Afbouwverslag t-34 mentor.

Hey,

Voor de kerst heb ik vandaag een nieuwe Jamara t-34 mentor gekregen.
Mag hem helaas nog niet openmaken :( Heb wel al de handleiding eruit gepikt :rolleyes:

Nu zal voor de retracts in de vleugel een 90 graden servo nodig zijn?

Maar het intrekbaar neuswiel, Geen idee wat voor servo daar nodig is?

Wie kan mij helpen ? :mrgreen:

Groetjjes

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
he

bij staufenbiel.de geven ze volgens mij een standaard servo aan..
en ik denk voor je neuswiel ook..
staat er verder niks in je handleiding dan??



grtz
 
volgens mij gwone maat servos. op mijn tucano heb ik het zelfde systeem,dus ook een standaard op je neuspoot



grt
 
NOU 1ste kerstdag is voorbij en? heb je de mentor al in elkaar geschroeft?:mrgreen:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Haha, Helaas ben ik er nog niet aan begonnen anne!
Heb me gister eerst ff bezig gehouden met m'n hobby-hok, Moest even plaats maken voor de nieuwe vliegtuigen, De t-34 zit zelfs nog helemaal in de doos!!!

Heb nogmaals eens in de handleiding gelezen, maar vindt echt niets over de retractservo's :(

Groetjjes
 
daarom denk ik ook dat het een standaart servo is voor je voorpootje...
en je andere servo zit zeker wel in de vleugel dan?
 
kijk dan ff als je de 2 vleugelhelften tegen elkaar aan drukt als een standaartservo past...ik denk het niet als ik zo de manuel bekijk..


gr
 
Anne, vandaag even gekeken.

Maar de standaard futaba servo's passen nergens! Ook niet op het gas, hoogte of richtingsroer.

In de handleiding gevonden dat ze Jamara q7 servo's aanraden.
Even opgezocht, en blijkt toch een klein verschil in de afmetingen van de servo's.

Q 7
afmetingen lxbxh 40,3x20,3x38 mm

S 3001
afmetingen: lxbxh 40,4x19,8x36 mm

Of andere servo's halen, of de gaten groter maken :mrgreen:

Grtz
 
Retract servo

Danny.

In het verleden had ik in mijn Mustang een retract srevo van HiTec en wel de HS-75BB Retract. Deze maakt een slag van 180º en loopt ongeveer 2 seconden. De maat is ongeveer gelijk aan die van een standaard servo, alleen iets breder maar wel iets minder hoog meen ik.
Stelkracht is ook meer dan voldoende voor deze toepassing; ze is er immers speciaal voor ontwikkeld. Wellicht dat de servo inmiddels een andere naam heeft gekregen.

Zondag babbelen we er wel verder over; neem anders de kist eens mee naar het veld; kunnen we effe kijken of het allemaal past (of niet:mrgreen:).

Bart.
 
Hey Bart,

Die HS-75BB servo heb ik ook in mijn p-51 ;)
Maar betwijfel wel of ik een echte retract servo nodig zal hebben.

We kijken zondag wel even :thumbsup:

Grtz
 
Zo, vandaag weer eens wat gedaan.

Ruimte bij brandstoftankje brandstofbestendig gemaakt
Servo houder passend gemaakt voor futaba servo's.
Stabilo vastgezet.
kielvlak vastgezet.

Foto'tje zal nog volgen ;)

:Edit: Topicnaam maar veranderd, gezien het verder een afbouwverslag zal worden.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag brandstoftank geplaatst,
Hoogteroer servo geplaatst
Gas servo geplaatst
2 rolroeren van servo's voorzien :)

Nog servo's regelen voor richtingsroer, en de intrekbare wielen.
Dan weer verder bouwen :)
 
Nou, omdat mijn eigen camera stuk is, Maar even de camera van de buurman geleend.
Ook geen geweldige camera, dus helaas wat slechte kwaliteit :mad:





Grtjs
 
Vandaag weer wat gewerkt,

Motor gemonteerd.
Rolroeren vastgelijmd,

Nog te doen :
Stuurstangen.
2 Servo's voor retracts
batterij en ontvanger plaatsen.
:mrgreen::mrgreen:

picture.php



Grtz
 
Eventjes stil geweest, maar ook nog even bezig geweest met de bouw van een Great planes Dazzler.

Vliegtuig is ondertussen bijna vliegklaar.
Clublid bart is van de week even komen helpen, nog bedankt
daarvoor Bart :worship::cool:
De Pcm ontvanger is geplaatst
Ontvangerbatterij is geplaatst.
Vanochten nog ff retract servo in de vleugel gemonteerd. Dit werkt ook prima dus!

Heb ook een verlichtingssetje gekocht, misschien dat deze wel in de t-34 komen :)

Nu hopen op snel een beetje lekker weer, voor maiden flight :mrgreen:

Grtz T-D
 
Back
Top