Afbouwverslag ESM P-40.

Hey,

Bij deze dan een klein afbouwverslagje van mijn nieuwe Esm P-40.
full

De kist is 1570mm lang
Span is 1850mm.

Als motor had ik een DLE30 voorzien, die momenteel nog op een Extra300s staat.
Servo's komen ook van de Extra.

Retracts zitten er niet bij, en zullen er ook niet opkomen.

Hopelijk snel vorderingen.

Groetjes Danny.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mm,
Hoe ga ik die motor ooit gemonteerd krijgen..??
Iemand een idee?

08032011524.jpg

Verder heb ik al alle nodige spullen uit de Extra gehaald.
En ben ik al begonnen aan de vleugels.

Groetjes,

Laatst bewerkt:
Als ik dat zo bekijk dan heb je denk ik de verkeerde versie voor je liggen.

Via Google kom ik uit op deze voor een 50 ccm motor ESM Producing Co - RC plane 50CC P-40 - EC Plaza en die heeft een spanwijdte van 2210 mm en een romplengte van 1860 mm.
Daarnaast zie ik diverse foto's rondslingeren op het web en die geven een andere neus aan bij de 50 ccm versie.

Pr26233.jpg

http://www.rcuniverse.com/forum/m_9859257/anchors_9859257/mpage_1/key_/anchor/tm.htm#9859257

http://www.troybuiltmodels.com/items/ESMP40-86.html

Volgens mij is die uitvoering die jij nu hebt voor een dikke methanol motor.

Laatst bewerkt:
ik heb een p-51 mustang van 1,86 m gehad met dezelfde manier van inbouwen .
dit is inderdaad een model voor een mooie dikke (4-tact) methanoller en geen benzine kist .
je kunt de boel wel verbouwen maar das een boel werk .

Theo,

Wil toch niet zeggen dat hier geen benzine motor op kan?

Mijn mvvs was byvoorbeeld wat makkelijker erop te schroeven,
mvvs35.jpg

Grtjs

Dan wordt het de boel toch verbouwen Ultimate.
Want vlieg alleen nog maar benzinekisten.

Anders bekeken, misschien wel weer een reden om een motor erbij te kopen,
Eventueel een 26cc mvvs..

Eerst maar eens alle electronica inbouwen, Zien we dan verder.

Groetjes Danny,

tja, die MVVS is een benzine motor die uit de methanol hoek komt. Zover ik weet is die eerst als methanol motor uitgebracht en daarna pas als benzine uitvoering.

Trouwens vrijwel elke methanol motor kun je ombouwen naar benzine motor. En ze lopen dan gelijk betrouwbaarder met minder toeren en een grotere prop. Bijkomend voordeel minder geluid.........

volgens mij kun je enkeld de versies met de zuigerveertjes op de zuiger ombouwen , de motoren zonder veertjes lopen taps toe en hier kun je ook geen andere zuiger in zetten met veren anders loopt hij vast in de bovenkant van de cillinder .
ik had een thunder of supertiger 1.20 motor waar dit veel mee gedaan werdt alleen moest er nog wel aardig wat gebeuren alvorens deze benzine geschikt was meen ik mij te herrinneren .
in ieder geval suc6 met het oplossen van dit dilemma .
mvg eric

Om nou een methanolmotor om te bouwen naar benzine zie ik nou ook niet zitten.

in ieder geval suc6 met het oplossen van dit dilemma .
mvg eric

Bedankt Eric,
Zoals gezeg ga ik eerst maar eens alles inbouwen van electronica, en dan zien of ik er wat op verzonnen krijg om de DLE30 gemonteerd te krijgen.
En anders maar een mvvs aan de paashaas vragen :)

Tevens valt me nu pas de slechte kwaliteit van de verf op.
het laat wat los op een aantal plekken. :(
De hele kist voorzien van een laag blanke lak? Of is er een andere oplossing, voordat alles afbladerd ;)

Grtjs,

Hallo Danny,
Ik heb deze van CMP. Voor die van mij heb ik een Airworld Moki 22 cc liggen...
Eigenlijk 2... 1x nieuw en 1x voor revisie. Eerste met Heck auslass, de ander met de uitlaat zijkant. Ook een ophangprobleem.
Optie kan zijn een prijzige Saito FG30 benzine. Die past pardoes en heeft een compact uitlaatsysteem. Lijkt een gewichtige motor, maar door dat de uitlaat zo simpel is, zit daar weer gewichtswinst.
Voor de retracts heb ik op maat gemaakte Century Jet.

De DLE30 zou ook passen. Heb uit karton malletjes gesneden om een inschatting te kunnen maken. Van alle 3 de typen motoren.
De MVVS heeft de carburateur voorop... betekend dat je iets van de neus moet weg kappen, of de as moet verlengen. Zit je nog steeds met die uitlaat bocht.
Zie ook analoog het bouwdraadje van de Top Flite P-40 van Eclipse (Chris Horré) Hij zet er een DLE20 in.

Inmiddels zijn er voorbeelden van mensen die al wat 'voorwerk 'hebben verricht op RC-Universe e.a.

Als je een DLE wilt inbouwen moet je toch de multiplex steunplaat uit gaan kappen/zagen, en een verticaal bevestigingsschot gaan inbouwen.

Ja... die neus was bedoeld om er een YS 140 viertakt in te zetten...

Onderstaand wat draadjes ter inspiratie. Een schitterende Yellow Aircraft P-40 build... maar het gaat om de motorinbouw...
Yellow P-40 (under construction)

De CMP (of ESM kopie)
P-40 nitro to DLE30 - Page 2 - RC Groups
CMP 73" P-40 kit bash
CMP P40 140 new CG
CMP P40 TAKE TWO
CMP/GSP P-40 , Build

Overigens is de verf bij mij beter. De vlleugels heb ik kaal gemaakt. Komt solartex overheen. De bestaande folie was er omheen gekrompen, maar wilde niet kleven. Als je benzine gaat vliegen, kan je zelfs met latex verf toe... of andere huis-, tuin- en keukenverf.

Gewoon een mooie vette P-40B
untitled1
De hele site is overigens schitterend... de vliegende modellen bedoel ik...

Project doe ik zeer rustig aan wegens F5B hotliner glitch ;)...

Gr Bas

Laatst bewerkt:
Vandaag weer een klein stukje verder gekomen.

Heb de servo luikjes van de vleugel in orde gemaakt,
rolroeren ingelijmd,
Servo aansturing gemaakt.

full

Het begin is er eindelijk ;)

Grtjs

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor de Top Flite P-40 ARF's -de .60 en de grotere broer- bestaan er losse setjes fixed-gear. Motageplaatje en pootjes. Kan je bestellen bij Tower Hobbies... of via eBay USA...
Anders zelf buigen met een buigijzer. Zie dit forum. Is al een hoop info over te vinden. Denk dat je van 5 tot 6 mm verenstaal moet uit gaan. Dat is met een buigeizer en stevige bankschroef goed te doen.

Met heet stoken tast je eigenschappen van het staal aan. Dat is wel weer te verhitten en te temperen. Maar dan ben je wel eventjes zoet om dat hele procesl goed te volbrengen. Maar goed... daar moet je dan even de draadjes naar zoeken...

Back