afbouwverslag robbe odin

vandaag hebben we weer lekker gevaren, de bec is van de regelaar gehaald en we hebben een 6V loodaccu er voor in de plaats gezet zodat die de ontvanger etc. van stroom kan voorzien.

ik heb 1 accu leeggevaren, zo'n 7 ah loodaccu en daar hebben we 2 uur over gedaan.
maar ik heb er wel de hele tijd een roeibootje er achter gehad :yes:
dus het was wel 2 uur belast varen en dan vind ik 2 uur een zeer mooie tijd! :yes:

vandaag ben ik met het dekhuis bezig geweest, ik heb lampjes en de bijboot geplaatst, lampjes aangesloten en die kan zo de multi switch in.
full

full

lampje en luidspreker:
full

buitenboordmotor van de bijboot:
full

en nog een paar foto's:
full

beetje stof etc. op het achterdek :oops:
full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er errug goed uit !
Misschien zie ik de boot wel de 14de mei, eerder kan ik niet. :(

Groet, Cees

morgen tijdens de opbouwdag gaat hij weer mee, de 14e kan ik weer niet :rolleyes:

vandaag hebben we weer het een en ander gedaan, want de schoorsteen + toren zitten in de verf! 8-)
hier en daar zal ik nog wel wat moeten bijwerken maar het ziet er nu toch al wel top uit!
foto's zo...

de foto's:

de paintjob:
full

mijn pa is bezig geweest met de stuurhut: (nog lang niet af)

full

Laatst bewerkt door een moderator:
gisteravond na een poos werken en bouwen.... gaat mijn stuur servo stuk!
schijnbaar trok hij veel te veel stroom en dat konden de draden niet meer hebben....
dus er wordt helaas niet gevaren vandaag met de odin :(
en ik moet een nieuwe servo bestellen die iets minder is:(

gister heb ik de nieuwe stuurservo geplaatst, maar toen ik de oude er uit haal leek het of ie aan de zijkant vlam had gevat... (zal vanmiddag ff foto maken)
dus daar was iets niet goed gegaan!

verder heb ik gister de radar gemaakt. en aangesloten op de multiswitch :yes:

Misschien je servo te zwak geweest ?? Dan moet ie er nog al aan trekken, kan kortsluiting veroorzaakt hebben, misschien daarom ook je bec regeling niet 100% ??

servo kon 15 kg trekken dus dat zal wel niet.
ik heb weer eens aan dat roer gevoeld of die nog zwaarder ging maar die is een stuk lichter geworden.... :eek:
ik heb nu een servo die 7 kg kan trekken.
en er gaan zekeringen in dus we zullen zien wat het word.

zaterdag weer even gevaren, is mijn loodaccu weer stuk....
dus we hebben vandaag 2 18ah 12v loodaccu's besteld:yes:

zekeringen zitten er nu ook in..

servo kon 15 kg trekken dus dat zal wel niet.
ik heb weer eens aan dat roer gevoeld of die nog zwaarder ging maar die is een stuk lichter geworden.... :eek:
ik heb nu een servo die 7 kg kan trekken.
en er gaan zekeringen in dus we zullen zien wat het word.

De Odin heeft geen roer
Maar een draaibare kortstraalbuis
En dat is heel wat anders hoor
Vraagt ook minder kracht als een gewoon roer
mvg
Frederik

mij lijkt dat dat meer kracht nodig heeft, want je buigt de gehele waterstraal:yes:

Ik denk dat daar wat op af te dingen valt, Ruben. Je buigt volgens mij geen waterstraal af, maar je creëert een waterstraal in een andere richting. En die waterstraal wordt normaal gesproken toch al gecreëerd in de vaarrichting, dus Frederik zou hierin best wel eens gelijk kunnen hebben.

Groet,

Ad

Hallo Ruben,

Als je er zeker van bent, dat de BEC van de regelaar problemen geeft, moet je dat de jongens bij Modellbauregler even laten weten, die laten het er vast niet bij zitten, want deze regelaars staan er om bekend dat ze erg robuust zijn.

Groeten, Jan.

Back