Dan heb jij denk ik een oude versie van de handleiding. De handleiding die ik heb en welke nu ook ter download staat, meldt heel duidelijk dat de capaciteit mag verschillen. Hoe dan ook, beide vertalingen melden ook dat dat zinloos is. Dat zal vanwege de reden zijn die jij al aangaf.
Dat is ook de reden voor mij om toch twee 800mAh pakketjes te gaan gebruiken; ik wil niet gokken met dit toestel en stel, om wat voor reden dan ook, die BIC zou alleen de 400mAh accu gebruiken op een moment dat er 'ineens' 15A getrokken wordt, dan heb ik wel een probleem.
De 800mAh Evolite Lipo's mogen maximaal 22,5A ontlading hebben. Dat ligt dicht bij de max 25A van de BIC, dus die sluiten mooi op elkaar aan.
Uiteindelijk is het geheel dan nog 5 gram lichter.
Goed.. dan.. het bouwwerk.. het eerste eigen bouwwerk klusje is in volle gang, het maken van de servoplaat.
Allemaal nieuwe technieken voor mij die ik louter van 'horen zeggen' heb; altijd spannend als je dan begint.
Het plan is: twee dunne laagjes vliegtuigtriplex (1mm) met daartussen 3mm balsa. Dan aan weerzijden nog een strook 90 grams carbon, niet omdat dat nog veel sterkte toe zal voegen, vermoed ik, maar omdat het ook ook wat wil.
Dus.. twee mooie dikke glasplaatjes gehaald, PVA gehaald, carbon gehaald, triplex en balsa..
Gelukkig voorziet ZNLine in een uitgebreide handleiding en enorm betrouwbaar overkomende tekening van het geheel:
Maar goed, ik heb dus het hout en het carbon wat ruimer genomen, zodat ik later fijn kan bijwerken.
Dan.. PVA op glasplaatjes, epoxy erop, laag carbon, epoxy, laag triplex, epoxy, laag balsa, epoxy, laag triplex,epoxy,laag carbon,epoxy en weer een glasplaatje. Dan het geheel flink onder druk zetten (heb er met m'n 90kg op gestaan) en onder druk wegzetten:
De goede kijkert ziet onder in totaal zo'n 25kg aan gewicht, nog net twee glasplaatjes met iets ertussen.
Dit staat al even, over een half uurtje mag ik gaan kijken of ik nu succesvol een zut hout, weefsel en twee glasplaatjes in de echt verbonden heb, of dat het nog wil lossen. Spannend, voor de 1e keer.
Gelukkig komt het wel goed; had een klein proefstukje gemaakt en dat zag er gelikt uit.
Geen Gelcoat gebruikt, Dennis (HobbyIn) weigerde min of meer dat aan mij te verkopen; werd het alleen maar zwaar van, de tip was om het oppervlakte met zwarte schoenpoets te poetsen. We gaan zien hoe het wordt..