aeronaut jet (old school)

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door eclipse86, 19 apr 2022.

  1. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.583
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    ik heb nog een bouwdoosje liggen van dit speed toestel

    [​IMG]
    [​IMG]

    deze is dus nog van voor het brushless tijdperk en er is oot aan begonnen. stabilo is krom getrokken door de jaren heen denk ik.
    ik ben begonnen met een nieuw stabilo en rudder te bouwen. Ik wil de aansturing van de hoogte wegwerken zodat deze niet aan de zijkanten uitkomt.

    echter voor het rudder zal dit wel nodig zijn, al weet ik niet of een rudder noodzakelijk of nuttig zal zijn op dit model, ik kan het ook gewoon vast monteren...

    ook qua setup ga ik nog wel eens moeten rondkijken hoe en wat.

    wellicht een 4s ofzo, ook een acculuik voorzien in de romp zal het wat leuker maken denk ik
     
  2. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Rudder is niet nodig, scheelt je weer een servo en aansturing.
    Voor vragen over dit model kan je Rudi Freudenthaler mailen, die heeft hem ontworpen en zal je waarschijnlijk met alles kunnen helpen.

    GJ
     
  3. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.583
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    ja dat was ook mijn gedacht, en scheelt ook weer in gewicht in de staart, want als ik de tekening bekijk zat hier serieus wat gewicht in de neus, 2.2kg staat er op de doos, op duits fora vind ik hem al aan 1350gram.

    vandaar licht houden in de staart zou ik zeggen:p
    bedankt voor de tip!
     
  4. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.583
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    de max motordiameter die ik kan plaatsen is 36mm
     
  5. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    De moderne modellen (vol gfk) zijn vliegklaar 800-1000 gram.
    Je moet dit met de huidige technieken (brushless, lipo's, micro servo's) makkelijk rond 12 a 1300 gram kunnen krijgen.
    Als motor kan je eens kijken naar een binnenloper met voor 3S iets van 3000 KV en voor 4S rond de 2300.
    Op Ebay staan genoeg 36 serie binnenlopers die 1000 Watt kunnen leveren voor rond de 40 Euro.

    GJ
     
  6. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.583
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    1000watt ow haha, serieuze esc dan ook wel...

    eerst eens alles proberen ruwbouw in orde te krijgen, want hier en daar is er toch wat aanpaswerk nodig enzo.
    op het duitse forum gebruiken ze een Kora 15/12 maar die is slechts 950kv
     
  7. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    1000 Watt is niet zo veel.
    Dat is een beetje wat je in een wedstrijd pylonmodel kan gebruiken.
    Een modern model haalt daar 300+ mee, deze zal dan ergens rond de 200-250 gaan.
    Deze regelaar kan het makkelijk aan en is niet te duur.
    https://www.f3x.de/ice-80a-sbec-brushless-regler

    GJ
     
  8. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg PH-SAM

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.560
    Locatie:
    Oegstgeest
    Een E2k setup zou mooi zijn voor dit toestel 3536 1400KV op 4S2200 met 8x8 prop en 70A esc.
    Dan zal je denk ik rond de 200km/h
     
  9. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.100
    Locatie:
    Thuis
    Leuk ding
    Lijkt wel wat op de ultra racer van Look :thumbsup:
     
  10. Frederik S

    Frederik S

    Lid geworden:
    26 okt 2018
    Berichten:
    33
    Locatie:
    Dendermonde
    Dag Eclipse,

    Leuk om te zien, ik heb vorig jaar de romp vleugels en enkele onderdelen van de Aeronaut Jet op 2dehands gevonden. Daarom wou ik even peilen of die van jou al gevolgen heeft en hoe hij vliegt?
    Ik was wel verast door de dikte en type profiel van de vleugel, het lijkt me meer een profiel dat je op een Acro toestel zou vinden, met een bi convex profiel, dat zou kunnen verklaren waarom ze een rudder aan het toestel gegeven hebben.
    Ik denk daarom meer te opteren voor een iets trager draaiende motor met een grotere propeller om meer voor koppel te gaan dan snelheid. Het enige wat ik mis is een cockpit kap en de bouw instructies maar met het plan schiet ik wel wat op.

    Ik heb ooit een flyer gehad op de modelbouwbeurs in Dortmund met de "Neuheiten von Aeronaut" en daar stond toen een afbeelding op van de Twin Jet de neus was dicht gemaakt en het toestel had 2 motor gondels gekregen. Een beetje buiten budget voor een 15 jarige. Ik heb wel nooit een afbeelding terug gevonden van het toestel, ik vraag me af of hij ooit op de markt is gekomen.
    Heb jij de vleugel aan elkaar gezet met een glasvezel mat?

    Groeten,

    Frederik
     

Deel Deze Pagina