Ik wilde graag weten of er op het forum gebruikers zijn van een turbonfan 4000 fan.
Graag wil ik weten wat hun mening is van de turbo fan 4000.
Ik wil een BVM viper om gaan bouwen naar een EDF aandrijving met de turbofan 4000
BVM heeft wel een kant en klare fan om in te bouwen (viofan), maar voor dat geld kan je een aeronaut fan, motor, regelaar en accu's kopen. Tevens als er iets met de viofan zou gebeuren, dan moet hij retour naar amerika. Heeft niet de voorkeur.
De aandrijving die ik in gedachte heb, is de turbofan 4000 met een mega EDF 120 motor op een jeti regelaar (vermoedelijk de 200A regelaar). Dit zou theoretisch voldoende vermogen moeten opleveren als ik hem op 10S gebruik.
Op een buitenlands forum heb ik gelezen, dat je beter voor de 8mm as versie fan kan gaan i.p.v. de 5mm versie. De 8mm versie zou stabieler zijn bij de gebruikte power.
Heeft iemand daar ervaring mee? waarom brengt aeronaut dan een 5mm uit, als die onstabiel zou zijn. Een motor met 5mm of 8mm as scheelt zo'n 54gram.
En waar mogelijk te bezuinigen is op gewicht, graag natuurlijk. Hoe lichter hoe beter.
Graag wil ik weten wat hun mening is van de turbo fan 4000.
Ik wil een BVM viper om gaan bouwen naar een EDF aandrijving met de turbofan 4000
BVM heeft wel een kant en klare fan om in te bouwen (viofan), maar voor dat geld kan je een aeronaut fan, motor, regelaar en accu's kopen. Tevens als er iets met de viofan zou gebeuren, dan moet hij retour naar amerika. Heeft niet de voorkeur.
De aandrijving die ik in gedachte heb, is de turbofan 4000 met een mega EDF 120 motor op een jeti regelaar (vermoedelijk de 200A regelaar). Dit zou theoretisch voldoende vermogen moeten opleveren als ik hem op 10S gebruik.
Op een buitenlands forum heb ik gelezen, dat je beter voor de 8mm as versie fan kan gaan i.p.v. de 5mm versie. De 8mm versie zou stabieler zijn bij de gebruikte power.
Heeft iemand daar ervaring mee? waarom brengt aeronaut dan een 5mm uit, als die onstabiel zou zijn. Een motor met 5mm of 8mm as scheelt zo'n 54gram.
En waar mogelijk te bezuinigen is op gewicht, graag natuurlijk. Hoe lichter hoe beter.
