Beste iedereen,
Tijdens het genieten van de vrije tijd na mijn VWO examen kwam ik op het idee om een QuadCopter te gaan maken. Laat mij allereerst vertellen dat ik géén ervaring heb op het gebied van RC vliegen, sterker nog, mijn enige RC ervaring is met een Tamiya TT-01, en ook dat is weinig. Mijn keuze is gevallen op de AeroQuad aangezien deze een breed scala heeft aan meetapparatuur en veel gebruikt wordt.
Mijn boodschappenlijstje ziet er als volgt uit:
Arduino-Elektronica:
-Arduino Duemilanove (reeds gekocht)
-ITG-3200 Triple Axis Gyro
-BMA180 Triple Axis Accelerometer
-BMP085 Barometic Pressure Sensor
-AeroQuad Shield v1.9
-Bijpassende headers/snoertjes/batterij
RC-Elektronica/Onderdelen:
-Turnigy 2213 22T 924Kv Motor
-Turnigy Plush 18A Speed Controller
-APC 12x3,8 Propeller
-APC 12x3,8 Pusher Propeller
-Turnigy 3000mAh 3S 20C LiPo Pack (x2)
-Turnigy Accucel 6 50W 6A Charger
-Bijpassende snoertjes/adapters
Zender/Ontvanger:
-DX7 (reeds gekocht)
-AR6100e clone (HobbyKing) (reeds gekocht)
Nu was mijn idee om deze onderdelen van HobbyKing en AeroQuadstore(.com) te bestellen aangezien veel onderdelen als geheel (in 1 shop) in Europa niet verkrijgbaar zijn. Is dit een goed idee i.v.m. Douane en Levertijden (mag best 3 weken duren)?
Daarnaast zou ik het uiterst op prijs stellen als iemand na zou kunnen gaan of de motoren de props aan kunnen en of er nog wat ontbreekt aan mijn lijstje! Het frame zal ik gaan fabriceren uit Aluminium C-buizen en koolstofvezelplaatjes van HobbyKing.
De bedoeling van de Quad is het maken van luchtvideos met een Hx9v, hij moet dus redelijk wat kunnen tillen.
Verdere vragen komen zeer zeker! Alvast hartelijk bedankt voor alle reacties!
Met vriendelijke groet,
Yannick van Dijk
Tijdens het genieten van de vrije tijd na mijn VWO examen kwam ik op het idee om een QuadCopter te gaan maken. Laat mij allereerst vertellen dat ik géén ervaring heb op het gebied van RC vliegen, sterker nog, mijn enige RC ervaring is met een Tamiya TT-01, en ook dat is weinig. Mijn keuze is gevallen op de AeroQuad aangezien deze een breed scala heeft aan meetapparatuur en veel gebruikt wordt.
Mijn boodschappenlijstje ziet er als volgt uit:
Arduino-Elektronica:
-Arduino Duemilanove (reeds gekocht)
-ITG-3200 Triple Axis Gyro
-BMA180 Triple Axis Accelerometer
-BMP085 Barometic Pressure Sensor
-AeroQuad Shield v1.9
-Bijpassende headers/snoertjes/batterij
RC-Elektronica/Onderdelen:
-Turnigy 2213 22T 924Kv Motor
-Turnigy Plush 18A Speed Controller
-APC 12x3,8 Propeller
-APC 12x3,8 Pusher Propeller
-Turnigy 3000mAh 3S 20C LiPo Pack (x2)
-Turnigy Accucel 6 50W 6A Charger
-Bijpassende snoertjes/adapters
Zender/Ontvanger:
-DX7 (reeds gekocht)
-AR6100e clone (HobbyKing) (reeds gekocht)
Nu was mijn idee om deze onderdelen van HobbyKing en AeroQuadstore(.com) te bestellen aangezien veel onderdelen als geheel (in 1 shop) in Europa niet verkrijgbaar zijn. Is dit een goed idee i.v.m. Douane en Levertijden (mag best 3 weken duren)?
Daarnaast zou ik het uiterst op prijs stellen als iemand na zou kunnen gaan of de motoren de props aan kunnen en of er nog wat ontbreekt aan mijn lijstje! Het frame zal ik gaan fabriceren uit Aluminium C-buizen en koolstofvezelplaatjes van HobbyKing.
De bedoeling van de Quad is het maken van luchtvideos met een Hx9v, hij moet dus redelijk wat kunnen tillen.
Verdere vragen komen zeer zeker! Alvast hartelijk bedankt voor alle reacties!
Met vriendelijke groet,
Yannick van Dijk