Aeronaut Comtesse

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Marc S, 2 mrt 2020.

  1. Marc S

    Marc S

    Lid geworden:
    2 mrt 2020
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Zwijndrecht Antwerpen
    Enkele weken geleden heb ik het luxe-yacht in huis gehaald. Leek me een leuke uitdaging... lekker grote schaal... schaal 1/6... 1m25 lang en 41cm breed... :thumbsup:
    Wat me opviel bij het openen is dat alles netjes en met bubbel-folie verpakt was en een gedetailleerd handleidingsboek, wel in het Duits maar dat mag geen probleem voor me zijn...
    Na dit boek grondig bestudeerd te hebben ben ik aan de slag gegaan....
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Marc S

    Marc S

    Lid geworden:
    2 mrt 2020
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Zwijndrecht Antwerpen
    Allereerst de bijgeleverde, kartonnen bouwhelling in elkaar gestoken en op een multiplex-plaat geplakt. De spanten neerzetten in de bouwhelling met reeds voorziene gaten waar de spanten in passen. Dit is wel handig, zo hoef je niet te gaan meten en dergelijke om de spanten juist en evenwijdig op zijn plaats te krijgen. De kiel erop en tot mijn verbazing hoefde ik nergens te vijlen of te schuren om dit te laten passen, later blijkt dat dit met het hele spantenwerk het geval is :yes:... Alles netjes verlijmd met houtlijm die ik ietwat verdund heb zodanig dat de lijm goed smeerbaar is met een penseel en lekker tussen de kieren en verbindingen vloeit. Resultaat was een reeds stevig spantenwerk dat perfect haaks op elkaar staat. :thumbsup: So far so good...
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Tug.NL en Christian Westerink vinden dit leuk.
  3. Roukema

    Roukema

    Lid geworden:
    25 mrt 2020
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Flevoland
    Leuk! Ik heb vandaag ook de Aeronaut comtesse gekocht. Ik heb de bouwplannen alvast online doorgelezen en het lijkt me een set waar goed over is nagedacht is. Ben benieuwd.
     
  4. piet

    piet

    Lid geworden:
    29 jul 2004
    Berichten:
    1.534
    Locatie:
    zaandijk
    Aeronaut bouwdozen zitten erg goed in elkaar, duidelijke beschrijving.
    heb laatst de Diva gebouwd, leuk klein snel bootje.
    de volgende boot zal de Jonny worden.
    veel succes met het bouwen.
    groet Piet
     

Deel Deze Pagina