Afbouwverslag cap 232 spanw. 2,20

beste heren,

ik heb weer een vraagje omtrend het bevestigen van de motor,
het is zoals jullie weten de 3W 50 ci geworden de motor die eerder in dit topic staat afgebeeld! zoals je daar kan zien zit er een aardige tuit achter op deze wil ik in de motorkap laten en niet het vliegtuig insteken.
is hier een soort van motor steun voor te krijgen of moet ik hier zelf wat voor gaan maken met bv. draadstangen o.i.d.????

grt robert

hey robert ,
je kunt draadstangen gebruiken welke door je motorschot heen boort en dan kun je tussen je motor en je motorschot aluminium pijpjes op maat maken om de afstand te bepalen .
deze alu pijpjes schuif je over de draadend heen, ik heb een foto waar dit op staat alleen is hij niet zo helder.

2cqcmj9.jpg

dit is een foto van de motor die op de cap zat, dit was ook een 3w 60 motor dus misschien passen de gaten wel
hoop dat je het een beetje kan zien.
gr eric

ondertussen maar even de motor kap gespoten wil er toch steeds wat aan doen! ik moet even wachten tot na de feestdagen met spullen kopen:rolleyes:

full

en nog een vanaf de zijkant! (let niet op de achtergrond de kamer van mijn zoon wordt tijdens het spuiten even omgetoverd tot hangar anders zijn straks al mijn vliegtuigen roze:-D)
full

grt robert

Laatst bewerkt door een moderator:
Enige wat niet klopt= inderdaad die 2 stukjes tussen 3 en W.

Die nog even verwijderen en hij klopt.

Waarom je er een nieuwe op zou zetten is mij een raadsel... Hoef je alleen nog maar te verwijderen...

Enige wat niet klopt= inderdaad die 2 stukjes tussen 3 en W.

Die nog even verwijderen en hij klopt.

Waarom je er een nieuwe op zou zetten is mij een raadsel... Hoef je alleen nog maar te verwijderen...

klopt die stukjes had ik er even tussen gelaten om te zorgen dat de 3 en de w wel evenweidig aan elkaar bleven!

grt robert

Hallo,

Nu het model alweer een tijdje ligt te wachten de bouw weer opgepakt, en stuit gelijk tegen de volgende vraag!!

de motor is zoals jullie al weten een 3w 50 ci de carb. steekt hier een behoorlijk stuk naar achteren! is het mogenlijk dat deze een stukje door het motorschot heen steekt de romp in?????? ander past het geheel niet mooi in de motorkap!.

hier nog even de foto voor de duidelijkheid:

dscf1274.jpg

grt robert

hallo,

nu ikverder ben gegaan aan het inbouwen van de motor kom ik erachter na het verwijderen van wat aluminium tape dat de uitlaat bocht gebroken blijkt te zijn! helaas heb ik dit niet kunnen zien toen ik de motor ging halen omdat de verkoper de uitlaat + uitlaatbocht met flens achteraf moest na sturen omdat hij hem niet bij zich had. maar goed dit te zijde waar kan ik het beste deze onderdelen halen?

grt robert

hallo,

even een off topic fototje, Mijn vader is bezig aan een corsair van topflite de giant 2,14 m spanw. deze moet ik even plaatsen omdat hij er zelf geen verslag van wil maken.

full

back on topic de cap staat even in de wacht daar ik de vleugel wil gaan airbrushen en laat ik hier nog even mee moet oefenen voor het op de cap gaat duurt het nog wel even voor we verder gaan.

grt robert

Laatst bewerkt door een moderator:
Back