Aflakken en verouderen modelvliegtuig

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door Andréz11, 23 jan 2023.

  1. Andréz11

    Andréz11

    Lid geworden:
    23 jan 2023
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Velden
    Goedenavond allemaal!

    Ik ben sinds 20 jaar weer eens begonnen met het bouwen van modelvliegtuigen en dus ook nieuw op dit forum. Er gaat een wereld voor mij open als ik alle nieuwe technieken zie.

    Ik ben nu zelf bezig met een RAF Tornado GR.1. (Ik ben vroeger vaak bij RAF Brüggen geweest) Ik heb hem gespoten met Revell Aqua color. Nu wil ik hem niet splinternieuw doen overkomen en wat oliesporen en panel lining aanbregen. Ik lees op sommige plekken dat ik het toestel eerst moet behandelen met een blanke lak, zodat de verf niet kan beschadigen. Welke lak kan ik dan het beste gebruiken? Soms lees ik dat dit geen watergedragen lak mag zijn en op andere plaatsen weer wel....Hebben jullie ook tips voor panel lining? Ik denk er zelf aan om hiervoor Tamiya panel line accent color black te gebruiken. Voor de olievlekken op de staart heb ik nog niet echt een idee. Wellicht hebben jullie suggesties?

    Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.

    Alvast dank voor jullie reacties!

    Gr. André
     
  2. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.430
    Locatie:
    Lunteren
    Laatst bewerkt: 24 jan 2023
    ramses vindt dit leuk.
  3. Andréz11

    Andréz11

    Lid geworden:
    23 jan 2023
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Velden
    Dankjewel voor de linkjes!

    Ik ga ze eens aandachtig doorlezen!
     
  4. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Wat je ook doet, zorg dat hij niet glimt. Dat breekt een hoop afwerkingen compleet af. Matte afwerking oogt veel beter. Alleen opgepoeste show modellen glimmen.
     
    ramses vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina