Hoi allemaal,
vooral door Plotterwelt, die elke show weer (bijna op zijn knieen) vroeg of ik niet mee wou/kon doen aan de watervliegmeetings, heb ik nu eindelijk een watervliegtuigje gekocht.
Het is de Coota geworden van Unitedhobbies of HobbyKing. De 9de december besteld en 2uur geleden geleverd door GLS aan de deur.
Het toestel is voor 98% klaar dus het is geen bouwen meer maar afbouwen. Toch voor iedereen die geinteresseerd zou zijn, hier een kort verslagje.
Als je de doos opendoet, dan zit alles netjes mooi verpakt in een op maat gemaakte isomo (piepschuim) bak.
De grootste onderdelen zijn de romp en de 2 vleugels.
Achter het cockpitje zit alles netjes ingebouwd. Twee servo's, regelaar en uiteindelijk de motor in de gondel.
Tot mijn spijt had de romp toch wel wat "scratches" alsook het hoogteroer.
Ook de stickers zijn niet enorm goed geplaatst, maar ach ja...
De stootstangen van de rolroerservo's zitten ook "beschermd".
Nog in de doos, 2-componenten lijm, 2 vervang kwiklinks en twee 3-pin aansluitingen.
Er zit één bladzijde handleiding bij, maar die is in ZEER ERBARMELIJK Duits. Ik dacht dat men enkel heel slecht vertaalde handleidingen in het Nederlands maakte, maar in het Duits kan het dus ook. Ik kan vrij goed Duits, maar moest meerdere zinnen tot 5 keer toe lezen om te begrijpen hoe de woorden eigenlijk achter elkaar hadden moeten staan. Ook heeft de handleiding geen enkele betekenis want er staat niks van hoe het toestel moet gebouwd worden. Ook de "foto's" zijn onherkenbaar.
En dan is er nog de mystery feature. Er zat in de doos een blok lood (denk ik) met krimpkous rond. Deze blok zat los in de doos, dus dat kan wel eens de reden zijn van de scratches op de romp en zo. Volgens de reviews van het toestel op de website van UH zou bij een andere koper een blok lood in de neus gezeten hebben maar die had hij er uit gehaald. Dus dat zou wel kunnen verklaren waarom dat ding er in zat. Maar goed, afwerking zou uitwijzen dat deze blok niet nodig is voor het zwaartepunt.
De bovenkant van de motorgondel zit vast met 4 magneetjes en kan simpel worden geopend. In de gondel zit de fietsbel motor.
Als je de tijd telt om de Epoxy te mengen en de Epoxy te laten drogen, ben je welgeteld 15 a 20 minuutjes verder en heb je dit resultaat.
Met een 1500 mAh 3S1P lipo en 7 kanaals ontvanger is de neus al vrij zwaar. Door een beetje te schuiven met de lipo kan je dit wel wat beter krijgen, maar het zoeken om de batterij er dan nog mooi in te krijgen. Er wordt trouwens (op de website) een 3S1P lipo tussen 1300 mAh en 1800 mAh aangeraden.
Er zitten in de doos ook nog wielen voor op de vleugels en in de neus. Deze kunnen er simpel in-en uitschoven worden. Hier zie je ze gemonteerd.
Het viel me wel op dat het neuswiel niet echt gelockt zit en er gewoon uitvalt. Als je met wielen wilt vliegen (wat ik niet wil) dan zal je deze toch moeten lijmen of met een inventieve plakband trick vast krijgen.
Zo, nu is het wachten op de maiden, hopelijk dit weekend op de sneeuw !
Groetjes,
Davy
vooral door Plotterwelt, die elke show weer (bijna op zijn knieen) vroeg of ik niet mee wou/kon doen aan de watervliegmeetings, heb ik nu eindelijk een watervliegtuigje gekocht.
Het is de Coota geworden van Unitedhobbies of HobbyKing. De 9de december besteld en 2uur geleden geleverd door GLS aan de deur.
Het toestel is voor 98% klaar dus het is geen bouwen meer maar afbouwen. Toch voor iedereen die geinteresseerd zou zijn, hier een kort verslagje.
Als je de doos opendoet, dan zit alles netjes mooi verpakt in een op maat gemaakte isomo (piepschuim) bak.

De grootste onderdelen zijn de romp en de 2 vleugels.

Achter het cockpitje zit alles netjes ingebouwd. Twee servo's, regelaar en uiteindelijk de motor in de gondel.

Tot mijn spijt had de romp toch wel wat "scratches" alsook het hoogteroer.

Ook de stickers zijn niet enorm goed geplaatst, maar ach ja...

De stootstangen van de rolroerservo's zitten ook "beschermd".

Nog in de doos, 2-componenten lijm, 2 vervang kwiklinks en twee 3-pin aansluitingen.

Er zit één bladzijde handleiding bij, maar die is in ZEER ERBARMELIJK Duits. Ik dacht dat men enkel heel slecht vertaalde handleidingen in het Nederlands maakte, maar in het Duits kan het dus ook. Ik kan vrij goed Duits, maar moest meerdere zinnen tot 5 keer toe lezen om te begrijpen hoe de woorden eigenlijk achter elkaar hadden moeten staan. Ook heeft de handleiding geen enkele betekenis want er staat niks van hoe het toestel moet gebouwd worden. Ook de "foto's" zijn onherkenbaar.

En dan is er nog de mystery feature. Er zat in de doos een blok lood (denk ik) met krimpkous rond. Deze blok zat los in de doos, dus dat kan wel eens de reden zijn van de scratches op de romp en zo. Volgens de reviews van het toestel op de website van UH zou bij een andere koper een blok lood in de neus gezeten hebben maar die had hij er uit gehaald. Dus dat zou wel kunnen verklaren waarom dat ding er in zat. Maar goed, afwerking zou uitwijzen dat deze blok niet nodig is voor het zwaartepunt.

De bovenkant van de motorgondel zit vast met 4 magneetjes en kan simpel worden geopend. In de gondel zit de fietsbel motor.

Als je de tijd telt om de Epoxy te mengen en de Epoxy te laten drogen, ben je welgeteld 15 a 20 minuutjes verder en heb je dit resultaat.

Met een 1500 mAh 3S1P lipo en 7 kanaals ontvanger is de neus al vrij zwaar. Door een beetje te schuiven met de lipo kan je dit wel wat beter krijgen, maar het zoeken om de batterij er dan nog mooi in te krijgen. Er wordt trouwens (op de website) een 3S1P lipo tussen 1300 mAh en 1800 mAh aangeraden.
Er zitten in de doos ook nog wielen voor op de vleugels en in de neus. Deze kunnen er simpel in-en uitschoven worden. Hier zie je ze gemonteerd.

Het viel me wel op dat het neuswiel niet echt gelockt zit en er gewoon uitvalt. Als je met wielen wilt vliegen (wat ik niet wil) dan zal je deze toch moeten lijmen of met een inventieve plakband trick vast krijgen.
Zo, nu is het wachten op de maiden, hopelijk dit weekend op de sneeuw !
Groetjes,
Davy