Aeronaut Jonny

Piet, Altijd een beetje listig dat op z'n kop afstellen. Maar komt goed begrijp ik. Wordt een leuke boot. Gr. Klaas.

Laatst bewerkt:
vandaag na het extra lijmen van de boordrand toch ook maar vast de schroeven erop gedraaid.
zag ook dat ik een klein stukje schilderwerk was vergeten.
groet Piet

20210214_133808 (3)_LI.jpg

ik zou in eerste instantie de bijgeleverde reling steunen niet gebruiken maar achteraf viel het toch wel mee om ze er in te plaatsen.
groet Piet

20210224_171224 (2).jpg

de boot is zo goed als af, hier en daar nog wat kleine aanpassingen doen in de romp en dan kan ie binnenkort in de waterbak om te bepalen hoeveel extra gewicht er nog in moet.

20210225_113423 (2).jpg

aan de voorkant rubberen stootbalk gelijmd

20210225_113456 (2).jpg

ankerwinch vastgemaakt

20210225_113402 (2).jpg

winches op het werk dek vast gemaakt

groet Piet

Ziet er goed uit Piet. Voor de ankerketting zou je eens kunnen kijken voor een stuk dammen-, of "mannetjes"ketting en de maat daarvan afstemmen op de nesten in de nestenschijf. Nu liggen er twee schalmen in een nest en eigenlijk zijn deze schalmen te rond. Kijk maar of je iets aan deze info hebt. Gr. Klaas.

Ronald, de raamkozijnen zitten in de bouwdoos als geëtste delen en de kluisgaten zijn kleine raamringen zonder glas.
alleen de ramen bij de sleeplier zaten niet als metalen delen, maar dit heb ik opgelost door smalle kunststof delen er in te lijmen.
groet Piet

Ik had dit niet eerder gevolgd maar beter laat dan nooit.
Het is een mooi schip geworden Piet en ik wens je veel succes met de proefvaart.

Groet, Jan.

Goedendag,

Sinds de corona aanvang ligt mijn Jonny helaas stil....(werf helaas niet thuis)
Hopelijk kan ik er gauw weer aan beginnen.

Toch heb ik een vraag over de opbouw.
Hoe hebben jullie het probleem opgelost om de stuurhut afneembaar te maken ivm trap naar de blusmonitors?

Hans, bij mij zitten de trappen allemaal vast aan de bovenbouw, deze kan ik in z'n geheel optillen waarbij de slangen en servo draden mee naar boven komen, vervolgens plaats ik de bovenbouw op het achterdek en kan ik in het binnenste.
de strip welke om de bovenbouw moest komen heb ik laten vervallen omdat dan toch nog bij de schoorstenen water zou binnen kunnen komen.
maar kijk even op mijn topic er zullen best wel wat foto's op staan waar je wat mee kunt.
veel succes verder
groet Piet

Hans voor het probleem met de trap kan je hem scharnierend maken aan de opbouw bij de blusmonitor. Zal je alleen een stukje moeten aanpassen.

Rene.

Jaar 2021 zo goed als voorbij.
Ben benieuwd Piet, heeft de Jonny dit jaar nog gevaren en hor verliep dat?

Zelf ben ik toch ook weer beetje met mijn Jonny bezig geweest, eerste kleur zit op de romp..

Hans, heb twee keer gevaren van de Jonny en hij is aan het eind van de zomer verkocht.
vond het leuk om hem te bouwen maar uiteindelijk vond ik hem te groot en te zwaar.
Groet Piet

Back