afmeting zeilnummers

Hoi, iemand een idee wat de officiele afmetingen zijn voor de cijfers/letters van een zeilnummer, ttz hoogte-breedte-stamdikte en font-type voor de diverse classes in het RC-zeilen.
Wat is de juiste afkorting voor België: B of BEL.
Alvast bedankt voor de reacties.

Goed morgen,
deze morgen. J het is heel vroeg in de uurtjes voor mij vandaag.

De zeilnr grootte is verschillend per klasse (MM, 1M, 075 en M&M (mirco magic))
Wat de landlettercode betreft moet het blijkbaar BEL zijn. Ze morgen zelfds de driekleur dragen. Dat is geen enkel probleem.

Wat ik nu wel allemaal neergeschreven heb is allemaal wel volgens de regels die gevolgd worden door de
FEDERATIE van Belgie.

Maar een vraagje naar u toe. Heeft u deze informatie nodig voor clubgebruik? Zeilnummers die uitgedeeld worden
in clubverband of aansluiting bij de federatie om daar dan aan BK te varen?

Groetjes
Carlo

Ik heb afgelopen week mijn zeilnummer via de club gekregen, nu is het de bedoeling die cijfers/letters zelf te knippen uit zelfklevend folie en op mijn zeil te strijken. nu heb ik in de club nagevraagd wat de groote en font-type van die dingen moet zyn maar niemand had daar metteen een antwoord op. Daarom mijn vraag hier, voorlopig is het enkel de bedoeling in clubwedstrijden deel te nemen en als het zeilen wat beter lukt, wie weet, BK-EK-WK, want ik wil uiteraard metteen de juiste afmetingen op mijn zeiltje strijken.
Momenteel zeil ik met een 1m-class (Voyager van Thunder Tiger, zeilt prettig gezien de kostprijs v 110,- €).

De opgegeven informatie klopt maar voor een klein stukje.
De federatie volgt de NAVIGA regelment, maar de zeilregels zijn die gelijk van de ISAF. (No discusion prossble)

De nummering groote kan opgevolgd worden zoals Wim Bakker schreef. Dit alleen al maar omdat de nummering
door je club is uitgedeeld.

Maar zoals ge meld zijt ge ook geintresseerd om naderhand BK te varen. Dan moet ik er al bij melden dat er een hoop andere zaken om de waterhoek komen loeren. Zoals ge meld zijt ge geintresseerd om BK te varen. Maar dan er regels over de boot.
Zeiloppervlakte, hoogte van de mast en zwaard. Een bepaald gewicht moet ook bereikt worden om aan de klasse te kunnen
voldoen.

Maar ik heb een heel sterk vermoeden dat je club niet is aangesloten bij de federatie nog andere organisatie.
Begrijp me niet verkeerd, anders zouden ze meschein wel geweten hebben hoe alles in elkaar zit. Geen probleem.
Mijn advies is om bv iemand van de federatie aan te spreken en vragen achter de klassevoorschrift.
Dan heb je onmiddelijk waar de hele boot moet aan voldoen. Zelfs zeilnummer groote.
Maar deze nummer heeft op BK geen waarde bij de federatie. mijn excuus ervoor maar het is nu eenmaal zo.

Ik zal bij de comissaris F5 (zeilen) vragen achter deze documenten, stuur me pb en ik zal kijken wat ik voor je kan doen.

Vriendelijke groeten
Carlo

Back