de scharnierlijn meer naar het midden van de vleugel toetrekt, je ailerons vergroot dus.

    Een 9mm voorlijst? Lijkt je dat niet wat veel van het goede?
     
  3. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
    Reken maar dat je daarmee als overwinnaar uit de strijd komt na een mid-air:p:D
     
  4. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Idd, de manta van Robbin heeft het en die is al door VEEL mid-airs gekomen met nouwelijks schade. Stukje depron boven en onder van 1(+)cm. Daarnaast heb ik de hoop dat het mss beter snapt. Werkt het niet dan maak ik toch weer een nieuwe shock.

    De SUltimate heeft wel wat meer aanpassingen dan een andere aileron scharnierlijn... (oa wat ik al noemde...) Mijne gaat de Yak 54,5 heten.
     
  5. hezik

    hezik Guest

    Ik dacht dat je een AeroMusical wilde vliegen, niet een crash test derby...

    Je zei grotere ailerons, ik dacht dat je bedoelde dat je de scharnierlijn handhaafde maar gewoon grotere ailerons zou maken.. anyways, nev mind :)

    Wat betreft het snappen.. ik zit te overwegeen om eens een constructie te maken met gaten in de vleugel welke met een klepmechanisme open en dicht gaan. Dit is qua depron bijna gewichtsneutraal te doen, het enige wat je dan overhoudt is het extra gewicht van een servo. Het idee is dat je een stall wilt hebben, nou, halveer bij een bepaalde snelheid het vleugeloppervlakte maar eens.. :p
     
  6. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    nog een naamideetje..

    Nak 54:p
     
  7. hezik

    hezik Guest

    Eigenlijk vond ik jouw clik meer dan prima doen wat je wilde doen. De wilde stukken in je AM, de snaps, zagen er indrukwekkend genoeg uit. Ik zou inderdaad er ook meer rustige stukken instoppen, maar daar heb je geen SUltimate voor nodig.

    Ik heb trouwens vandaag voor het eerst 3 pogingen gedaan om mijn AM in een hal te vliegen en hoewel de toeschouwers daar mss anders over zullen denken, viel het mij erg mee. Wat mij vooral meeviel is dat het qua plaatsing gewoon kon, ik was bang dat ik in het echt toch ruimte tekort zou komen. Geen van de drie vluchten is afgemaakt overigens en slechts 1 vloog ik inderdaad wat ik wilde vliegen, maar het gevoel was goed.

    Ik had er nog even mee moeten wachten, bij het vliegen erna heb ik nog de uitslag van m'n rudder gehalveerd en een 12% rudder->roll mix gemaakt, toen vloog het kistje beter.

    Hoe dan ook.. de volgende wedstrijd is er dus best een grote kans dat je ook mijn AM te zien gaat krijgen.

    Qua muziek, is evanescense niet iets voor in jouw AM?
     
  8. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Grote kans??? Meedoen zal je!

    Evanescence luister ik ook wel naar. Heb alles wat ze gemaakt heeft gedownload voor de AM. En lithium was ooit in mijn AM, daar is no more tears voor in de plaats gekomen omdat lithium al door andere gebruikt word.
    Maar ik zal er nog wat vaker naar luisteren nu ik iets beter weet wat ik zoek.
     
  9. hezik

    hezik Guest

    Is dit iets? Even het beginstuk skippen, vanaf ca. 2.00 komt er een stuk wat volgens mij wel in jouw smaakgebied past.



    Natuurlijk niet een rustig stukje. De Blue Man Group heeft ook een hitje gehad met 'I feel love', rustiger, ook wel grappig.

    Of, iets heel anders, de uitvoering van Pachebel's Canon door 'FunTwo'.. knaapje kan wel geinig gitaartje spelen :p

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
  11. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Hezik, Pachebel's Canon door 'FunTwo' is wel erg leuk...

    Han, Dankje! :worship:
     
  12. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    > Ik heb trouwens vandaag voor het eerst 3 pogingen gedaan om mijn AM in een hal te vliegen en hoewel de toeschouwers daar mss anders over zullen denken, viel het mij erg mee

    De 3 toeschouwers vonden vanmorgen dat de zender nogal beefte...
    T beginstuk zag er wel goed uit.
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2009
  13. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Dat deed die van mij ookal, normaal is die zender zo stil als het kan maar zodra er muziek aangaat begint ie te beven... vreemd
     
  14. hezik

    hezik Guest

    Hij glipte mij bijna uit de vingers, het scheelde heel weinig of mijn zender had ook aan kunstvlucht gedaan :p
     
  15. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Laatst bewerkt: 10 dec 2009
  16. Peter-Jan

    Peter-Jan

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    1.576
    Locatie:
    (LVC) Emmeloord
    Als ik het zo bekijk is een SUltimate een Sukhoi 29 met vergrote roeren.
     
  17. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Volgens mij lijkt het toestel niks op een sukhoi...
     
  18. hezik

    hezik Guest

    Het lijkt enorm op de Yak, kijk eens naar de foto's, er is 1 foto waar je op de voorgrond de SUltimate ziet en op de achtergrond Bert's AM Yak. Ze zijn nagenoeg gelijk, de SUltimate heeft een hogere romp, een andere stabilovorm, maar dan ben je er wel zo'n beetje. Natuurlijk is dat te simpel gesteld, maar als het ding ergens op lijkt, is het op de Yak.
     
  19. Robinio

    Robinio

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    973
    Locatie:
    Deventer
    SUltimate:
    [​IMG]

    Su 29

    [​IMG]

    Yak 54

    [​IMG]

    Die twee lijken ontzettend op elkaar, met uitzondering van de cockpitkap. Daarop gebaseerd zou ik zeggen dat de SUltimate van de SU 29 is afgeleid.

    Niet geheel toevallig heet het ding ook nog een keer SUltimate. Op het model is SU ook nog een keer dikgedrukt. Lijkt me duidelijk dan...
     
    Laatst bewerkt: 16 feb 2009
  20. Peter-Jan

    Peter-Jan

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    1.576
    Locatie:
    (LVC) Emmeloord
    Danku :)
     

Deel Deze Pagina