Aeronaut Jonny

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door piet, 23 mei 2020.

  1. RenéH

    RenéH

    Lid geworden:
    29 mrt 2020
    Berichten:
    243
    Locatie:
    Schoonhoven zuid holland
    HaHo van arduino heb ik geen kaas gegeten, ik ga alles aansturen met multi-switch en decoders uit de winkel van iemand uit Nieuwegein die toevallig ook veel vrachtwagens verkoopt.
    René.
     
  2. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.038
    Locatie:
    Oostvoorne
    Heb voor aansturing van navigatielampen, dekverlichting, schijnwerper en radar een CTI multiswitch gebruikt. Werkt via één kanaal op de zender. Het is zelfs mogelijk om 2 switches op één kanaal te laten werken. Dan heb je 8 functies. Gr. Klaas.
     
  3. piet

    piet

    Lid geworden:
    29 jul 2004
    Berichten:
    1.534
    Locatie:
    zaandijk
    bij mij gaan de radars onafhankelijk van elkaar draaien, verlichting alleen positie en schijnwerper de scheepsdiesel is een modul uit Engeland en geeft een mooi geluid de scheepshoorn komt uit Haarlem bij m'n elektronicawinkel (HF-Display).
    alleen de lieren en ankerwinch blijft bij mij een stilstaand opject, wel zijn beide blusmonitoren draaibaar en kunnen ook spuiten, pomp wordt in snelheid geregeld met een vliegtuigregelaar.
    licht en geluiden worden met elektronische schakelunit bedient.
    voorlopig alleen wat kleine dingen doen i.v.m. corona kan ik geen onderdelen kopen, maar dat komt naar ik hoop wel weer goed.
    allen even goed prettige kerstdagen en een voorspoedig 2021.
    groet Piet
     
  4. RenéH

    RenéH

    Lid geworden:
    29 mrt 2020
    Berichten:
    243
    Locatie:
    Schoonhoven zuid holland
    Bijna vergeten Piet deze zitten er ook nog in , moet ik ook nog wat voor verzinnen gaan ook nog spuiten.
    Zit net te denken dat er ook nog een rookgenerator in zit.
    Volgens mij krijg ik het nog druk ...HaHaHa.
    Hoef ik mij niet te vervelen komende dagen.
    Voor iedereen hier fijne dagen en veel bouwplezier en niet te vergeten een GEZOND 2021.
    René. 20180625_220821.jpeg
     
  5. piet

    piet

    Lid geworden:
    29 jul 2004
    Berichten:
    1.534
    Locatie:
    zaandijk
    Renë, ik heb in m'n Cristiaan Brunings een rookgenerator zitten maar die geeft alleen een rookpluim en niet de constant stuwende uitlaat rook bij een zware diesel motor zoals in dit soort schepen.
    zoals ik al zei een goede pomp met een vliegtuigregelaar daarmee krijg je niet gelijk de volle druk op de slangen.
    de buisjes van de monitoren zijn 4 mm, ik heb daarin een dunner pijpje gesoldeerd zodat de slang er beter en ruimer op past, ik gebruik siliconenslang 5 mm buiten en 2 mm binnen.
    veel succes,
    groet Piet
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2020
  6. RenéH

    RenéH

    Lid geworden:
    29 mrt 2020
    Berichten:
    243
    Locatie:
    Schoonhoven zuid holland
    Piet ik hou hem FF in gedachten , mischien dat ik inderdaad wat ga aanpassen.
    René
     
  7. HansN

    HansN

    Lid geworden:
    21 apr 2019
    Berichten:
    107
    Locatie:
    Groningen
    Het is al even terug.. maar idd hier past net die dunne opbouw rand tussen, was lastige klus om die mooi op zijn plek te krijgen en ook ik zit er aan te denken om van abs vierkantjes of strookjes, een soort waterkering te maken ter hoogte van de zijdeur, omdat je idd daar achter geen kering meer hebt.
     
  8. RenéH

    RenéH

    Lid geworden:
    29 mrt 2020
    Berichten:
    243
    Locatie:
    Schoonhoven zuid holland
    Hans je zou van restmateriaal in dezelfde dikte de rand verder door kunnen laten lopen.

    Rene
     
  9. piet

    piet

    Lid geworden:
    29 jul 2004
    Berichten:
    1.534
    Locatie:
    zaandijk
    Ik heb ook geprobeerd om de bijgeleverde rand er in te lijmen, maar de ruimte is zo krap dat ik het niet voor elkaar kreeg.
    maar dan blijft nog steeds de ruimte bij de schoorstenen waar ook eventueel water naar binnen kan lopen.
    maar goed ik heb het anders opgelost met wat L profielen en deze zijn gelijk aan de kleur van het dek.
    groet Piet
     
  10. RenéH

    RenéH

    Lid geworden:
    29 mrt 2020
    Berichten:
    243
    Locatie:
    Schoonhoven zuid holland
    Piet dat probleem hdd ik ook. ik had dit opgelost door de opening in het voordek iets groter te maken. Opstaande kant van achter naar voordek bekleed met restmateriaal kunstof. Heb je gelijk geen nerven meer er zitten helaas wat foutjes in de kit. Maar deze zijn te overzien , hoeklijntjes zijn trouwens een goed idee, heb je veel materiaal om te lijmen zit het goed vast


