Afbouw verslag cap 10 airfly

Eigenlijk geheel onverwachts er weer een nieuw bouwproject bijgekregen, en wel een cap 10 van airfly. De rolroeren moeten nog afgebouwd worden en verder nog heel veel spuit, schuur en plamuur werk. Tevens moeten her en der nog het e.e.a. verandert worden tov. wat de vorige eigenaar er aan gedaan heeft. Als aandrijving zit er een quadra 50cc bij met spring start. Moet nog beoordelen of ik niet een andere motor er op ga zetten. Helaas zit er geen tekening bij de kist. Dus als iemand deze nog heeft liggen, houd ik me warm aanbevolen. In ieder geval hier de eerste foto's.

Hier de specs. en foto's van een afgebouwd toestel: http://airfly-modelle.com/Bausatze/Cap_10/cap_10.htm

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Iemans trouwens ervaring met de quadra 50cc met spring start? Ik weet in ieder geval dat hij al 2,5 kilo weegt tov. de 1700 gram van mijn chinese 52cc.

Ik ben even in mijn archief gedoken en toen kwam deze er uit . :mrgreen:

673849e3660c58ec9.jpg

Gebouwt in de winter van 1988 op 1989 .

Maiden was Mei 1989 dus 20 jaar geleden .

Mvg Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
Die motor is inderdaad oud dat had ik ook al gezien. Maar als het goed is loopt hij nog prima. Toevallig nog tips voor tijdens het afbouwen? Was de jouwe ook met flaps? En heeft het toestel een beetje gemoedelijke vlieg eigenschappen?

Hij is niet verandert sinds 20 jaar .

Is een zware kist die gewicht in de neus nodig heeft , dus hou hem licht .

En het is geen kunstvliegmodel , hij wil heel schlecht rollen daarom heb ik hem weer verkocht omdat ik een kunstvlieger wou .
Heb toen de TC Cap21 gebouwt .

Mvg Johan

Na e.e.a overwogen te hebben, heb ik toch besloten mijn nieuwe 52ste te gaan gebruiken voor deze kist, en de quadra weg te doen. Daar de 52ste als het goed is toch een stuk meer power levert. En power is bij deze kist geen overbodige luxe.

Inmiddels zijn we al weer wat gevordert. De rolroerkleppen waren aan de voorkant niet mooi gelijk. Inmiddels wat balsa op gelijmd en geschuurd. Zal weer eens foto's maken.

Back