Hallo Danny,
Ik heb deze van CMP. Voor die van mij heb ik een Airworld Moki 22 cc liggen...
Eigenlijk 2... 1x nieuw en 1x voor revisie. Eerste met Heck auslass, de ander met de uitlaat zijkant. Ook een ophangprobleem.
Optie kan zijn een prijzige Saito FG30 benzine. Die past pardoes en heeft een compact uitlaatsysteem. Lijkt een gewichtige motor, maar door dat de uitlaat zo simpel is, zit daar weer gewichtswinst.
Voor de retracts heb ik op maat gemaakte Century Jet.
De DLE30 zou ook passen. Heb uit karton malletjes gesneden om een inschatting te kunnen maken. Van alle 3 de typen motoren.
De MVVS heeft de carburateur voorop... betekend dat je iets van de neus moet weg kappen, of de as moet verlengen. Zit je nog steeds met die uitlaat bocht.
Zie ook analoog het bouwdraadje van de Top Flite P-40 van Eclipse (Chris Horré) Hij zet er een DLE20 in.
Inmiddels zijn er voorbeelden van mensen die al wat 'voorwerk 'hebben verricht op RC-Universe e.a.
Als je een DLE wilt inbouwen moet je toch de multiplex steunplaat uit gaan kappen/zagen, en een verticaal bevestigingsschot gaan inbouwen.
Ja... die neus was bedoeld om er een YS 140 viertakt in te zetten...
Onderstaand wat draadjes ter inspiratie. Een schitterende Yellow Aircraft P-40 build... maar het gaat om de motorinbouw...
Yellow P-40 (under construction)
De CMP (of ESM kopie)
P-40 nitro to DLE30 - Page 2 - RC Groups
CMP 73" P-40 kit bash
CMP P40 140 new CG
CMP P40 TAKE TWO
CMP/GSP P-40 , Build
Overigens is de verf bij mij beter. De vlleugels heb ik kaal gemaakt. Komt solartex overheen. De bestaande folie was er omheen gekrompen, maar wilde niet kleven. Als je benzine gaat vliegen, kan je zelfs met latex verf toe... of andere huis-, tuin- en keukenverf.
Gewoon een mooie vette P-40B
untitled1
De hele site is overigens schitterend... de vliegende modellen bedoel ik...
Project doe ik zeer rustig aan wegens F5B hotliner glitch

...
Gr Bas