    Rene
     
  11. piet

    piet

    Lid geworden:
    29 jul 2004
    Berichten:
    1.534
    Locatie:
    zaandijk
    Rene, heb even een foto gemaakt van de randen, ik had misschien ook van te voren de opening in het dek wat groter moeten maken maar dan blijft nog steeds op het achterdek bij de schoorstenen dat er water in de boot kan lopen.
    op de foto lijkt het allemaal wat grof maar normaal valt dat wel mee.
    groet Piet

    20201228_173326 (2).jpg
     
  12. RenéH

    RenéH

    Lid geworden:
    29 mrt 2020
    Berichten:
    243
    Locatie:
    Schoonhoven zuid holland
    Piet ik heb bij mijn Johnny de rand van het dek afgewerkt met een rond profiel, deze is niet standaard maar ik vind hem er wel mooier uitzien.


    Rene IMG-20201121-WA0000.jpeg
     
  13. RenéH

    RenéH

    Lid geworden:
    29 mrt 2020
    Berichten:
    243
    Locatie:
    Schoonhoven zuid holland
    P.s. Piet denk om je bekabeling er moet nogal wat gewicht in de boot . Als er lood bij moet dan heb je wel ruimte nodig.

    Rene
     
  14. piet

    piet

    Lid geworden:
    29 jul 2004
    Berichten:
    1.534
    Locatie:
    zaandijk
    Rene, hoeveel kilo heb je toegevoegd?
    op de rand van de boot komt een beuken lat (buigbaar)
    heb eerst een ABS driehoek latje gelijmd zodat de boven kant wat breder wordt.
    ga dan het dek afplakken en de opstaande rand grijs schilderen.
    op de plaats waar de metalen stutten komen gebruik ik niet de geëtste delen, maak losse paaltjes, vind de geëtste delen te dun.
    groet Piet
     
  15. RenéH

    RenéH

    Lid geworden:
    29 mrt 2020
    Berichten:
    243
    Locatie:
    Schoonhoven zuid holland
    Piet aantal kilo,s weet ik niet maar er liggen 2 accu's in van 12 volt 7ah en een accu van 6 volt 4 ah. Vaarklaar weegt ze ongeveer 14.00 Kg. Ik leg ze ook altijd samen met een ander in het water. Als extra gewicht liggen er 4 stukken ijzer in van 25x4x2,5 cm. Deze liggen op de bodem naast de accu's voor een goed zwaartepunt. Kwestie van proberen als alle apparatuur er in zit.


    Rene
     
  16. piet

    piet

    Lid geworden:
    29 jul 2004
    Berichten:
    1.534
    Locatie:
    zaandijk
    Rene, ik ga eerst verder met schilderen, ook de buitenkant.
    alle accu's liggen bij mij in het midden van de boot en op veel plekken kan ik wel flinke stukken daklood kwijt.
    maar dat zal wel voorjaar worden dat de boot in de waterbak kan om hem op de waterlijn te krijgen.
    groet Piet
     
  17. RenéH

    RenéH

    Lid geworden:
    29 mrt 2020
    Berichten:
    243
    Locatie:
    Schoonhoven zuid holland
    Succes Piet ik zie de foto's wel verschijnen.
    Mocht je nog vragen hebben stuur maar bericht of PB


    Rene
     
  18. piet

    piet

    Lid geworden:
    29 jul 2004
    Berichten:
    1.534
    Locatie:
    zaandijk
    Rene, heb je de geëtste delen gebruikt voor de relingpaaltjes?
    en heb je toevallig daar een goede foto van.
    groet Piet
     
  19. RenéH

    RenéH

    Lid geworden:
    29 mrt 2020
    Berichten:
    243
    Locatie:
    Schoonhoven zuid holland
    Piet ik heb ze zeker gebruikt , was wel een werkje om ze mooi strak te krijgen. Het restmateriaal heb ik met een schuurplankje verwijderd/ korrel 240 De sleufgaatjes voor de relingen zaten niet allemaal op de juiste afstand tot de zijkant maar heb dit opgelost door de onderkant van het betreffende paaltje warm te maken boven een waxinelichtje en voorzichtig op zijn plek te schuiven. Je kan ook met een figuurzaagje het sleufgaatje iets verder groter maken naar de juiste plaats. Gevolg is wel dat je het dek een beetje moet plamuren .
    Succes met de hobby


    Rene
     
  20. RenéH

    RenéH

    Lid geworden:
    29 mrt 2020
    Berichten:
    243
    Locatie:
    Schoonhoven zuid holland
    Oh ja Piet , let op : er zitten een paar gleuven teveel in het bovendek. Deze zitten ter hoogte van de openingen waar de touwen door gaan weet ff de naam niet meer . Gewoon beginnen met achterdek en als je dan een stuk of 10 per kant overhoudt vooraan beginnen. Kan niet missen. Zal vanmiddag even een foto schieten van mijn verdeling op voordek



    Rene
     

Deel Deze Pagina